שר העבודה: "חצי מיליון ישראלים יהפכו להיות עניים חדשים"

שר העבודה והרווחה התייחס היום לאחוזי האבטלה הגבוהים בעקבות משבר הקורונה ואמר: "מאות אלפי אזרחים מסיימים את זכאותם לאבטלה בימים אלה ואין להם מענה. לא כולם יהיו זכאים להבטחת הכנסה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/20 15:54 ל בסיון התשפ

שר העבודה: "חצי מיליון ישראלים יהפכו להיות עניים חדשים"
איציק שמולי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, קיים היום (ב') תדרוך ובמהלכו התייחס לאחוזי האבטלה הגבוהים בעקבות משבר הקורונה המתמשך. שמולי ציין כי במהלך חודש אוגוסט מאות אלפים מאזרחי ישראל לא יהיו זכאים להמשיך ולקבל דמי אבטלה.

"מעל 380 אלף אנשים שקיבלו דמי אבטלה - חזרו לשוק העבודה, אבל 140 אלף תביעות חדשות נוספו מאז פתיחת המשק בחודש אפריל. מאות אלפי אזרחים מסיימים את זכאותם לאבטלה בימים אלה, ואין להם מענה. עיקר הבעיה היא בקרב צעירים שתקופת זכאותם קצרה יותר. 70% הם צעירים מתחת לגיל 27, ולא כולם יהיו זכאים להבטחת הכנסה".

אחד מהפתרונות המוצעים של משרד האוצר למצב הקשה, מדבר על כך שתקופה שבין החודשים מרץ-אפריל, כשהמשק נפתח מחדש, לא תיספר הזכאות לאבטלה והיא תוארך בהמשך: "הצעת האוצר להאריך את זכאות האבטלה באמצעות קיזוז חודש למי שכבר החל לקבל דמי אבטלה, עדיין תוביל אותנו למצב בלתי נתפס של כמעט חצי מיליון מובטלים שאינם זכאים לסיוע בחודש אוגוסט. אני חולק על ההערכות במשרד האוצר לגבי קצב התאוששות במשק. בזמן הזה צריך לתת לאנשים רשת ביטחון טובה יותר. אנחנו חייבים למנוע את המצב הזה ולמצוא לו פתרון".