פחות מהצפוי, אך עדיין - עלייה במחירי החשמל

בשבוע הבא יעלה מחיר החשמל לצרכנים ב-2.9 אחוז. המחיר אמור היה לעלות בכ-8 אחוזים, אך לאחר פשרה שהשיגה חברת החשמל בפרשה משפטית סבוכה בה היא מעורבת, וכן בשל ויתור משרד האוצר על גביית מס מהחברה, התמתנה עליית המחירים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/18 18:37 טז בטבת התשעט

פחות מהצפוי, אך עדיין - עלייה במחירי החשמל
חברת החשמל. אילוסטרציה, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

עלייה במחירי החשמל - אך מתונה יותר. החל מיום שלישי הבא, ה-1 לינואר, יעלה התעריף לצרכני חברת החשמל ב-2.9 אחוזים. התעריף אמור היה לעלות בשיעור של קרוב ל-9 אחוזים, אך בעקבות החלטת משרד האוצר לוותר על גביית מס מחברת החשמל על הפחם בו היא משתמשת, וכן בעקבות פשרה שהושגה בהליך משפטי המתקיים בין חברת החשמל למספר חברות, צפויה העלייה במחירים להיות נמוכה מהצפוי.

הפשרה המדוברת מגיעה בעקבות הליך משפטי בו פתחה חברת החשמל נגד שלוש חברות (סימנס, אלסטום ו-ABB), בטענה שהפעילה נגדם 'קרטל' ותיאמה מחירים. השבוע נחשף ב'כלכליסט' כי חברת החשמל הגיעה לפשרה עם שלוש החברות, שישלמו לה סכום של 465 מיליון שקלים. היום (ב') הודיעה החברה כי  "השלימו הצדדים את הליך החתימה על הסכם פשרה". הסכום הצפוי להיכנס לקופת החברה ימתן את העלאת המחירים. יש לציין כי הסכם הפשרה טעון אישור של בית המשפט.

סיבה נוספת להתמתנות העלייה במחירים, כאמור, היא החלטת משרד האוצר לוותר על גביית המס על הפחם בו משתמשת חברת החשמל. המהלך אמור להוסיף עוד התמתנות של 2 עד 3 אחוזים בירידת המחירים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן