כמה תשלמו על סעודת פורים: פער של עשרות אחוזים בין הרשתות

גרים בפתח תקווה, גבעת שמואל, בני ברק או רמת גן? יצאנו לבדוק כמה תעלה לכם סעודת פורים | באיזה מוצרים כמעט ואין פער בין החנויות ומה החנות הכי משתלמת עבורכם?

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 15/03/22 17:47 יב באדר ב'

כמה תשלמו על סעודת פורים: פער של עשרות אחוזים בין הרשתות
השוואת מחירים , צילום: שאטרסטוק

פורים בפתח כאשר חוץ ממשלוחי מנות, מתנות לאביונים וקריאת המגילה, יש לנו גם את מצוות סעודת היום, שתתקיים ביום חמישי, וביום שישי לירושלמים שבינינו. לסעודה עצמה צריך לעשות הכנות רבות, החל מקניית ירקות וחד פעמי ועד הבשרים. 

לא פעם, כשמזמינים חברים ומשפחות לארוחה, אנחנו לא מודעים למחיר הכספי הגבוה שנלווה לכך. השוואת מחירים קודם לכן, עוד בשלב תכנון הקנייה, יכול לעזור הן בחיסכון בפרטים הקטנים והן בהבנת הכמויות הנדרשות. 

בדקנו כמה תעלה סעודה ל-12 אנשים בפורים

את הבדיקה הנוכחית ערכנו במיוחד לתושבי המרכז - גבעת שמואל, פתח תקווה, בני ברק ורמת גן, אחד האזורים הנחשקים ביותר עבור בני ובנות הציונות הדתית. הארוחה תוכננה ל-12 אנשים בממוצע, ויש לציין כי לא נכללו ברשימה שתייה חריפה שעדיף לקנות בחנות לממכר אלכוהול.

בהשוואת המחירים שנערכה על ידי אתר chp בתאריך 13 במרץ 2022, נבדקו המחירים ב"יש חסד" ברחוב שלמה המלך בבני ברק, "רמי לוי" ברחוב הסיבים בפתח תקווה, "שוק העיר" ברחוב כהנמן בבני ברק ו"שפע ברכת השם" באותו הרחוב. במוצרים בהם למותג מסויים לא קיימת מובהקות בקרב הצרכנים בדקנו את המוצר הזול ביותר בקטגוריה.

צילום: השוואת מחירים

הסל המשתלם ביותר לסעודת פורים - "שפע ברכת השם"

תוצאות סקר השוואת המחירים היו חד משמעיות: סל המוצרים הכי משתלם הוא בחנות "שפע ברכת השם" שעלה 377.99 שקלים. הסל הכי יקר שנמצא מבין החנויות שנבדקו הוא ב"שוק העיר" שעלה 453.34 שקלים - פער של עשרות אחוזים בין הסלים. 

גם סלי המוצרים שנבדקו ב"רמי לוי" וב"יש חסד" היו גבוהים ב-14 שקלים וב-35 שקלים בהתאמה מאשר הסל הזול של "שפע". לא נבדקו כלל החנויות באזור המרכז, לכן מומלץ לעשות השוואת מחירים בכל תכנון קנייה. 

בהשוואת המחירים שנערכה, נמצאו פערים קטנים בירקות דוגמת עגבניות, מלפפונים, גזר ופלפל אדום וכן בממרחים כמו חומוס, טחינה ומטבוחה, שם ההבדלים בין חנות לחנות עומדים על עשרות אגורות בלבד. 

הפערים הגדולים ביותר התגלו במחלקת הבשרים כאשר ק"ג פרגיות עולה בחנות הזולה ביותר - "שפע ברכת השם" 59.9 שקלים בלבד, לעומת 74.9 שקלים ב"יש חסד". ק"ג סטייק אנטריקוט עולה ב"רמי לוי" וב"שפע" 109.9 שקל, המחיר הזול ביותר באזור גבעת שמואל. המחיר היקר ביותר הוא 159.9 שקלים ב"שוק העיר" - הפרש של 50 שקלים.