יום שבתון - הישראלים יוצאים לבלות

החברה המפעילה את מערכות התשלומים באשראי מדווחת על זינוק בפעילות באשראי ברחבי הארץ. גם הרכבת מדוות על עלייה בתפוסה, וגם השומרון התמלא במטיילים. צפו בתמונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/19 15:03 ד בניסן התשעט

יום שבתון - הישראלים יוצאים לבלות
חניון נחל קנה, הבוקר, צילום: תיירות שומרון

מנתוני חברת שב״א, מפעילת מערכות התשלומים הלאומיות בכרטיסי אשראי, עולה כי מאז השעה 10:00 הבוקר (ג') מורגשת פעילות ערה בכרטיסי אשראי המהווה כ-20% עלייה לעומת ימי חול. בין השעות 12:00 ל-13:00 נרשם קצב פעולות של למעלה מ-6,000 עסקאות בדקה וכ-400 אלף עסקאות בשעה.

משב״א נמסר כי החברה נערכה בצורה מיוחדת עם צוותים טכניים מתוגברים על מנת לתפעל את מערכות התשלומים ביום הבחירות המהווה יום עמוס ברכישות בכרטיסי אשראי.

ברכבת ישראל, הפועלת היום בחינם עבור כלל האזרחים, בעקבות החלטת ועדת הבחירות המרכזית, מדווחים על עלייה ניכרת בתפוסת הרכבות. על פי הודעת הרכבת, בקו ירושלים-נתב"ג החדש, המופעל בהרצה, נתון התפוסה עומד על 100 אחוזים, בכפוף להגבלת מספר הנוסעים ברכבת ל-400. נתון התפוסה ברכבות בכלל הקווים עומד על 60-70 אחוזים.
עומסים נרשמים בתחנות ירושלים נבון; תחנות תל אביב ותחנת גן החיות התנכ"י. בניגוד למערכות בחירות קודמות, בהן הופעלו קווי הרכבת במתכונת מצומצמת - השנה לראשונה מופעלים כל קווי הרכבת בתדירות מלאה, הכוללת כ-580 רכבות ביממה. כמו כן, תחנות הרכבת מתוגברות בדיילים, מאבטחים ומנהלים.

תחנת הרכבת החדשה בירושלים

תחנת הרכבת החדשה בירושליםצילום: דוברות רכבת ישראל

גם השומרון התמלא במטיילים מכל רחבי הארץ, שניצלו את יום החופש כדי ליהנות מטיולים ואווירה מהנה. אלפי מטיילים פקדו היום את אתרי הטבע בשומרון. בהם נחל קנה (בתמונה) הגן הלאומי הר גריזים שפתח את שעריו ללא תשלום לכבוד הבחירות ואתרים נוספים. 

ראש המועצה האזורית שומרון, אמר: "בסופו של יום, שמחים שהמטיילים בוחרים שומרון. נמשיך לחזק את התיירות בשומרון בכל ימות השנה. אנחנו מזמינים את מי שלא הספיק לבלות את היום בשומרון, להגיע לפסטיבלים לשלל האירועים לאתרי הטבע וההיסטוריה במהלך חול המועד פסח המתקרב ובא".