חניכי בני עקיבא מעודדים עסקים לשמור שבת

חניכי מחוז דרום של התנועה עברו ברחבי באר שבע והעניקו לבעלי חנויות הסגורות בשבת תעודה מיוחדת. אחת הפעילות: "הופתענו לטובה מכמות בעלי העסקים ששומרים על הצביון היהודי של המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/18 18:05 יא בטבת התשעט

חניכי בני עקיבא מעודדים עסקים לשמור שבת
חניכי התנועה מחלקים תעודות לעסקים שומרי שבת, צילום: יאיר קלץ

חברי מחוז דרום של תנועת "בני עקיבא" יצאו בתחילת השבוע למבצע ראשון מסוגו בתנועה, במסגרתו עברו הפעילים בין בתי עסק במרכז באר שבע, וחילקו תעודות ''נאמן השבת הציבורית'' לעסקים שסגורים שבת.

המבצע יצא לפועל בעקבות החלטת הועידה הכ"ד של התנועה, שהתקיימה בפסח שעבר, בה נאמר כי "כדי לעודד את העסקים שומרי השבת ולחזקם... התנועה קוראת לכלל נאמני השבת לערוך את קניותיהם בעסקים אלו".

מעודדים את בעלי החנויות לסגור בשבת. חניכי בני עקיבא

מעודדים את בעלי החנויות לסגור בשבת. חניכי בני עקיבאצילום: יאיר קלץ

בנוסף, החליטה התנועה להנפיק תעודת 'נאמן השבת הציבורית', על מנת שחניכיה יעניקו אותה לעסקים שומרי שבת. "הסתובבנו ברחוב מלא חנויות", סיפר אחד הפעילים בשם טל, "ושאלנו את בעלי החנויות אם העסק שלהם סגור בשבת. למי שענה בחיוב הענקנו את התעודה". 

פעילה נוספת, משי, סיפרה כי מתוך 68 בעלי העסקים שהיא וחברותיה שוחחו עימם, 60 העידו כי הם סוגרים בשבת ושמחו לקבל את התעודה, "הופתענו לטובה מכמות בעלי העסקים ששומרים על הצביון היהודי של המדינה. ממש מדהים לראות שעם ישראל אוהב את השבת, ורוצה אווירה של שמירת שבת ברחוב". לדברי הפעילים, בעלי העסקים, לקוחות, ואנשים רבים נוספים שפגשו את בני הנוער, הביעו התרגשות נוכח הפעילות. "איזה יופי, אתם בני עקיבא, איזה כיף שאכפת לכם מהשבת", אמר להם אחד מבעלי החנויות.

חברי התנועה ציינו כי "ברוח החלטת הועידה של התנועה, אנחנו קוראים לציבור שהשבת חשובה לו לקנות בעסקים עם התעודה - עסקים שסגורים בשבת. מבחינתנו הפעילות הזאת היא ראשונה והיא פותחת את המבצע הארצי. אנחנו מתכוונים להמשיך ביחד עם כל המחוזות ולעשות עוד הרבה פעילויות של חלוקת תעודות בכל הארץ!".

התעודה שהוענקה לבעלי העסקים

התעודה שהוענקה לבעלי העסקיםצילום: יאיר קלץ