מה הציפיות של איש השמאל מתנועת בני עקיבא?

מזכ"ל שלום עכשיו לשעבר, יריב אופנהיימר, משוכנע שהנוער הדתי לאומי צריך לפעול יותר בנושאי זכויות אדם, "אנשי הציונות הדתית היו חסרים לי בפרשת אלאור אזריה". פייגלין: "אני רוצה שתחליטו מה לעזאזל אתם רוצים?!"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/04/18 21:53 יח בניסן התשעח

מה הציפיות של איש השמאל מתנועת בני עקיבא?
אופנהיימר בועידת בני עקיבא, צילום: דוברות בני עקיבא

מזכ"ל שלום עכשיו  לשעבר,יריב אופנהיימר, התארח היום (שלישי) בוועידת בני עקיבא וסיפר מה הן הציפיות שלו מבני הנוער של הציונות הדתית.

בפאנל, שהתקיים בנושא "חזון פנינו לאן", השתתפו מלבד אופנהיימר גם חבר הכנסת לשעבר ויו"ר מפלגת זהות משה פייגלין, ראשת מכינת צהלי הרבנית מיכל נגן והרב דני סטיסקין.

"אני מאמין בדמוקרטיה ובשוויון", אמר איש השמאל שהתקבל במחיאות כפיים על ידי באי הועידה וציין כי הוא "מאמין שמדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, בכך שהיא נותנת לכל יהודי את הזכות לעלות לישראל ודמוקרטית בכך שברגע שאדם נכנס לשטח המדינה כולם על פי החוק הם אזרחים שווים".

עוד הוא אמר כי היה רוצה לחזות בועדת זכויות אדם שתבוא דווקא מהציונות הדתית ושתתבסס על יסודות התורה, "אנשי הציונות הדתית היו חסרים לי בפרשת אלאור אזריה, זו לא היתה פרשה של ימין או שמאל אלא הייתה שעסקה בזכויות אדם, אני רוצה לראות בבני עקיבא ועדת זכויות אדם שעוסקת בזכויות אדם על פי תורה".

פייגלין בפאנל המיוחד

פייגלין בפאנל המיוחדצילום: דוברות בני עקיבא

לעומתו אמר פייגלין כי מדינת ישראל "היא לא מדינה יהודית ודמוקרטית היא נולדה להיות יהודית ודמוקרטית, אך מקימי המדינה חלמו על מדינה יהודית". לדבריו, "כמו שצרפת היא לא מדינה צרפתית ו... כך גם ישראל היא לא יהודית ו... אבל אין לנו שום דבר רע נגד דמוקרטיה ולכן אנו נוהגים בדרך זו,  יש מי שהעלה את העניין של הדמוקרטיה בשנות ה-80 על מנת למסמס את את היהודית".

באשר לשאלה איפה היה רוצה לראות את העשייה של בני עקיבא אמר פייגלין: "אני רוצה שתחליטו מה לעזאזל אתם רוצים?!" וציין כי גם הוא מעוניין שהתנועה תתפתח לכיוונים חדשים לרבות נושאי כלכלה, חינוך ושקידה על תכנית מדינית."אני רוצה", הוא אמר לנוכחים, "שתחלמו איך המדינה צריכה להיראות עוד 30 שנה בכל התחומים אני רוצה שתנועת בני עקיבא תיקח מנהיגות לידיים".