תיירות שומרון נערכת לאלפי מטיילים בפסח בשומרון

תיירות שומרון נערכת לקלוט אלפי בני אדם באתרי המורשת, התיירות והטבע במהלך חול המועד פסח בשומרון.  ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "דור הניצחון מטייל בשומרון, מזמינים מאת הציבור לבוא להירגע ולעצור את המירוץ בשומרון הירוק - רק 20 דקות מהמרכז"

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף תיירות שומרון 24/04/24 07:22 טז בניסן התשפד

תיירות שומרון נערכת לאלפי מטיילים בפסח בשומרון
תיירות שומרון, צילום: מואז שומרון

אלפי בני אדם צפויים לבקר בימי חול המועד פסח באתרי המורשת הטבע והתיירות בשומרון. השומרון שממוקם רק חצי שעה נסיעה מתל אביב הופך אט אט ובעיקר בימי המלחמה, לאור היותו איזור נטול אזעקות, למוקד לטיולים ונופש בימים המתוחים הללו.

בין השאר המטיילים הרבים יוכלו להנות בפסטיבל המרפסת של המדינה בפדואל, לטייל באיזור נחל קנה, בגן הלאומי הר גריזים ובהר עיבל ובחוות והיקבים בשומרון. כמו כן, שלל אתרי התיירות בשומרון יהיו פתוחים לאלפי המטיילים.

תיירות שומרון צילום: צילום ועריכה: אבישי בדולח, תיירות שומרון

יוסי דגן: דור הניצחון מגיע לטייל בשומרון

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אנחנו מזמינים את הציבור לבוא להנות מאתרי הטבע והמורשת, המעיינות היקבים ושלל אתרי התיירות שיהיו פתוחים לקהל הרחב. דור הניצחון מטייל בשומרון ודווקא עכשיו אני קורא לכולם לעשות הפוגה ולהגיע להנות מהשומרון הירוק".

ילדים מטיילים בשומרון

ילדים מטיילים בשומרון צילום: מואז שומרון

פסטיבל המרפסת של המדינה בפדואל

גם השנה המסורת נשמרת "במרפסת של המדינה", כשבימי חול המועד פסח יתקיים "פסטיבל המרפסת של המדינה ה-17" בפדואל, בו יהיו שחקני רחוב, והדרכות, וכמובן – עפיפוניאדה. כמו כן, תתקיים ביום חמישי הדרכה של ציור קריקטורות עם שלומי צ'רקה וסיורי רשות הטבע והגנים.

בישוב מבוא דותן ומעוז צבי יתקיים הפנינג אביבי שבו הציבור יהנה בין השאר מחוויית ניווט משפחתית ותערוכת צה"ל והילדים ממתנפחים עמדות יצירה, פינת חי וליטוף.

שוחרי ההיסטוריה והטיולים הרבים יוכלו להגיע להר עיבל שם יתקיימו סיורים למזבח יהושע. תיירות שומרון תוציא אוטובוסים מאורגנים מהישוב שבי שומרון להגעה למקום הצופה על מקום הכניסה לארץ בימי יהושע בן נון העיר שכם וקבר יוסף.

תיירות בשומרון

תיירות בשומרון צילום: מואז שומרון

מרכז מורשת אלון מורה ומרכז סיור ולימוד שומרון ימשיכו לקיים סיורים בכל ימי חול המועד

אתר מורשת נוסף שיהיה פתוח בחג הוא הגן הלאומי שומרון העתיקה – סבסטיה. ביום חמישי יתקיים בשומרון העתיקה הפנינג עם שחקנים וסדנאות מלאכה קדומות, וכן הדרכות של רשות הטבע והגנים.

חוות השומרון החלוציות השומרות על אדמות המדינה יהיו פתוחות לביקור של הציבור הרחב ומארגנות שלל אירועים וסדנאות: בחול המועד פסח יתקיים יום הפנינג מאורגן ב"חוות אביה", וכך גם בחוות אביחי וחוות גלעד ב"המשושה". הציבור מוזמן לבקר גם החוות "מעוז צבי", "אל נווה" וחוות גבעות עולם.

ללינת שטח באוהלים, מדורות ועל האש, ניתן לבחור בקמפינג בעינב שנפתח לראשונה לציבור הרחב וממנו יוצאים סיורים לחרבת סמארה בו ניתן למצוא בית כנסת וישוב שומרוני עתיק.

אם אתם אוהבי יין, אל תחמיצו את הסיורים ביקבים המקומיים בשומרון בהם יקב כביר, טל מנשה, ריחן, טורא, ויקב הר ברכה, שיעשירו את חוויית הפסח שלכם בטעמים ייחודיים ומקומיים.

מרכז מורשת אלון מורה ומרכז סיור ולימוד שומרון ימשיכו לקיים סיורים בכל ימי חול המועד, ושאר אתרי התיירות יהיו פתוחים במהלך כל חול המועד לקהל הרחב.

לפרטים נוספים חפשו בגוגל: "תיירות שומרון" או בפייסבוק או הקליקו


בשיתוף תיירות שומרון