ערב חג הפסח תשפ"ד: באגודת אפרת בוחרים בחיים

בעוד מספר ימים נשב כולנו סביב שולחן הסדר, נספר ביציאת מצרים ונחזור לרגע להיות בני ישראל באחת התקופות הקשות וגם היפות ביותר שהיו לעם שלנו לאורך ההיסטוריה. כאז כן היום, ומפורים לפסח, יש מי שמנסה בכל מאודו לדאוג שלישראל לא תהיה תקומה. ובמקום ללמוד מדפי ההיסטוריה, ולראות שעם ישראל הוא באמת עם של נצח, מנסים בכל מאודם למרר את חיינו ולפעול להשמדתנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/24 14:01 יג בניסן התשפד

ערב חג הפסח תשפ"ד: באגודת אפרת בוחרים בחיים
פרעה, צילום: shutterstock

סיפור יציאת מצרים כולל בתוכו את אחד האירועים הקשים שחווה עם ישראל. מעבר ליחס העוין של המצרים כלפי עם ישראל, ולאחר מותו של יוסף, ניסו המצרים להתיש את עם ישראל בעבודה קשה, במיסים, בכפייה ועינויים על מנת שלא יתרבו. החשש הגדול של פרעה היה שעם ישראל יתרבה וימלא את מצרים.

אך הרצון הזה השיג בדיוק את התוצאה ההפוכה. "וְכַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ". עם ישראל, חזק יותר מכל גזרה או שעבוד, לא נשבר תחת הגזירות, והמשיך למלא את מצרים.

לקמפיין התרומות לחצו כאן

הניסיון של פרעה להתמודד עם ההתרבות של עם ישראל היה פשוט לרצוח את הזכרים שנולדו

בעקבות כך, ולאחר שראה שהשעבוד, עבודת הפרך והיחס הרע אליהם לא עשה את שלו, קיבל פרעה את אחת ההחלטות הנוראיות שאפשר לחשוב עליהן. הציווי של מלך מצרים למיילדות העבריות, ברוע טהור, היה לרצוח את התינוקות הזכרים בשעת לידתם. מכיוון שהמיילדות העבריות לא הסכימו לכך, ציווה פרעה את כל העם המצרי "כָּל הַבֵּן הַיִּלּוֹד הַיְאֹרָה תַּשְׁלִיכֻהוּ". הניסיון של פרעה להתמודד עם ההתרבות של עם ישראל במצרים היה פשוט לרצוח את הזכרים שנולדו, מתוך הבנה שהם יהיו הבסיס לקיומו של עם ישראל, ורק השלכתם ליאור תעצור את ההתרבות והגדילה של עם ישראל.

סוף הסיפור ידוע, והוא יסופר במיליוני שולחנות הסדר בחג הפסח הקרוב. "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים". ואולי אפשר גם להוסיף כי בכל דור ודור חייב אדם גם להציל חיים שלמים. וזה גם הניצחון הנוסף שלנו על פרעה הרשע.

מתוך תקווה לבחירה בחיים, "אפרת" נותנת מענה מדי שנה לאלפי נשים בהריון ומאפשרת להן לעשות את הבחירה הנכונה ביותר עבורן. רבות מהן בוחרות בחיים. אך במקרים רבים, גם אלה שבוחרות להמשיך, חוששות מהיכולת שלהן לאפשר לתינוק את האמצעים הדרושים לגידולו ולכן הדילמה הופכת קשה מנשוא.

לקמפיין התרומות לחצו כאן

ב"אפרת" מעניקים לאלפי נשים חבילות הריון חד פעמיות

לכן, באפרת מסירים את החשש הזה מעליהן, ומעניקים בכל שנה לאלפי נשים חבילות הריון חד פעמיות שניתנות להן מיד אחרי הלידה וכוללות את כל המוצרים הנדרשים עבור התינוק, החל מעגלה, אמבטיה ועוד. בנוסף לכך, מדי חודש מקבלות הנשים ערכות חודשיות שכוללות את כלל המוצרים שתינוק צריך על מנת להתחיל את חודשיו הראשונים בעולם.

כן, גם בפסח הקרוב, הסיפור הלאומי יתערבב עם זה האישי. "אפרת" כאן מדי יום מסייעת לאותן נשים להתמודד עם הדילמות המורכבות, ומאפשרים להן מרחב של בחירה. בליווי ובתמיכה סוציאלית, רגשית וכלכלית.

לקמפיין התרומות לחצו כאן