הנתונים נחשפים: מה מצבם הכלכלי של הישראלים לקראת חג הפסח?

במדד השנתי של ארגון פעמונים נחשפו ממצאים מדאיגים ביחס למצב הכלכלי של אזרחי ישראל. הארגון שואף למציאות שבה משפחות בישראל מנהלות חיים כלכליים מאוזנים ואחראיים, מציאות שתסייע בבניית חוסן כלכלי-חברתי | בנוסף מעביר הארגון מענקים למשפחות מוחלשות שנמצאות בתהליך

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף פעמונים 11/04/24 11:12 ג בניסן התשפד

הנתונים נחשפים: מה מצבם הכלכלי של הישראלים לקראת חג הפסח?
כסף, קפיצה בשכר המינימום, צילום: CANVA

לפני מספר שבועות התפרסם המדד השנתי של ארגון פעמונים ובו נחשפו ממצאים מדאיגים מאד ביחס למצב הכלכלי הרחב של אזרחי ישראל. עליות המחירים בשנים האחרונות יצרו קשיים גדולים מאד אצל משפחות רבות בישראל. רבים מאזרחי ישראל דיווחו שהן חיים עם מינוס בחשבון הבנק כ"דרך חיים". כמעט חצי מהישראלים דיווחו שקשה להם "לסגור את החודש". אחרים ענו כי הם מוותרים על מוצרים חיוניים כגון מזון בסיסי, תרופות, חוגים, רופא שיניים או ביקור אצל רופא.

"עלולות לגרום להם נזק כלכלי לטווח הקצר, הבינוני והארוך"

המלחמה לא תרמה גם היא למצבם הכלכלי של אזרחי ישראל, אלא ערערה עוד יותר את הביטחון הכלכלי של רבים מאזרחי ישראל. "אחד הנתונים המצערים שעלו בסקר עליו התבסס המדד הוא שרוב הישראלים צורכים את הידע הפיננסי והכלכלי שלהם דרך האינטרנט והרשתות החברתיות, באופן בלתי מבוקר או מקצועי", אומר צביקה גולדברג, מנכ"ל ארגון פעמונים.

"הנתון הזה מדאיג כיוון שכל עוד מקורות הידע הם לא בהכרח מבוססים או מקצועיים, ההחלטות שיתקבלו על ידי הגולשים בעקבות 'ההמלצות' של אותם מתווכים, עלולות לגרום להם נזק כלכלי לטווח הקצר, הבינוני והארוך", מבהיר גולדברג.

צביקה גולדברג, המנכ"ל החדש של פעמונים

צביקה גולדברג, מנכ"ל פעמונים, צילום: ללא

הכלים שנותן ארגון פעמונים למשפחות בישראל

ארגון פעמונים שואף למציאות שבה משפחות בישראל מנהלות חיים כלכליים, מאוזנים ואחראיים בדרך ישרה – מציאות שתסייע בבניית חוסן כלכלי-חברתי. פעמונים מדריך ומעניק יעוץ פיננסי לכל המעוניין ומספק ידע, כלים והרגלים נכונים בתחום. אלפי מומחי פעמונים בתחום כלכלת המשפחה מסייעים למשפחות ויחידים ומעניקים להם מענה בתחום ההתנהלות הכלכלית, המותאם לצרכיהם וליכולתם.

במהלך כל ימות השנה פעמונים מעניק סיוע באמצעות הפצת מידע וכלים לעבודה עצמית, מענה מקוון לשאלות, פגישת ייעוץ חד-פעמית וליווי כלכלי אישי או קבוצתי שנמשך חודשים אחדים. בנוסף, הארגון מפעיל מכללה המקדמת תכניות לחינוך פיננסי בכל הארץ, הכוללות הרצאות, מערכי לימוד וסדנאות קבוצתיות. כמו כן, לפעמונים אפליקציה חינמית לניהול תקציב בה ניתן לתכנן את התקציב האישי או המשפחתי ולעקוב אחר ההוצאות.

המענק שנותנים בארגון פעמונים

גם השנה, לקראת חג הפסח, ארגון פעמונים נותן מענק חד-פעמי, שמועבר באופן מפוקח משפחות מוחלשות שנמצאות בתהליך הבראה כלכלית ומלוות על ידי הארגון. "התרומות שמגיעות מהציבור משמעותיות מאד עבור הפעילות שלנו ובסיוע למשפחות שאנחנו מעניקים. המאמץ הגדול שאנחנו משקיעים בכל משפחה ומשפחה נתן כבר פירות יפים כשמשפחות רבות יצאו מהבור הכלכלי אליו נכנסו והשיקום שלהן הביא אותה למקום אחר. אנחנו רוצים לעזור לכמה שיותר משפחות לעבור תהליך דומה וזה יקרה בשיתוף פעולה עם ציבור התורמים", אומר גולדברג.

לתרומות לארגון פעמונים - לחצו כאן


בשיתוף פעמונים