מתלבטים למי לתרום מחצית השקל ומתנות לאביונים? 5 עמותות שאסור לפספס

ההלכה מצווה אותנו שגם בשמחת הפורים, ובעת סעודת החג, לא נשכח גם את מי שאין ידו משגת, ומצווה אותנו על מתנות לאביונים. מחפשים למי לתרום? הנה ההמלצות שלנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/24 12:09 יא באדר ב'

מתלבטים למי לתרום מחצית השקל ומתנות לאביונים? 5 עמותות שאסור לפספס
חגיגות בתל אביב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עמותת פעמונים

פעמונים מדריך ומעניק ייעוץ פיננסי לכל המעוניין, ומספק ידע, כלים והרגלים נכונים בתחום. אלפי מומחי פעמונים בתחום כלכלת המשפחה, מסייעים ומעניקים מענה בתחום ההתנהלות הכלכלית, בהתאם לצרכיהם וליכולתם של הפונים.
הסיוע ניתן באמצעות הפצת מידע וכלים לעבודה עצמית, מענה מקוון לשאלות, פגישת ייעוץ חד-פעמית וליווי כלכלי אישי או קבוצתי שנמשך חודשים אחדים. במקביל מפעיל הארגון תכניות לחינוך פיננסי בכל הארץ, הכוללות הרצאות, מערכי לימוד וסדנאות קבוצתיות.
לתרומה לעמותת פעמונים הקליקו

עמותת ראש יהודי

ראש יהודי הינו מרכז למודעות עצמית בלב תל אביב, המעניק תוכן, השראה וחוויה לקהל צעיר המעוניין להעמיק, ללמוד ולהעז לשאול שאלות מהותיות ומרתקות המעסיקות את כולנו.
ראש יהודי קם כדי לתת מענה לצימאון הגובר והולך לזהות יהודית. כל רבני ראש יהודי אמונים על משנתו של מרן הרב קוק זצ"ל שחינך לקיום תורה מתוך יראת שמים, תוך הקשבה לחיים ההולכים ומתרקמים כאן בארץ.
בעמותה 9 משפחות שליחים, שיעורי תורה מידי ערב, מדרשה לבעלות תשובה, אירועים בסעודות שבת, אירועים בחגים, בית כנסת וקהילה מגובשת, תנועת תשובה לצעירים ועוד
לתרומה לעמותת ראש יהודי הקליקו

עמותת יד תמר

יד תמר עוסקת בשגרה בסיוע במחלות קשות ונותנת לחולים מענה הוליסטי מקיף, הכולל סיוע בארבעה אפיקים: מידע, ניהול משבר, מענה תפעולי וסיוע רגשי.
הארגון פועל למתן כלי ניהול משבר ולחיזוק נפשי וכלכלי של משפחות במצבי משבר כך שמעגלי העזרה יתרחבו ויתנו מענה אפקטיבי לאורך זמן.
מאז פרוץ המלחמה, ארגון יד תמר לקח צעד קדימה והתאים את הידע הייחודי בתחום ניהול משברים עבור אותן משפחות שחוו טראומה מהמלחמה: הקמנו מערכי ליווי משפחות בשדרות אופקים וירושלים ובקרוב בעוטף עזה. אנו פועלים עם אגפי הרווחה ברשויות ומונעים מהמשפחות נפילה למצבי רווחה מורכבים.
כל שקל שלכם מייצב עוד משפחה ומונע מהם נפילה למשברים עמוקים יותר.
לתרומה לעמותת יד תמר הקליקו

עמותת מקימי

עמותת מקימי מסייעת לכל משפחה הנמצאת במצוקה כלכלית כלשהי, לעמוד על הרגליים ולהשיג חוסן כלכלי לאורך זמן. העמותה שואפת להשתלב כבר בשלב המניעה, להפיץ את הידע וליצור מציאות בה משפחות וזוגות צעירים יקבלו כלים להתנהלות כלכלית נבונה ולהתחיל דרך חדשה. במקימי מציעים הזדמנות מיוחדת ויוצאת דופן להוביל לשינוי אמיתי ולחוסן כלכלי למשפחות רבות. אין מדובר בעוד סיוע זמני למשפחה, אלא בטיפול שורשי ובהענקת כלים לתכנון פיננסי נכון, שיביאו לשפע ורווחה בטווח הארוך.
לתרומה לעמותת מקימי הקליקו

אגודת אפרת

אגודת 'אפרת' פועלת כ 48 שנים והצילה עד כה יותר מ 48,000 תינוקות אשר היו בסכנת הפלה בגלל מצוקה כלכלית של אימותיהם. מידי יום כ-100 תינוקות נידונים להפלה כשרובן המכריע על רקע המצב הכלכלי של משפחתם. אגודת 'אפרת' ממשיכה בדרכן של המיילדות העבריות אשר הצילו את ילדי ישראל מגזרתו של פרעה ומלווה את הנשים בעזרת אלפי מתנדבות, תומכת בהן כלכלית ונפשית על מנת שיוכלו לקיים את רצונם ללדת את פרי בטנן. "אפרת" מבטיחה לאותן נשים ליווי במשך שנתיים במתן תמיכה כלכלית חודשית המגיעה ישירות לביתן ובכך מצילה גם את התינוקות וגם תומכת במשפחה.
לתרומה לאגודת אפרת הקליקו