הצטרפו לשבוע המעשים הטובים של קק"ל - למען השמירה על הסביבה של כולנו

בקרן קימת לישראל יציינו השנה את יום המעשים הטובים שחל ב-19.3.24 במשך שבוע שלם שיעמוד בסימן שמירה על הסביבה והקהילה, תוך חיבור למלחמה בה אנו שרויים. המשתתפים ייהנו ממגוון פעילויות סביבתיות מיוחדות, סדנאות יצירה אקולוגיות, מופעים, סיורים מודרכים ופעילות לניקיון, טיפוח ושימור של יערות קק"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף קק"ל 11/03/24 09:03 א באדר ב'

הצטרפו לשבוע המעשים הטובים של קק"ל  - למען השמירה על הסביבה של כולנו
פעילות יום הניקיון ביער בן שמן, צילום: ברונו שרביט, ארכיון קק"ל

במסגרת יום המעשים הטובים שיתקיים בתאריך 19.3.24 ברחבי הארץ, קרן קימת לישראל תקיים שבוע שלם של מעשים טובים, בין התאריכים 17-21.03.24, וקוראת לציבור להצטרף ולקחת חלק במגוון הפעילויות שמתקיימות. האירועים והפעילויות עומדים השנה בסימן שמירה על הסביבה והקהילה, תוך חיבור למלחמה והשפעתה על תושבי המדינה. באירועים ייקחו חלק משפחות שפונו מבתיהן, תלמידי מוסדות חינוך מרחבי הארץ, גמלאים, מתנדבים, עובדי חברות היי-טק והקהל הרחב.

קק"ל מזמינה את הציבור ליהנות מהפנינג סביבתי במוקדים שונים בארץ - "עושים טוב לסביבה", טיולים וסיורים מודרכים, פעילות ניקיון לטיפוח ושימור יערות קק"ל, עבודה תורמת, תחנות הפעלה חינוכיות, מופעים, סדנאות יצירה והפעלות אקולוגיות - אשר חלק מתוצריהן יועברו כשי למפונים ולקשישים.

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי, מסרה לקראת השבוע המיוחד: "שבוע המעשים הטובים של קק"ל מוקדש לשמירה על הסביבה ועל ארצנו היפה. השנה, לאור המלחמה נעשה זאת בחיבור למצב המיוחד במדינה מתוך כוונה להגיע למשפחות המפונים ולמגוון קהלים רחב ככל האפשר, ודווקא בתקופה זו לאפשר פעילות אחרת, חווייתית והפגתית בימי המלחמה הקשים".

בכל יום במהלך שבוע המעשים הטובים בקק"ל יתקיימו פעילויות סביבתיות שונות בהן ניתן לקחת חלק. איריס אברהם, ממחלקת אירועים באגף קשרי ציבור של קק"ל מציינת כי מטרת הפעילויות והאירועים השונים הינה "להעלות את המודעות לשמירה על איכות הסביבה", לחזק את החיבור לטבע הארצישראלי, לעודד פעילות התנדבותית תורמת בקרב תלמידים, גמלאים והציבור הרחב, וכן לקיים פעילויות הפגה חווייתיות בימי מלחמה לא קלים אלה". היא מסבירה כי המשתתפים יוכלו ליהנות גם מטיול ביערות ובאתרים השונים, מסיורים מודרכים, הפנינג סביבתי, סדנאות יצירה בנושאי קיימות, וגם לקבל מידע חשוב כיצד ניתן לשמור על הסביבה בה אנו חיים וכן על ניקיון היערות.

פעילות יום הניקיון ביער בן שמן.

הצגה ירוקה במסגרת יום הניקיון. צילום: חני קהלני, קק"ל

להלן ריכוז הפעילויות שיתקיימו ברחבי הארץ, לפי חלוקה לשלושת המרחבים – צפון, מרכז ודרום.

מרחב צפון: פעילויות סביבה וקיימות ביערות קק"ל

במרחב צפון של קק"ל יתקיימו השנה פעילויות למשפחות מפונות, קהילות מקומיות, גמלאים, תלמידי בית ספר ולקהל הרחב. בין שלל האירועים ניתן למצוא פעילות הפגה מוזיקלית למשפחות מפונות, פעילות לניקוי וטיפוח היער הקהילתי בראש פינה, פעילות למבוגרים ולגמלאים, הפנינג סביבתי ביער שוויץ ועוד.

הפעילות המרכזית שתסכם את כלל אירועי שבוע המעשים הטובים במרחב היא ביער חוף הכרמל, הפנינג סביבתי שצפוי להתקיים ב-22.3 ולרכז המוני משתתפים, תושבים ומפונים מהדרום והצפון. האירוע שיתקיים בסמיכות לחג פורים ישלב פעילויות סביבתית בהובלת מדריכי קק"ל, סיורים, פעילות חווייתית שתכלול סדנאות יצירה עם חיבור למלחמה - כגון הכנת צמידי תקווה להחזרת החטופים ולוכדי חלומות (כאשר חלק מהתוצרים יועברו לילדי משפחות מפונים).

מנהלת קשרי ציבור במרחב צפון בקק"ל, רויטל אביב, אומרת: "עם כל הקושי של המלחמה, אנו רוצים ליצור הפגה משמעותית לציבור, כדי לקבל את חג פורים בחיוך, אופטימיות ובהבנה שעוד יגיעו ימים טובים יותר ושאנחנו חזקים מול כל האתגרים. זאת ההזדמנות שלנו לקבל את הציבור הרחב, לעטוף אותו בחוויות מהנות ומלמדות ולחבק את האנשים".

שלל אירועים ופעילויות במרחב צפון:

פעילות למשפחות מפונות ולקהילה המקומית

בתאריך 12.3, בין השעות 16:00-18:00, באודיטוריום יסוד המעלה.

בתוכנית - פעילות הפגה מוזיקאלית וסדנת יצירה אקולוגית.

פעילות ביער קהילתי ראש פינה

בתאריך 15.3.24, בין השעות 9:00-12:00.

בתוכנית - פעילות ניקיון וטיפוח היער, בליווי מדריכי קק"ל. בהשתתפות חניכים מהחינוך הבלתי פורמאלי.

פעילות הפגה לקשישים ואזרחים ותיקים

בתאריך 18.3.24, 10:00-12:30, במרכז יום לקשיש, צפת.

בתוכנית - סדנת יצירה להכנת לוכדי חלומות, אשר תוצריה יועברו לילדי משפחות מפונות.

הפנינג סביבתי ביער שוויץ

בתאריך 18.3.24, בין השעות 09:00-12:30. מיועד לתלמידי בתי ספר.

בתוכנית - פעילות ניקיון וטיפוח היער, פעילות תחנות חינוכיות ו-ODT עם מדריכי קק"ל, סדנה להכנת צמידי תקווה.

פעילות סביבה וקיימות ביערות קק"ל

בתאריך 19.3.24, בין השעות 09:00-14:00.

בתוכנית - פעילות ניקיון וטיפוח היער, פעילות תחנות חינוכיות ו-ODT עם מדריכי קק"ל, סדנת לוכד חלומות או סדנת הכנת צמידי תקווה.

ביער אחיהוד – מיועד לתלמידי בתי ספר ולקהל הרחב.

ביער פרוד - מיועד לתלמידי בתי ספר.

פעילות למען יער קהילתי ראש פינה

בתאריך 19.3.24, בין השעות 16:00-18:00, בבית היקב. בתוכנית – סדנה להכנת משטחי ישיבה לטובת שימוש ביער הקהילתי ורווחת המבקרים בו, בהשתתפות מבוגרים (וותיקי המושבה).

הפנינג סביבתי "עושים טוב לסביבה"

ביום שישי ה-22.3.24, בין השעות 13:00-15:30, ביער חוף הכרמל, חניון השלוחה (בווייז - יער עופר). מיועד עבור הקהל הרחב, תושבים ומשפחות מפונות ותושבי המקום. בתוכנית - בתוכנית - פעילויות בנושא סביבה וקיימות בהובלת מדרכי קק"ל, סיור קצר ותצפית, ניווט יער, סדנאות יצירה אקולוגיות ועוד.

פעילות יום הניקיון ביער בן שמן.

פעילות יום הניקיון ביער בן שמן. צילום: ברונו שרביט, ארכיון קק"ל

מרחב מרכז: יום חווייתי ביער בן שמן

במרחב מרכז של קרן קימת לישראל שמים דגש בימים אלה על פעילויות למשפחות המפונות ונשות המילואמניקים, אך כמובן גם לקהל הרחב. משפחות מפונות רבות הלנות במלונות תל אביב יזכו ליום מיוחד ביער בן שמן שיחל עם ביקור ביער קהילתי שוהם וימשיך לשלל סיורים ופעילויות ביער בן שמן שיגרמו להם להכיר לעומק את סיפורו של היער, תוך שילוב של פעילות לטיפוח, שימור וניקיון היער.

פרי טוכמן, מנהל קשרי ציבור במרחב מרכז קק"ל, מציין כי "במהלך הפעילויות אנשים מקבלים מידע על קרן קימת לישראל ופעילותה רבת השנים בשמירה על היערות וגם לוקחים חלק פעיל בפיתוח היערות. ככה אנחנו גם תורמים וגם נרתמים למען הסביבה".

האירועים והפעילויות המרכזיות במרחב מרכז:

"מעשה טוב למען היער"

בתאריך 19.3.24, בין השעות 10:00-15:00, ביער בן שמן.

פעילות מחווה ליער בן שמן הכוללת ניקיון וטיפוח של שבילי היער. מיועדת לקהל הרחב.

"יריד גיבורים ישראלים"

בתאריך 19.3.24, בנתניה. מחווה לקהילות חקלאים מעוטף עזה, לחיילי המילואים ולנשים גיבורות מהחזית.

"על הדרך"

בתאריך 20.3.24, ביער קהילתי שוהם וביער בן שמן.

סיור בשילוב פעילות ניקיון וטיפוח היער עבור משפחות מפונות.

הפנינג משפחות "ניקוי ראש"

בתאריך 22.3.24, בין השעות 15:30-12:00, ביער חולדה.

בתוכנית - סיור קצר הכולל פעילות ניקיון וטיפוח שבילי היער והצגת ילדים חווייתית "העץ המאומץ" – בה נחשף לפעולות הטובות שהעצים "עושים" למען הסביבה. מיועד לקהל הרחב.

ילדים מנקים את הסביבה

ילדים מנקים את יער עמינדב צילום: אבי בלבן, ארכיון קק"ל

מרחב דרום: הפנינג "שומרים על הסביבה" והפעילות ביער אופקים שתהפוך למיצג אמנותי

במרחב דרום יקיימו שני אירועים מיוחדים ביער להב וביער אופקים. במסגרת הפעילות יערכו למשתתפים מגוון פעילויות שיכללו בין היתר תחנות הפעלה חינוכיות עם מדריכי קק"ל, פעילות ניקיון לטיפוח ושימור היערות וסדנאות יצירה אקולוגיות עם חיבור למלחמה .

חגית אוחנה, מנהלת מחלקת חינוך במרחב דרום קק"ל, מספרת כי הפעילות באופקים מיוחדת וחשובה, על רקע האסון הכבד שנפל על העיר מפרוץ המלחמה. לפעילות שתתקיים בעיר אופקים יגיעו ילדים מכל הסביבה וגם ילדי מפונים מים המלח. יחד ישתתפו הילדים בשלל הפעילויות ובין היתר יכינו שלט עצום באורך 50 מטרים אותו יקשטו הילדים בסדנת גרפיטי, כאשר אותו שלט יוצב כמחווה לתושבי הדרום במצפה גבולות. לדבריה: "המטרה של קרן קימת לישראל היא לקדם ולטפח בקרב תלמידים והציבור הרחב את ערכי הציונות, אהבת הארץ והשמירה על הסביבה כערכים מובילים. למרות המלחמה חשוב לנו להמשיך לדאוג לסביבה, כדי שהיא תישמר גם לדורות הבאים".

במרחב דרום יתקיימו הפעילויות הבאות:

הפנינג סביבתי "שומרים על הסביבה"

  • בתאריך 18.3.24, בין השעות 10:00-14:00, ביער קהילתי אופקים.
  • בתאריך 19.3.24, בין השעות 10:00-14:00, ביער להב.

בתוכנית - פעילות ניקיון וטיפוח היער, פעילות תחנות חינוכיות ו-ODT בנושא קיימות ושמירה על הסביבה עם מדריכי קק"ל, סדנאות יצירה בנושאי אקולוגיה וסביבה:

  • סדנת גרפיטי על גבי באנר ענק בהקשר של המקום ומלחמת חרבות ברזל אשר יועבר לתצוגת אומנים במצפה גבולות – לטובת המפונים.
  • סדנה להכנת דגלים ושלטי שמירה על הסביבה, כולל צעדה בסימן העלאת המודעות לשמירה על הסביבה.

מיועד לקהל הרחב, משפחות ותושבים מפונים, הקהילה המקומית, תלמידים ומתנדבים.

יום של מעשים טובים

בתאריך 19.3.24, בין השעות 09:00-16:00, ביער אחיהוד.

בתוכנית – ניקיון, גיזום וטיפוח היער, הפעלות בנושא קיימות וחשיבות השמירה על הסביבה, סדנאות יצירה – סדנה להכנת לוכד חלומות ולהכנת צמיד התקווה להחזרת החטופים ועוד. מיועד לקהל הרחב.

פעילות "עושים מעשה טוב לסביבה"

בתאריך 19.3.24, בין השעות 13:30-16:00, ביער דודאים, אזור גבעות גורל.

בתוכנית – פעילות טיפוח, הוצאת גזם בסמוך לאזורי הפריחה ביער. מיועד לקהל הרחב.

יום המעשים הטובים בדימונה

בתאריך 19.3.24, בין השעות 09:00-13:00, ברחבי העיר דימונה. בתוכנית - סדנת אפייה לקידום נוער דימונה וחלוקת התוצרים למועדוניות הרווחה בעיר.

הרישום לאירועי שבוע המעשים הטובים וכן למגוון אירועים נוספים שקק"ל מקיימת לקהל הרחב במהלך חודש מרץ:

ב"קו ליער" בטלפון: 1-800-350-550 או באתר 'סל קק"ל' בקישור: https://salkkl.kkl.org.il/Tours/ToursSearch.aspx

קק"ל – עושים טוב לסביבה

הצטרפו לאירועי יום המעשים הטובים למען השמירה על הסביבה


בשיתוף קק"ל