קורס טוען רבני במכון עליה - הדרך להפוך לטוען רבני מהשורה הראשונה

מכון עליה הוא בית ללימודים תורניים לבני תורה. המכון מעביר קורסים במקצועות קודש יחד עם הרצון להעמיק ולהרחיב את הידע התורני בקרב כל שכבות האוכלוסייה הדתית והחרדית. עם צוות מרצים ורבנים מהשורה הראשונה, מכון עליה מציע חווית למידה מעניינת ומעשירה, המובילה את התלמידים להצלחה מקצועית

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף מכון עליה 25/02/24 17:00 טז באדר א'

קורס טוען רבני במכון עליה - הדרך להפוך לטוען רבני מהשורה הראשונה
קורס טוען רבני , צילום: יחצ

אחד מהקורסים המרתקים ביותר של המכון, זה קורס טוען רבני, הקורס מיועד להכשיר את הדור הבא של טוענים רבניים בבתי הדין הרבנים בישראל. בתקופה בה רבים מהחברה הדתית והחרדית דורשים מקצועיות בתחום הדין תורה, מכון עליה מציע קורס המשלב בין ידע תורני רחב להכשרה מקצועית בתחום.

הקורס מציע לתלמידיו ידע הלכתי נרחב וגם את הכלים המעשיים להתמודדות עם האתגרים בבתי הדין. מעבר ללימודים התיאורטיים, התלמידים יוצאים עם ידע מעשי בדיני תורה ובהתנהלות נכונה בפני בתי דין רבניים. כל זאת, תוך שהם נהנים מהכנה מקיפה לקריירה מכובדת.

אם הגעתם עד לכאן ואתם שואלים את עצמכם מה התוכנית לימודים? איפה נרשמים? פרטים נוספים ומחירים? מיד נפרט על הכל בהרחבה.. מהלך שיעור בקורס.

למה קורס טוען רבני הוא הבחירה הנכונה?

מקצוע הטוען רבני הוא מקצוע תורני המקביל לעריכת דין בישראל, רק שהוא מתבצע בבתי הדין הרבנים, טוען רבני הוא איש מקצוע מוסמך לפי חוקי מדינת ישראל ותקנות משרד הדתות לייצג לקוחות בבתי דין.

קורס טוען רבני

קורס טוען רבני צילום: יחצ

הביקוש לטוען רבני מוסמך כיום בישראל גוברת, מכיוון שבשנים האחרונות חלה עליה משמעותית

באחוז הפונים לבתי דין רבניים ועדיין אחוז הטוענים הרבנים בתחום נמוך מאד ביחס לביקוש הרב.
אם נדבר במספרים בישראל נכון לשנת 2022 קיימים כ – 300 טוענים רבנים בלבד לציבור שמונה מעל למיליון איש. כל זה בזמן שמספר עורכי הדין היום בישראל עומד על כ60,000 ומעלה.

בנוסף תחום הטוען רבני אינו מסתיים רק בדיני גירושין אלא גם במקרים מורכבים נוספים כמו בדיני ממונות: סכסוכי עובדים, סכסוכים משפחתיים בוררות ועוד.

מכון עליה, שזכה להכרה רחבה בקרב הציבור הדתי והחרדי בישראל ובעולם, הוא המקום בו לימודי ההלכה והמקצועיות בתחומים התורניים נפגשים. עם יותר מ-15 שנות ניסיון בהכשרת רבנים, דיינים וטוענים רבניים, מכון עליה מבטיח שתקבלו את כל הידע והכלים להצלחה בתחום זה.

הקורס מציע תכנית לימודים עשירה ומקיפה, המשלבת בין לימוד ההלכה לבין יישומה המעשי בפועל, דבר המאפשר לבוגרי הקורס להשתלב במהירות וביעילות בעולם בתי הדין בישראל. בנוסף, הקורס נותן דגש על התפתחות אישית ומקצועית, ומציע מעטפת תמיכה מלאה לתלמידים, הכוללת גם כלים לפיתוח קריירה תורנית מכובדת.

תוכנית הלימודים של קורס טוען רבני:

התוכנית מיועדת להכשיר את התלמידים להתמודדות עם האתגרים התורניים והמעשיים של עבודתם כטוענים רבניים. הקורס משלב בין הלימוד ההלכתי לבין היישום המעשי, תוך נתינת דגש על ההבנה של דיני תורה והפרקטיקה הנדרשת להתנהלות נכונה בבתי הדין.

להלן סקירה של נושאי הלימוד המרכזיים בקורס - במהלך הקורס נלמד את כל הידע שצריך טוען רבני בכיר לדעת הן ב'חושן משפט' והן ב'אבן העזר'. ובעיקר נתמקד בפרקטיקה המעשית הנצרכת שתביא את התלמידים להיות מהשורה הראשונה של הטוענים הרבנים בישראל.
משך הקורס – כשנה וחודשיים. הלימודים כוללים מפגש פעם בשבוע בן 3 שעות. חוברות לימודיות לטוענים רבניים. שיעורים בטלפון ובזום לפי הצורך. ומשימה שבועית לכל תלמיד.

החלק המעשי - בקורס נתרגל דיונים בסימולציות מקצועיות מול דיינים חשובים וטוענים רבניים בפועל. נעבור על תיקים אמיתיים, כשגולת הכותרת תהיה בליווי מעשי ואמיתי לדין תורה עם הרב המרצה שמעביר את הקורס.

תעודת הסמכה – בסיום הלימודים התלמידים צריכים לעבור את המבחנים של בתי הדין הרבניים בהצלחה, ולאחר מכן מקבלים תעודה רשמית ומוכרת ממחלקת בתי הדין הרבניים.

הקורס מיועד – כל אדם ירא שמיים המעוניין לעסוק בחוק ומשפט.
הקורס מתאים גם לעורכי דין המעוניינים להרחיב את ההתמחות שלהם, ולייצג בבתי דין רבנים.

חלוקת תעודות בסיום קורס טוענים רבניים

חלוקת תעודות בסיום קורס טוענים רבניים צילום: יחצ

מידע נוסף על המכללה 'מכון עליה'

מכון עליה, שנוסד לפני למעלה מ-15 שנים, מהווה מגדלור בתחום ההכשרות התורניות,
המקום נולד מתוך מטרה ברורה: להקנות ידע תורני מקיף, תוך שמירה על רמה גבוהה של מקצועיות, לכל מי שמעוניין להעמיק בלימודי קודש ולרכוש מקצוע בעולמות התורה.

המכון מציע מגוון רחב של קורסים תורניים, שבכל אחד מהם מושקעת מחשבה רבה בכדי להתאים את התוכנית לצרכים המשתנים של ציבור לומדי התורה. המכון מבין את החשיבות שבשילוב בין הלימוד התיאורטי לבין הפרקטיקה המעשית, ולכן כל קורס מלווה בהדרכה ובתמיכה שמטרתן להכין את התלמידים להתמודד עם האתגרים המקצועיים השונים.

צוות המרצים במכון עליה מורכב מרבנים ומרצים בעלי ניסיון רב בתחומם, כולם בעלי הסמכה מגדולי הדור. המכון מקפיד על תקנות גבוהות של לימוד ועל עריכה מדוקדקת ע"י אברכים יראי שמיים של כל החומרים הלימודיים, כדי שחלילה לא תיפול טעות תחת ידם, וכדי להבטיח את הרחבת הידע וההבנה בקרב התלמידים. לפרטים נוספים אודות מכון עליה לחצו כאן.

בנוסף לכך, מכון עליה פועל להרחיב את הגישה ללימודי התורה גם מחוץ לגבולות ישראל, ומציע קורסים לקהלים ברחבי העולם, כך שגם יהודים החיים בארצות הברית, אירופה ומקומות אחרים יכולים ליהנות מההכשרה שהמכון מספק. ההתרחבות הזו מאפשרת למכון להביא את לימוד מקצועות התורה ואת ערכיה לכל פינה בעולם.


בשיתוף מכון עליה