"יש המשכיות" - האם השכולה נטעה עץ המסמל תקווה בחניון רעים בו נרצח בנה

יחד עם עוד מאות משפחות שאיבדו את יקיריהן בטבח האכזרי בשביעי באוקטובר בפסטיבל הנובה, הגיעה לקראת ט"ו בשבט אביבה סבידיה שאיבדה את בנה שלומי הי"ד לנטוע עץ לזכרו יחד עם קק"ל במטרה להעניק למקום חיים חדשים

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף קק"ל 24/01/24 17:32 יד בשבט התשפד

"יש המשכיות" - האם השכולה נטעה עץ המסמל תקווה בחניון רעים בו נרצח בנה
הורים שכולים שהגיעו לנטיעות, צילום: אמיר כהן

תחת הכותרת "נוטעים לזכרם - מצמיחים חיים חדשים ברעים", הגיעו ביום ראשון ה-21.1.24 עשרות משפחות ששכלו את יקיריהן במסיבת 'נובה' ובמסיבה בנירים כדי לנטוע עצים באתר המסיבה בחניון רעים לזכר מאות הנרצחים במקום.

מאחורי ארגון האירוע המרגש שהתקיים לקראת ט"ו בשבט, עומדת קרן קימת לישראל. במקום בו נטבחו רבים יינטעו חיים חדשים ואת השחור המפויח יחליף ירוק. העצים ניטעו באתר שבו התקיים פסטיבל הנובה, בו חגגו אלפי המבלים לפני שהחלו ירי הטילים וחדירת המחבלים למקום ב-7 באוקטובר. 364 ישראלים נרצחו בטבח שהתחולל בנובה ו-17 נרצחו בטבח במסיבת הפסיידאק.

"הגענו לכאן, חניון רעים שביער בארי כדי לנטוע עצים יחד עם המשפחות ששכלו כאן את יקיריהם בבוקר שמיני עצרת, לפני כמה חודשים", אמרה יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה – לוסקי. "כאן, במקום הזה בו נגדעו חיים – אנחנו נוטעים עצים כסמל להמשכיות, תקווה וצמיחה מחדש. אנחנו יודעים כמה קשה היה למשפחות להחליט להצטרף היום לנטיעה הזאת. רבות מהן, שזאת הפעם הראשונה בה הן מגיעות לכאן, החליטו שהן עושות את המאמץ, אוזרות כוחות ותעצומות נפש ומגיעות איתנו לנטיעה החשובה והמשמעותית הזאת. אין לי ספק שקרן קימת לישראל תקח חלק בהנצחה שתהיה כאן בעתיד ואנחנו נצא להליך תחרותי שיפנה לאומנים שיציעו רעיונות להנצחה כאן ברעים, שתהיה בסימן המשכיות החיים".

נטיעות ביער רעים

נטיעות בחניון רעים צילום: יוסי איפרגן, מערך ההסברה קק"ל

"התחושה היא מאוד קשה", שיתפה אביבה סבידיה, אמו של שלומי הי"ד שנרצח במהלך החגיגות בפסטיבל יחד עם בת זוגו. "בחיים לא חשבתי שאהיה במקום הזה. אני עדיין לא מאמינה שאני שותלת את העץ הזה. אני מרגישה כאילו אני בחלום, אבל מה שאני כן יודעת, זה שיבוא יום והעץ הזה יצמח – ואני אדע שעשיתי משהו טוב. יש המשכיות, לא רק למשפחה שלנו, אלא לכל עם ישראל. אנחנו ניטע כאן עצים ונראה שאנחנו קיימים לעולם ועד. אנחנו נהיה פה ונישאר פה", כך סיימה את הנטיעה המרגשת באופטימיות להמשך.

"כבר לפני שבועיים התחלנו במרחב להיערך לאירוע זה בצורה משמעותית", מציין יניב מימון, מנהל מרחב דרום בקק"ל. "האירוע הזה מאוד חשוב לנו. איפה שהיה הטבח האכזרי בשביעי לאוקטובר, אנחנו מביאים את המשפחות של החטופים ושל ההרוגים כדי לנטוע פה שתילים חדשים, יער חדש. קק"ל מתכננת להקים כאן בפארק רעים אתר הנצחה גדול ומשמעותי שקק"ל תתחזק לאורך שנים. כל הנופלים והנרצחים יונצחו בו בצורה משמעותית. השטח הוא של קק"ל ומן הראוי שקק"ל תקים את זה ותוביל משהו משמעותי לדורות הבאים".

יו"רית קק"ל

יו"ר קק"ל בטקס הנטיעה. צילום: יוסי איפרגן, מערך ההסברה קק"ל

בנוסף השתתפו באירוע; ריקארדה לוק, אמא של שני לוק הי"ד, שנחטפה מהמסיבה ברעים ונרצחה בעזה, יונה אדם, אמא של מפל אדם הי"ד שנרצחה במסיבה ברעים, יורם יהודאי, אביו של רון יהודאי הי"ד שנרצח במסיבה בנובה בזמן שהתחבא במכולה ושרון גרציאני, אחותו של מאור גרציאני הי"ד שנרצח במסיבה ברעים, ועוד משפחות רבות של נרצחים.


בשיתוף קק"ל