עיריית ירושלים ומשטרת ישראל הקימו עשרות כיתות כוננות בעיר

כלקח ממאורעות הדמים ביישובים בדרום, הקימו בירושלים עשרות כיתות כוננות חדשות: מדובר בכוח יעיל ואפקטיבי, אשר נמצא במקום האירוע ומכיר אותו, ונותן את המענה הראשוני לכל אירוע ביטחוני

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/12/23 21:54 טו בטבת התשפד

עיריית ירושלים ומשטרת ישראל הקימו עשרות כיתות כוננות בעיר
כיתת כוננות, צילום: David Cohen/Flash90

מיד עם תחילת המלחמה, וכלקח ממאורעות הדמים ביישובים בדרום, החלו עיריית ירושלים ומשטרת ישראל בהקמה מהירה של עשרות כיתות כוננות עם מאות מתנדבים בכל רחבי הבירה.

בזמן קצר, אותרו מאות מועמדים אשר עברו מיון והכשרה, וכיום פועלות עשרות כיתות כוננות בשכונות העיר, כדוגמת נוף ציון, פ.זאב, עיר דוד, הרובע היהודי, גבעה צרפתית, תלפיות\בקעה, הר חומה, רמת שלמה, רמות וגילה.

המתנדבים עברו הליך קליטה והכשרה ייעודי

המועמדים השתתפו בכנס מיוחד בהשתתפות ראש העיר, משה ליאון, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה, מפקד המחוז ובכירים נוספים, אשר בירכו את המשתתפים על תרומתם ונכונותם לתת כתף לשמירת הביטחון בעיר.

המתנדבים עברו הליך קליטה והכשרה ייעודי, הכולל אימון ירי במטווח. חברי כיתות הכוננות צוידו בנשק ובציוד אישי מתאים לצורך ביצוע המשימה. חשיבותן של כיתות הכוננות היא עצומה. מדובר בכוח יעיל ואפקטיבי, אשר נמצא במקום האירוע ומכיר אותו, ונותן את המענה הראשוני לכל אירוע ביטחוני.

עוזי חן, מנהל אגף חירום וביטחון בעיריית ירושלים אומר: "ההתקפה על יישובי הדרום לימדה אותנו מה ערכן של כיתות הכוננות שפעלו אל מול התקפות המחבלים והערך המוסף שלהן על פעולות כוחות הביטחון. חברי כיתות הכוננות מקבלים את הנשק והציוד מהמשטרה והם נושאים אותו עליהם במהלך כל שעות היום. הם מאוגדים בקבוצות מאורגנות עם שרשרת פיקוד, שבמקרה הצורך מקפיצה אותן לפעילות".

העירייה פועלת להגברת הביטחון

סנ"צ דביר תמים, מפקד תחנת שלם במחוז ירושלים אומר כי "כיתות הכוננות הן מכפיל כוח לפעילותה של התחנה. הן הוקמו בהחלטה לאומית בשיתוף עם עיריית ירושלים, שלוקחת חלק בלתי נפרד בתהליך. העירייה מסייעת באיתור המועמדים ואנו אחראים על הכשרתם והפעלתם."

לצד הקמת כיתות הכוננות, ועם פרוץ המלחמה, פעלה העירייה לביצוע שורה של פעילויות נוספות להגברת תחושת הביטחון בעיר. כך, החלה העירייה בהפעלת תכנית "בני המקום", במסגרתה גוייסו תושבים לשירות מילואים בצו 8 לביצוע משימות ביטחון שוטף ותגבור מערכי האבטחה, לרבות במוסדות החינוך וכן גויסו תושבים למשימות אבטחה במסגרת חברות אבטחה פרטיות בשכר. עוד תגברה העירייה את סיורי ניידות השיטור והאכיפה בסביבת מוסדות החינוך בשעות היום, ובשכונות התפר בערבים ובלילות. זאת בנוסף למעטפת האבטחה ולכוחות הביטחון שנמצאים בבירה בכוחות מתוגברים עקב המצב הביטחוני. כמו כן, הוצבו במוסדות החינוך מאבטחים נוספים המוכשרים לכך ועומדים בהגדרות המחייבות של משטרת ישראל ועוד.