חניכי המכינות הקדם צבאיות וקק"ל הפעילות סיוע לחקלאי ישראל

חניכי המכינות הקדם צבאיות התגייסו למבצע "ידים עובדות" כדי לעזור לחקלאים ומשימות נוספות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 14:34 יז בחשון התשפד

חניכי המכינות הקדם צבאיות וקק"ל הפעילות סיוע לחקלאי ישראל
בנות המכינה מסייעות בחקלאות, צילום: מדרשת צהלי

חניכי המכינות הקדם צבאיות וקרן קימת לישראל יחד עם משרדי ממשלה נוספים, נרתמו למשימה הלאומית לסייע לחקלאי ישראל, שנותרו עם מחסור קשה בידיים עובדות מאז מתקפת הטרור הרצחנית בעוטף והלחימה שפרצה אחריה בדרום ובצפון. חקלאים רבים וכך גם עובדיהם נרצחו, נחטפו, נפצעו או שהינם בגדר נעדרים. בנוסף לכך, הלחימה הביאה למנוסתם מהארץ של אלפי עובדים זרים, זאת בנוסף למחסור של עשרות אלפי עובדים בחקלאות שהיה עוד לפני הלחימה.

25 חניכות השלוחה של 'מכינת צהלי' בקבוצה יבנה, מכינה קדם צבאית לנשים דתיות המתגייסות לצה"ל, מתנדבות יום יום בקטיף בקיבוץ צרעה, ואף לנות בגני ילדים בקיבוץ בימים אלו, ומסייעות משעות הבוקר המוקדמות בעבודה החקלאית בקיבוץ.

כ-50 חניכים של 'מדרשת השילוב' בנטור, מכינה קדם צבאית במסלול שילוב דתי-חילוני, הצטרפו לבית האריזה בקיבוץ גילגל, שם אורזים תמרים ותוצרת חקלאות ישראלית. 48 חניכי 'מכינת רקיע' בחריש, דתיים וחילונים מכל קצוות הארץ, מתנדבים במועצה המקומית קדימה-צורן ועובדים בהכנת השדה עצמו לגידול תותים. 30 חניכים של 'ישיבת חמדת' עוזרים מידי יום בגידול תמרים, אסיפת גזם ועבודת האדמה באזור בקעת הירדן. החקלאים באזור משוועים ליד מסייעת בשל האילוצים וההנחיות הביטחוניות המונעות כניסה של פועלים.

בכל שבוע מכינות נוספות מצטרפות לעבודה חקלאית ונותנות יד לחקלאים ברחבי הארץ במטרה שהמחסור בידיים עובדות לא תשפיע על היקף המזון שמגיע למדפים.

אבישי ברמן, מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות: "המכינות הקדם צבאיות עצרו את פעילותן השגרתית ומגויסות באופן מלא למשימות האזרחיות. מאות רבות של חניכים וחניכות יוצאים כל בוקר לעבודה חקלאית כדי שהענף לא יקרוס. אני גאה מאוד בחניכים שלנו, כולנו מבינים שזה צו השעה להתגייס ולסייע היכן שצריך."

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה-לוסקי: "חקלאי ישראל זקוקים לעזרתנו ואנחנו נרתמים למשימה. רבים מהם ומעובדיהם נרצחו, נחטפו או נפצעו ויישוביהם פונו. יחד עם החניכים הנפלאים של המכינות הקדם צבאיות, קרן קימת לישראל מתייצבת לסייע לחקלאי הארץ ולספק להם את הידיים העובדות שכל כך דרושות להם בעת הזו".