חזקי וחני ליפשיץ מבית חב"ד קטמנדו בפניה אישית: קחו חלק בארועי החגים

קרוב לחצי יובל שמשפחת ליפשיץ נמצאים בנפאל בשליחות הרבי מליובאויטש: "אפשר לראות פה נוכחות חזקה מאוד של חברים עם כיפות סרוגות שבאים לחגוג איתנו את החגים"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 19/09/23 18:05 ד בתשרי התשפד

חזקי וחני ליפשיץ מבית חב"ד קטמנדו בפניה אישית: קחו חלק בארועי החגים
צילום: חב"ד נפאל

אלפים רבים של מטיילים נוהרים לנפאל כדי לחגוג את חגי תשרי בשמחה, באחדות ובכשרות. צעירים רבים בני הציונות הציונות הדתית מוצאים את מקומם בנפאל במהלך החגים. ארגון של ארועים כשרים במדינת עולם שלישי ללא קהילה יהודית מקומית מורכב מבחינה לוגיסטית. את הכל צריכים לארגן לבד, ומה שאי אפשר לייצר במקום צריכים להטיס מהארץ.

קרוב לחצי יובל שמשפחת ליפשיץ נמצאים בנפאל בשליחות הרבי מליובאויטש. את בית חב"ד הראשון שלהם, הם הקימו באזור התיירותי, ה’טאמל’ ההומה בעמק קטמנדו. את הסניף השני, הם פתחו כמה שנים אחרי בפוקרה, הנמצאת מערבית לבירה קטמנדו.

צילום: חב"ד נפאל

בחגים ישנו גם סניף מיוחד - בית חב"ד הגבוה בעולם במנאנג שבהרי ההימלאיה. מאז ועד היום משמשים בתי החב"ד בנפאל בית יהודי חם ומקום מפגש מרכזי לעשרות אלפי מטיילים ותרמילאים הנוהרים לנפאל מדי שנה. "בשגרה, יש בבית חב"ד מסעדות כשרות חלבית ובשרית ומתקיימים שיעורי יהדות בערבים", מספר חזקי ליפשיץ, "אנחנו יושבים עם החבר'ה, נותנים הדרכה מפורטת מידי ערב ומציידים אותם בציוד מיוחד לטראקים כמו מכשירים לווייניים ובלוני חמצן - כל מה שיכול לעזור להם בשהייה בגובה לא רגיל.

בבית חב"ד עוסקים גם בהצלת חיים תמידית ובתמיכה למטיילים הנקלעים למצוקה במעלה הטראקים". לקראת חגי תשרי, בבית חב"ד נפאל מתארגנים כמדי שנה לסעודות חג רבות משתתפים ועשירות במזון רוחני וגשמי כמו שיש רק בנפאל. "מאות אנשים מגיעים אלינו במהלך ראש השנה. אבל במהלך כל חודש תשרי אמורים לבקר פה אלפים של מטיילים. אנחנו נערכים לזה כבר מבעוד מועד".

צילום: חב"ד נפאל

חזקי מספר לנו, שבכל חגי תשרי יש נוכחות חזקה מאוד של בני הציונות הדתית בנפאל. "המקום הוא עם אופי מיוחד ומי שמגיעים לפה באים מאוד ממוקדי מטרה - לעשות טראק ולטייל. אפשר לראות פה נוכחות חזקה מאוד של חברים עם כיפות סרוגות שבאים לחגוג איתנו את החגים ולהמשיך הלאה בטיול שלהם במזרח".

ואכן, בבתי חב"ד נפאל כבר נערכים בהתאם. "המטיילים עצמם משתתפים בהכנות לקראת הסעודות", מספר לנו חזקי על מאחורי הקלעים של ההיערכות לראש השנה. "הם עוזרים ומקלפים תפוחי אדמה ורימונים - כל מה שצריך בשביל שתהיה לכולנו חגיגה גדולה וחג כשר ושמח. זה נכון גם לסוכות, אז אנחנו בונים סוכה גדולה לכולם. סטים של ארבעת המינים נשלחים לטרקים המרוחקים".

צילום: חב"ד נפאל

העלות של חגי תשרי, עומדת על כמה עשרות אלפי דולרים. מהמטיילים הם לוקחים מחיר סמלי בלבד שלא מכסה את כל ההוצאות, מאחר שמדובר בעיקר בחבר'ה צעירים יותר, אחרי צבא או סטודנטים. "אנחנו פונים להורי המטיילים ומטיילים ותיקים שעכשיו כבר התבגרו ונמצאים באמצע החיים שלהם, ונשמח להשתתפותכם בכיסוי העלויות הגדולות ולעזור לנו כפי שהם עצמם נעזרו- כך הם יוכלו להמשיך את השרשרת ולתמוך בבאים בתור".

ניתן לתרום דרך הקישור המופיע כאן, כדי שגם בקצה השני של העולם ילדנו, משפחתנו וחברינו יוכלו ליהנות משמחת חג אמיתית ללא פשרות.

לפרטים נוספים ולתרומות הקליקו