הדרך לאנשי החינוך מתחילה כאן: השילוב המדויק בין המעשי לאקדמי

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין מובילה בתחום החינוך במדינה עם מסלול המלמ"מ היייחודי והיחיד בארץ שמטרתו להכשיר מורים להוראת תלמידים עם מוגבלויות מרובות. מגוון מסלולים ייחודים לטיפול במים, עם בעלי חיים ומגוון תעודות הוראה. והבוגרים מאושרים: "המסלול בסופו של דבר באמת מכין אותך לשטח"

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין  01/08/23 09:55 יד באב התשפג

הדרך לאנשי החינוך מתחילה כאן: השילוב המדויק בין המעשי לאקדמי
סביבת לימודים חמה ועוטפת, מכללת דוד ילין, צילום: כיפה

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין מובילה בתחום החינוך במדינה והיה למוסד הראשון בארץ להכשרת מורים שהלימודים בו התנהלו בעברית. המכללה בעלת מסורת ארוכת שנים מעל 110 שנים בהכשרת אנשי חינוך, מורים ומורות, גננים וגננות, מטפלים ומטפלות ש- 90% מבוגריה משתלבים בעבודה במערכת החינוך בכל הארץ ובמסגרות טיפוליות.

במסגרת המסלולים השונים במכללת דוד ילין קיים מסלול המלמ"מ שהינו ייחודי ויחיד בארץ, ומטרתו להכשיר מורים להוראת תלמידים עם מוגבלויות מרובות הזקוקים לחינוך בעל אופי שונה, יצירתי, פתוח, ובעיקר מאמין באדם וביכולת שלו להשתנות ולהתפתח. הכשרת המורים לאוכלוסייה זו מצריכה למידה מעמיקה, רב תחומית בגישה אינטר-דיסציפלינארית, שתניב התמקצעות בריבוי מוגבלויות אלו. הכשרה זו דורשת אינטגרציה של ידע ושל מיומנויות מתחומים שונים, מגוונים וחדשים.

מנהלות תוכנית המלמ"מ הייחודית

מנהלות תוכנית המלמ"מ הייחודית צילום: אתר כיפה

ההכשרה במלמ"מ כוללת לימוד שיטות מתחומים שונים המאפשרים גילוי ופיתוח של היכולות החבויות בתלמידים עם מוגבלויות מרובות. במהלך מסלול המלמ"ם ניתן בשנה ג' להצטרף למסלול טיפול במים, להיות הידרוטרפיסטים. ד"ר מיכל ניסים, ראש המסלול מספרת: "זו עוד דרך הנגשה למורים שלנו לראות את התמונה המלאה של התלמיד ולהגיע אליהם"

"לב גדול לא מספיק, צריך להבין את הגוף והנפש שלו"

לילי ורהטיימר, האראית על ההכשרה המעשית בתוכנית המלמ"מ: "ההכשרה המעשית היא נכונה, מדויקת וספירלית. היא מוציאה סטודנטים לשטח בצורה טובה, אני חושבת שהבוגרים שלנו יעידו על זה", ורהטיימר משפתפת שגם מבחינה מעשית הפניות למכללה לא מפסיקות: "הבתי ספר, המנהלים מתקשרים מחפשים ורוצים את הבוגרים שלנו, שיעבדו אלצם."

הבוגרים של מסלול המלמ"מ מבינים עד היום את ההשפעה של המסלול ומוקירים למכללת דוד ילין את השנים בהן הם רכשו את הכלים המעשיים והאקדמיים. נעמה ליפשיץ בוגרת המסלול לא הכירה בהתחלה את האוכלוסייה של מסלול המלמ"מ: "המסלול הוא טייטל ומאוד רציתי להתמקצע באוכלוסייה הזו, המסלול בסופו של דבר באמת מכין אותך לשטח". גם נבו דנקר, בוגר המסלול ומורה לתקשורת משתף: "זה אוכלוסייה שאתה חייב בשבילה גם את המעשי וגם את האקדמי. יחס חם, רצון טוב ולב גדול אינו מספיק. צריך להבין מה קורה בגוף שלו ובנפש שלו כדי לעבוד איתו".

המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין ממעוף הציפור

המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין ממעוף הציפור צילום: אתר כיפה

סיפוק במקצוע שהוא הרבה מעבר לכסף

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין מובילה גם בתחום לימודי החינוך המיוחד לתואר ראשון B.Ed. הלימודים מיועדים להכשיר מורים המומחים לתהליכי למידה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים בכל המסגרות החינוכיות. התוכנית מיועדת במיוחד לאנשים המעוניינים להתמחות בעבודה עם ילדים/ות ונערים/ות עם מוגבלויות כגון: אוטיזם, ליקויי למידה רב-בעייתיים, נוער בסיכון והפרעות רגשיות והתנהגותיות.

נתן מואטי, סטודנט במסלול לחינוך המיוחד מספר גם על היכולות שרכש גם לחיים שלו: "התואר בדוד ילין עם דגש על העבודה המעשית נותן לנו כסטודנטים לפתח את היכולת האנושית איך להתמודד עם ילדים שקשה להם, בכלל עם אנשים. אני מרגיש שזה מאוד עובד עלי בתור בן אדם, משפר אותי".

אנשי החינוך המיוחד במכללת דוד ילין

אנשי החינוך המיוחד במכללת דוד ילין צילום: אתר כיפה

אחת הטענות על לימודי החינוך היא שאינם נחשבים והמשכורת אינה מספקת. עינב טייב, סטודנטית במסלול לחינוך מיוחד עונה למבקרים: "חינוך זה דבר שבא מהלב, לא משנה אם אומרים שזה לא נחשב והמשכורת לא הכי גבוה. אני חושבת שהסיפוק שיש במקצוע של חינוך זה הרבה מעבר לכסף וכל דבר אחר. אם מישהו אוהב חינוך וילדים, רוצה לעשות שינוי ולהיות משמעותי יזכה לסיפוק שהוא מעבר למשהו חומרי".

במסלול החינוך המיוחד מקבלים מגוון רחב של תעודות. ד"ר דנה שוהם קוגלמס, ראש המסלול לחינוך מיוחד משתפת: "מלבד כמובן התואר הראשון ותעודת הוראה בחינוך מיוחד מקבלים תעודה להוראה מותאמת המאפשרת לפתוח קליניקות פרטיות. בנוסף בשנה ג' ניתן לעשות התמחות בעזרת בעלי חיים, ומקבלים תעודת הוראה גם בתחום הזה המאפשר תעסוקה נוספת".

להרשמה >>>

שער הכניסה למכללה לחינוך ע"ש דוד ילין

שער הכניסה למכללה לחינוך ע"ש דוד ילין צילום: אתר כיפה


בשיתוף המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין