לראשונה בישראל: לימודי עיצוב ואמנות גם לבנים דתיים

הדרך לפרסם מוצר מצליח או לעצב ולמתג אפליקציה משגשגת מתחילה באנשי התקשורת החזותית. אמונה, המכללה האקדמית לאומניות ועיצוב עם מחלקה שקיימת כמעט 50 שנה פותחת את שעריה השנה גם לבנים עם תוכנית עיצוב בתחומים שונים לצד תעודת הוראה

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף מכללת אמונה 10/07/23 18:19 כא בתמוז התשפג

לראשונה בישראל: לימודי עיצוב ואמנות גם לבנים דתיים
תערוכת הבוגרות לתקשורת חזותית, צילום: אתר כיפה

האפליקציה המצליחה הבאה, הדרך לפרסם מוצר מצליח או לעצב ולמתג משרד משגשג מתחילה באנשי התקשורת החזותית. אחת המחלוקות המצליחות בתחום נמצאת במכללת אמונה, המחלקה לתקשורת חזותית קמה לפני כמעט 50 שנה ושינתה את עולם העיצוב לבלי הכר ברחבי המדינה. דורות של מעצבות בתחומים רבים בעולם הפרינט והדיגיטל יצאו מהמכללה ועוסקות בארץ ובעולם בצילום, איור, ציור, עיצוב, פרסום, שיווק, טיפוגרפיה והוראת אמנות ועיצוב. אמונה זו המכללה הדתית היחידה בישראל שמעניקה את התארים B.ed Des ו- B.ed F.A.

אמונה מדי שנה מקיימת תערוכה בו בוגרות התואר מציגות בפני העוברים והשבים בירושלים את עבודות הגמר שלהן. עבודות שעוסקות בחזות של אפליקציות חדשות כדוגמת, שימור אוספים בדיגטל או ליווי נפשי במהלך תקופת ההריון ואחריו. במיצגים השונים ניתן לראות גם תצלום חזותי על תרבות הקניות עם מחקר מקיף בנושא, סיפור על שכונה שנעלמת מרגש במיוחד או סיפור על עלייה לארץ והתמודדות האישית שמוצגת בצורה מועררת השארה.

מבקרים בתערוכה עם סגנית עיריית ירושלים וראשת החמ"ד

מבקרים בתערוכה עם סגנית עיריית ירושלים וראשת החמ"ד צילום: אתר כיפה

ג'ני סרור, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית, עשתה עליה ממקסיקו לבד והתחילה את התואר כרווקה ובעבודת הגמר שלה בו היא מציגה את סיפורה האישי היא מספרת שכיום היא נשואה וגם אמא טרייה: "קיבלתי המון תמיכה מהמרצים הם ממש הבינו את המצב שלי, הם הלכו כל הדרך איתי".  

ראשת המכללה, ד"ר אפרת גרוסמן מספרת על החזון של הבאת הקול המיוחד שיש ל"אמונה" לתוך עולם התרבות הישראלי: "יש לנו משימה, להביא את השפה המיוחדת הזאת ובעזרת השם החל מהשנה הבאה גם את הסטודנטים הגברים, לתוך עולם האמנות הישראלית שלא חשוף אליו מספיק". החל מהסמסטר הבא המכללה משיקה מחלקה של תקשורת חזותית גם לבנים. "אנחנו מאוד עוטפים את הסטודנטים עם יחס אישי ופרטי" מספרת ג’ודית אניס עוזרת ראש המחלקה לתקשורת חזותית.

התואר בתקשורת חזותית כולל בתוכו גם תעודת הוראה והיכולת לעסוק בחינוך לצד היותה המכללה הדתית היחידה בישראל שמעניקה את התארים B.ed Des ו- B.ed F.A ואפשרויות תעסוקה בפרוייקטי עיצוב משמעותיים המופיעים היום על גבי מטבעות, בולים, שטרות, כריכות לספרים, מיתוג לתערוכות אמנות שונות, לפסטיבלים, למוצרים ועבודות עיצוב בעולם הפרסום והעיתונות המודפסת והדיגיטלית.

להרשמה לסמסטר הבא

מכללת אמונה בתערוכה של בגורות תקשורת חזותית

מכללת אמונה בתערוכה של בגורות תקשורת חזותית צילום: אתר כיפה


בשיתוף מכללת אמונה