בגוש עציון תומכים בעסקים וקוראים לתושבים: "לקנות ולבלות כאן"

מועצת גוש עציון יצאה בתוכנית על מנת לחזק את העסקים המקומיים. מעידוד התושבים לרכוש מוצרים מקומיים ועד ליווי אישי מול הבירוקרטיה. ראש המועצה שלמה נאמן: "רואים בעסקים המקומיים שלנו נכס"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 09/03/23 12:08 טז באדר התשפג

בגוש עציון תומכים בעסקים וקוראים לתושבים: "לקנות ולבלות כאן"
האומגה בארץ האיילים, צילום: יורם שפירר

העסקים הפועלים בגוש עציון גילו שיש להם בעיה: לא משנה כמה טובים הם יהיו, יהיו תושבים רבים שעדיין יעדיפו לערוך את הקניות והבילויים שלהם בירושלים, העיר הקרובה. במועצה האזורית החליטו להתמקד בקושי, לראות בו אתגר ולנסות לעודד את תושבי המועצה לקנות ולבלות בבית. 

"כשניתחנו את היתרונות של צרכנות פנימית גילינו שיש הרבה כאלה", אומרת ריקי מוכתר שרעבי, מהיחידה החדשה לקידום עסקים שפתחה המועצה. תפקידה של היחידה שהוקמה לפני כחודשיים היא בדיוק זה: לחזק ולקדם את העסקים המקומיים. "עסקים חזקים משמעותם קהילה מקומית חזקה ומשגשגת וחוסן קהילתי", מסבירה ריקי. "לאחר סיור בעסקים המקומיים עלה קול מאוד ברור - צורך בחיזוק הרכישה המקומית. פעמים רבות, תושבי גוש עציון נוסעים למרכזי קניות סמוכים בירושלים או בערים קרובות אחרות לקנות את אותו מוצר שיש להם ממש כאן קרוב לבית. אנו מאמינים כי ההבנה  שרכישה מקומית מחזקת את הקהילה והערבות ההדדית ומאפשרת את פיתוח ההתיישבות במועצה יכולה לעודד תושבים לרכישה מקומית". 

לאור כל זאת חשוב למועצה לשמוע את בעלי העסקים בשטח, להבין את התמודדויות היומיומית ואת הפוטנציאל לעידוד וקידום העסקים בגוש. מתוך כך יתקיים מפגש היכרות ושיח שותפים בהובלת ראש המועצה ובו ידונו האתגרים איתם מתמודדים בעלי העסקים והאפשרויות של המועצה לסייע להם.

במועצה תומכים בעסקים המקומיים צילום: מועצת גוש עציון

במועצה מלווים את העסקים מול הבירוקרטיה

בהמשך ומתוך ראיית החשיבות של יצירת קהילת בעלי העסקים בגוש עציון מחוברת ופעילה, יתקיימו גם כנסים מקצועיים לבעלי עסקים (במזרח ומערב הגוש). כנסים שיאפשרו למידה משותפת ומפגש עמיתים. בנוסף, ימשיכו להתקיים מפגשים של קהילת נשות העסקים בגוש עציון "יוצרות עסקים" בשיתוף המחלקה לעבודה קהילתית ומרכז צעירים במתנ"ס גוש עציון.

במקביל, מקדמת המועצה תהליך רישוי לכל העסקים שבתחומה. זהו הליך ארוך ובירוקרטי אך מחויב ע"פ חוק, וצוות היחידה מלווים את בעלי העסק יד ביד בדרך להוצאת הרישיון. דרך נוספת לעידוד צריכה פנים-גושית היא קמפיינים. הקמפיין הראשון של היחידה עלה כבר בחנוכה האחרון, זמן קצר לאחר הקמתה. תושבי גוש עציון והסביבה הוזמנו לרכוש בעסקים מקומיים כשבכל יום הוצע מבצע בתחום צרכנות שונה. 

הקמפיין השני, שהופק ע"י אתר כיפה ונעם קידר, מתמקד ביתרונות שיש לקניה של תושבי גוש עציון בגוש עציון. הסרטון בא להראות שמלבד קניות איכותיות, שירות טוב ואוירה נהדרת, לקניה המקומית יש ערכים נוספים, כמו חיזוק הקהילתיות וההתיישבות, עידוד הייצור המקומי, החוסן ואפילו הציונות. 

"בגלל שהעסקים שלנו איכותיים מאוד ובעלי רמת שירות גבוהה"

"אנו רואים בעסקים המקומיים שלנו נכס ומשקיעים רבות בקידומם. גוש עציון הוא לא "פרבר שינה" של ירושלים, הוא מקום חי וער שמתקיים בו מרקם קהילתי וכלכלי תוסס ובזה חלק מעוצמתו". אומר שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון. "בתי העסק האיכותיים שבתחומי המועצה, בין אם במרכזי המסחר ובין אם ביישובים עצמם, מחזקים את הרשתות הקהילתיות, מהווים מקום מפגש ובילוי של אנשים מיישובים שונים, ומושכים אליהם אוכלוסיה גם מחוץ למועצה. אנו מזמינים את התושבים לקנות ולבלות כאן, קרוב לבית, לא רק בגלל שזה מחזק את הציונות, את ההתיישבות, את הקהילתיות, את הייצור המקומי או כי זה אקולוגי יותר מאשר לנסוע רחוק, אלא בעיקר בגלל שהעסקים שלנו איכותיים מאוד ובעלי רמת שירות גבוהה. קניה ובילוי מהנים".