לקראת פורים: אספנו עבורכם את העמותות שכדאי לתרום להם לפני החג

כולנו תורמים בכל שנה את כספי מחצי השקל ומתנות לאביונים לפני החג, אבל ריבוי העמותות וקופות הצדקה יכולים לבלבל. בחרנו את העמותות שתרצו לעזור להם, הכירו את העמותות שנבחרו

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף העמותות המשתתפות 02/03/23 14:36 ט באדר התשפג

לקראת פורים: אספנו עבורכם את העמותות שכדאי לתרום להם לפני החג
פורים, צילום: shutterstock

ער"ן - עזרה ראשונה נפשית

העמותה מעניקה סיוע נפשי אנונימי מציל חיים לכל אדם הזקוק לתמיכה ואוזן קשבת, 24/7 בכל ימות השנה.
מספר שנות פעילות: 52
האם לעמותה סעיף 46א? כן

העמותה מעניקה שירותי תמיכה נפשית מצילת חיים בטלפון ובאינטרנט לאנשים הזקוקים לסיוע נפשי ולאוזן קשבת. שירותי ער"ן ניתנים באופן אנונימי ומיידי לכלל הציבור הישראלי. מוקד ער"ן הוא הקו החם הלאומי הגדול בישראל הפועל למעלה מ-50 שנים ומאויש 24 שעות ביממה, בכל ימות השנה.

במשך חמישה עשורים מפעילה ער"ן את הקו החם הגדול בישראל ומעניקה שירותי עזרה נפשית בטלפון ובאינטרנט, לכלל הציבור הישראלי על כל מגזריו, בצורה אנונימית ומיידית, 24/7 בכל ימות השנה.

העמותה מפעילה קווים חמים מיוחדים לחייל ומשפחתו, לצעירים ובני נוער, לקשישים וניצולי שואה, לקהילה החרדית, לעולים חדשים, לדוברי ערבית וליוצאי מדינות חבר העמים ומפעילה סיירת ניטור למניעת בריונות ואובדנות ברשת.

בשנה החולפת העניקו מתנדבי ער"ן מענה וסיוע ללמעלה מ- 300,880 פניות, והצילו את חייהם של 900  נפשות בישראל. במצבי חירום חלה עלייה בכמות פניות המצוקה לער"ן והעמותה מתגברת את אפיקי הסיוע שלה ומהווה חלק משירותי החירום, דוגמה לכך בשנה החולפת היא המענה לכ-45,000 פניות שהגיעו במהלך מבצע עלות השחר. ער"ן גם נרתמה לסיוע עם פריצת הלחימה האוקראינה והקימה קו חם ייעודי.

לפרטים נוספים ותרומה לחצו כאן

 

עמותת מקימי

מספר שנות פעילות: 11
האם לעמותה סעיף 46א? כן

החזון של מקימי הוא לסייע לכל משפחה הנמצאת במצוקה כלכלית כלשהי, לעמוד על הרגליים ולהשיג חוסן כלכלי לאורך זמן. אנו שואפים להשתלב כבר בשלב המניעה, להפיץ את הידע וליצור מציאות בה משפחות וזוגות צעירים יקבלו כלים להתנהלות כלכלית נבונה וידעו רק שפע ושלווה.

במקימי מציעים הזדמנות מיוחדת ויוצאת דופן להוביל לשינוי אמיתי ולחוסן כלכלי למשפחות רבות. אין מדובר בעוד סיוע זמני למשפחה, אלא בטיפול שורש ובהענקת כלים לתכנון פיננסי נכון, שיביאו לשפע ורווחה בטווח הארוך.

הטיפול במקימי הוא ללא תנאי סף, את המשפחות מלווים אנשי מקצוע מומחים בלבד. סיוע למשפחות בדוגמאת מענק או הלוואה – מותנה בתוכנית ליווי שיקומית לטווח הארוך. גם פגישות הייעוץ מתקיימות במשרדי העמותה ולא בבית המשפחה זאת כמנוף ללקיחת אחריות.

לפרטים נוספים ותרומה לחצו כאן

 

עמותת חום

חלוקת מזון וביגוד לילדים עניים יתומים אלמנות ונוער במצוקה

מספר שנות פעילות: 20
האם לעמותה סעיף 46א? כן

עמותת חום עוסקת בעזרה וסיוע לילדים עניים ונוער בסיכון, בחבילות מזון, ביגוד חם, תנורי חימום, שמיכות והנעלה לחורף.

במשך כל השנה, העמותה מחלקת אלפי חבילות בסופי שבוע. ובחגים (פסח וראש השנה) היקף החלוקה מגיע לכ-5,000 משפחות במצוקה, בהם ילדים עניים, נוער בסיכון, יתומים, חולים וגלמודים, חיילים בודדים, אלמנות ומשפחות עניות, אשר מצבם הטראגי והכלכלי קשה עד מאוד.

העמותה קורסת מגל הפניות לעזרה, עקב המצב הכלכלי הקשה המחריף מידי יום וזה כולל פניות של מורים, מנהלים, גננות ומפקדים בצה"ל אשר תחת אחריותם נמצאים הילדים, הנוער והחיילים העניים. משפחות רבות נאלצות לבחור בין מטרנה ומזון, לבין תרופות חיוניות. המתנדבים שלנו רואים במו עיניהם את המקררים הריקים, הדלות וכיצד אימהות מתקשות לתת ארוחות לילדיהם.

מיותר לציין, שפעילות העמותה כולה מתבצעת באמצעות מתנדבים ומתנדבות מסורים, מכל גווני הקשת, ואיש אינו מקבל שכר.

לפרטים נוספים ותרומה לחצו כאן

 

עמותת פעמונים

מספר שנות פעילות: 22
האם לעמותה סעיף 46א? כן

יוקר המחיה ועליית המחירים, השפיע השנה באופן משמעותי על ההוצאות של כולנו. כדי להתמודד עם המצב כל משפחה נאלצה לעשות ויתורים, לעיתים כואבים, כדי לא להגדיל את המינוס, לקחת הלוואה ולעמוד בהוצאות השוטפות שלנו.

אנו בפעמונים קוראים לכם, לעזור לנו להפסיק את מעגל הקסמים הזה. נחליט יחד, לרכוש מתוך קבלת החלטות מושכלת ומתוך יכולת כלכלית. זה עדיין ידרוש מאתנו ויתורים, דחיית סיפוקים והגדרה מראש של סדרי עדיפויות, של מה חשוב לנו יותר או פחות. עזרו לנו להסיר את המסכות ונראה את הפנים האמיתיות שלנו וכך נוכל לחיות בשקט נפשי ובידיעה שאנו פועלים נכון לטובתנו ולטובת ילדנו. זו הדוגמא האישית וההתנהלות שנרצה להעניק לדור הבא.

בפעמונים מלווים אלפי משפחות להתנהלות כלכלית נבונה במענה פרטני או בקורס. עזרו לנו לסייע לעוד משפחות לצאת ממעגל העוני והחובות הכבדים, להגיע לעצמאות כלכלית ולחגוג את חג הפורים בשמחה

לפרטים נוספים ותרומה לחצו כאן

 


בשיתוף העמותות המשתתפות