מה מסתתר מאחורי המסכה? זה המצב הכלכלי של אלפי ישראלים

יוקר המחיה ועליית המחירים, השפיע השנה באופן משמעותי על ההוצאות של כולנו. לעיתים, אנו מציגים מצב כלכלי טוב יותר מהמצב האמיתי ועוטים מסכה, כל השנה, לא רק בפורים, כדי להראות ש"הכל בסדר". אנו בפעמונים קוראים לכם להפסיק את מעגל הקסמים הזה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/02/23 14:10 ו באדר התשפג

מה מסתתר מאחורי המסכה? זה המצב הכלכלי של אלפי ישראלים
מה מסתתר מאחורי המסיכה? מציאות כלכלית עגומה, צילום: canva

"שמענו על כל היעדים האקזוטיים שאליהם נוסעים השכנים כל חופש, הילדים סיפרו שכולם בכיתה טסים לחו"ל. קיבלנו הצעה טלפונית ממש אטרקטיבית לקחת הלוואה לחופשה ולהחזיר מתי שנוכל, החלטנו לחיות את הרגע ולקחנו את ההלוואה." כך שמענו ממשפחה שפנתה אל פעמונים לסיוע. המשפחה הייתה אובדת עצות והיה לה קשה להתמודד עם הקושי הכלכלי, בעקבות עליית המחירים ויוקר המחיה ולכן פנתה. 

תרומה זכר למחצית השקל ומתנות לאביונים באמצעות ארגון פעמונים 

חלקנו מקבלים החלטה כלכלית מתוך לחץ חברתי, רצון לחיות את הרגע, או מסיבה אחרת שמשפיעה לאורך זמן על המצב הכלכלי. לעיתים, אנו מציגים מצב כלכלי טוב יותר מהמצב האמיתי ועוטים מסכה, כל השנה, לא רק בפורים, כדי להראות ש"הכל בסדר". אך המצב האמיתי עגום מאד. אנו עושים את זה כדי להיראות טוב או כדי לעמוד בציפיות של החברה. אנו קונים, כי לכולם יש (ואם הילדים שלי מבקשים לקנות משהו כי לכולם יש, אז אני תמיד שואלת אותם – מי זה 'כולם'? ובסוף מתברר שזה רק חלק מהילדים בכיתה...) אנו קונים כי לוחצים עלינו, משפיעים עלינו ולא תמיד אנו קונים באופן מודע או מושכל. לעיתים, הקניה היא רגשית מתוך תחושה של 'מגיע לי', או כי קרוב משפחה עשה אירוע משפחתי נוצץ או כמו בדוגמה לעיל, חברים נסעו לנופש ולכן גם אנו מרגישים מחויבים לעמוד בסטנדרט חברתי מינימלי, שלא אנחנו קבענו. 

יותר מזה, כשאנו קונים ונכנעים ללחץ הזה או כי באמת רצינו לקנות משהו, אך הוא מעבר ליכולות שלנו, אנחנו מכניסים את עצמנו לעול כלכלי כבד יותר, שאנחנו לא יכולים לעמוד בו. ואז נצטרך לקחת הלוואה כדי לממן את הרכישה, דבר המכניס אותנו לסחרור של חובות שקשה לצאת ממנו. יתכן ויהיה לי רכב חדש בחניה, אך החזר ההלוואה שלקחתי כדי לממן את זה, לא מאפשר לי דברים חשובים אחרים שרציתי וארגיש שהחמצתי או ויתרתי על משהו אחר. המינוס רק גדל, כי אני לא עומדת בהתחייבויות שלי, אך העיקר - כלפי חוץ, החברים ראו שקניתי משהו חדש, יוקרתי או מנצנץ. זה מעין מעגל קסמים שקשה לצאת ממנו. 

יוקר המחיה ועליית המחירים, השפיע השנה באופן משמעותי על ההוצאות של כולנו. כדי להתמודד עם המצב כל משפחה נאלצה לעשות ויתורים, לעיתים כואבים, כדי לא להגדיל את המינוס, לקחת הלוואה ולעמוד בהוצאות השוטפות שלנו. 

תרומה זכר למחצית השקל ומתנות לאביונים באמצעות ארגון פעמונים 

אז האם עדיין נמשיך להסתתר מאחורי המסכה? בשנה האחרונה פנו לפעמונים כ - 39% יותר משפחות שהחליטו להתמודד עם המצב הכלכלי ולהסיר מעצמם את עול המסכה. המראה הכלכלית שמשתקפת בעיני אלפי המשפחות הללו, בתחילת תהליך הליווי הכלכלי, היא קשה ולא נעימה לעין ומאחוריה מתחבא מצב כלכלי לא פשוט והמשפחה עומדת בפני אתגר כלכלי המשפיע על כל היבטי החיים.

אנו בפעמונים קוראים לכם, לעזור לנו להפסיק את מעגל הקסמים הזה. נחליט יחד, לרכוש מתוך קבלת החלטות מושכלת ומתוך יכולת כלכלית. זה עדיין ידרוש מאתנו ויתורים, דחיית סיפוקים והגדרה מראש של סדרי עדיפויות, של מה חשוב לנו יותר או פחות. עזרו לנו להסיר את המסכות ונראה את הפנים האמיתיות שלנו וכך נוכל לחיות בשקט נפשי ובידיעה שאנו פועלים נכון לטובתנו ולטובת ילדנו. זו הדוגמא האישית וההתנהלות שנרצה להעניק לדור הבא. 

לדוגמאות נוספות על תחפושת כלכלית היכנסו לאתר פעמונים.

בפעמונים מלווים אלפי משפחות להתנהלות כלכלית נבונה במענה פרטני או בקורס. כנסו לאתר להורדת תכנים וטיפים בנושא התנהלות כלכלית נבונה.