ד"ר גלית מטצקי: הרדמה מקומית או כללית בהשתלות שיניים?

ד"ר גלית מטצקי עונה על השאלה הנפוצה של מטופלים רבים כיום, האם לבצע הרדמה מקומית או כללית בהליכים של השתלות שיניים | קריאה מהנה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 19/01/23 18:19 כו בטבת התשפג

ד"ר גלית מטצקי: הרדמה מקומית או כללית בהשתלות שיניים?
המרפאה של ד"ר גלית מטצקי | , צילום: יח"צ

הרדמה להשתלות שיניים: מקומית או כללית? ד"ר גלית מטצקי מסבירה!

החשש מטיפולי השיניים קיים כמעט אצל רוב המטופלים גם אם מדובר בטיפול פשוט וקצר ובוודאי אם מדובר בטיפול מורכב וארוך יותר.

ע"פ ד"ר גלית מטצקי מרבית טיפולי השיניים המצריכים הרדמה מבוצעים תחת הרדמה מקומית, אך לעיתים אופי ומאפייני המטופל ישפיעו על ההחלטה לבצע הרדמה מלאה, לדוגמא, מטופל הסובל מחרדות ופוביות מטיפול שיניים, אנשים עם מוגבלויות, חולי פרקינסון, בעלי רפלקס הקאה מוגבר ועוד.
טיפולים מורכבים עלולים לחזק את החרדות בקרב חלק מהמטופלים לגביהם נדרש לעיתים גם לבצע הרדמה מקומית, בין היתר השתלות שיניים מורכבות, הרמות סינוס, השתלת עצם וטיפולים מורכבים נוספים שיצריכו הרדמה כללית ובמיוחד אם המטרה היא לסיים את הפרוצדורה בטיפול אחד או לבצע טיפולים מורכבים וממושכים שקשה לבצע במצב של ערנות מלאה וללא הפסקות והפרעות.

ד"ר גלית מטצקי - רופאת שיניים בכירה עם ניסיון רב שנים בהשתלות שיניים, מפרטת את התחושות של חלק מהמטופלים לגבי הרדמה כללית: "לא מעט מטופלים שמחים על האופציה לביצוע טיפולים בטשטוש או בהרדמה כללית, זה מסייע להם לעבור את ההליך בצורה רגועה באופן משמעותי, דבר שמקל מאוד גם על הרופא לבצע הטיפול באופן מטבי".

האם אפשר לבצע השתלות שיניים בהרדמה מקומית?

רוב האנשים עוברים את טיפולי השיניים בהרדמה מקומית. ישנם גם כאלה שנרתעים מהרדמה מקומית.

החלטה על סוג ההרדמה מתבצעת לפי סוג הטיפול, דרישות המטופלים ובהתאם לצרכי רופאי שיניים מומחים להשתלות שיניים.

דוקטור גלית מטצקי מתייחסת לאפשרות של הרדמה מקומית בהשתלות שיניים: "אין הנחת יסוד אחת לכל המטופלים, כל מטופל או מטופלת הם אינדיבידואליים וכל מקרה נבחן לגופו ובהתאם להיסטוריה הרפואית".

כדי לבצע הרדמה כללית במרפאה צריכים לעמוד בדרישות משרד הבריאות, הרדמה מלאה מתבצעת רק על ידי רופא שעבר קורס לטיפול בהרדמה מלאה וקיבל אישור ותעודה מטעם משרד הבריאות.

מרדים מומחה חייב, כמובן, להיות בחדר הטיפולים במהלך כל הפרוצדורה.

משרד הבריאות מגדיר רמות שונות של מטופלים. ישנם מטופלים שלפי הסיווג הבריאותי שלהם הטיפול חייב להיות בבית חולים.

לזימון תורים במרפאות השיניים של ד"ר גלית מטצקי חייגו – 1-700-505-303