חוזים עתידיים: מהם ומה יתרונותיהם?

חוזים עתידיים הם בין המכשירים הפיננסיים המרתקים ביותר בקרב פעילי שוק ההון. מה זה חוזים עתידיים, מה היתרונות שלהם וכיצד תוכלו להתחיל לסחור בהם? ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת מסחר בחוזים עתידיים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/10/22 12:17 כו בתשרי התשפג

חוזים עתידיים: מהם ומה יתרונותיהם?
צילום: פיקסביי

חוזים עתידיים הם בין המכשירים הפיננסיים המרתקים ביותר בקרב פעילי שוק ההון. מה זה חוזים עתידיים, מה היתרונות שלהם וכיצד תוכלו להתחיל לסחור בהם? ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת מסחר בחוזים עתידיים. בואו נתחיל!

מה זה חוזים עתידיים?

ראשית, כדי שנבין במה מדובר, נתחיל בהגדרה – מהם בדיוק חוזים עתידיים? חוזה עתידי הוא למעשה הבטחה לקנות או למכור נכס בעתיד, וסוחרים יכולים לקנות ולמכור הבטחות אלו. החוזה העתידי מגדיר מראש את מחיר עבורו ייסחרו הנכסים ואף באיזה מועד יתקיים המסחר. כשמדברים על נכסים הנסחרים בחוזים עתידיים, חשוב להבין כי נכס כזה יכול להיות נפט, מניות, אגרות חוב, קרנות נסחרות בבורסה, מטבעות קריפטוגרפים ועוד נכסים רבים אחרים הנסחרים בבורסה.

למה הם משמשים?

חוזים עתידיים משמשים הן לספקולציה (הערכה) בכל הקשור לתנודות במחיר של נכס, הן להשקעה. הלכה למעשה, חוזים עתידיים מעניקים לעסקים רמה מסוימת של ודאות לגבי מחירו של נכס מסוים בעתיד. הדרך הפשוטה ביותר להסביר את יעילותו ואת שימושו של חוזה עתידי באמצעות דוגמה – נניח שחקלאי שותל חיטה והוא מעוניין למכור אותה כאשר יגיע זמן הקציר, אך אינו יודע מהי איכות התוצרת שתתקבל ובאיזה כמות. באמצעות חוזה עתידי, הוא יוכל להבטיח לעצמו הכנסה במועד הקציר ללא קשר לאיכות ולכמות התוצרת שתתקבל בפועל. בעוד שקיימת אפשרות שהוא ימכור את התוצרת במחיר הפסד, ישנה גם האופציה שהוא דווקא ירוויח מהעסקה אם התוצרת אינה איכותית דיה. סיכון זהה נוטל על עצמו גם המשקיע, כך שבסופו של דבר כל צד יכול למצוא עצמו מורווח או מופסד.

היתרונות של חוזים עתידיים

ישנם מספר יתרונות בולטים לחוזים עתידיים. בראש ובראשונה, חוזים עתידיים מתבצעים במינוף קטן יחסית, כלומר – סכום ההשקעה קטן בהשוואה לגודל העסקה. כמשקיעים בחוזים עתידיים, תצטרכו להפקיד רק ביטחונות ולא תידרשו לשלם בעד ערך החוזה לפני שהוא מתממש. מכאן, למעשה תוכלו לגרוף רווח גבוה בפרק זמן קצר יחסית. כמו כן, באמצעות חוזים עתידיים תוכלו לגוון את תיק ההשקעות שלכם, וכל משקיע מקצועי יודע שגיוון תיק השקעות יוצר כרית בטחון מסוימת המאפשרת להתגבר על תנודות חדות בשוק וכתוצאה מכך, להפחית סיכון להפסדים משמעותיים. יתרון נוסף של חוזים עתידיים הוא שבדרך כלל החוזים נסחרים במהלך היום לאורך שעות רבות, כך שניתן לסחור בחוזים עתידיים מסביב לשעון (ליתר דיוק, השוק פעיל כ-23 שעות ביממה).

איך מתחילים לסחור בחוזים עתידיים?

מסחר בחוזים עתידיים, כמו כל מסחר בשוק ההון, אינו משחק ילדים. ישנן שיטות מסחר רבות לחוזים עתידיים וכמו בכל פעולה שאתם מבצעים בבורסה, גם כשהדבר נוגע לחוזים עתידיים, חשוב להפעיל שיקול דעת נבון. קורס מסחר יומי עשוי לסייע לכם להפוך לסוחרים עצמאיים על ידי קבלת מיומנויות, כלים ושיטות ליצירת הכנסה יומית כתוצאה ממסחר בשוק ההון ובין היתר גם בחוזים עתידיים. חשוב לגשת למסחר בחוזים עתידיים לאחר למידה מעמיקה של השיטה כדי שתצליחו לנהל את הסיכונים שבה בצורה נכונה וחכמה.

שאלות נפוצות:

מה ההבדל בין אופציה לבין חוזה עתידי?

מי מכם שקצת מבינים מושגים בסיסיים בעולם שוק ההון, בוודאי שמו לב לדמיון בין ההגדרה של אופציה לבין חוזה עתידי – בסופו של יום, שני המושגים הללו מדברים על התחייבות על נכס מסוים. עם זאת, חשוב להבין כי באופציה אין חובה למימוש העסקה, בעוד שבחוזה עתידי קיימת מחויבות לביצוע הקנייה או המכירה. הבדל זה, למעשה, יוצר הבחנה ברורה: באופציה גובה ההפסד מוגבל, ובחוזה עתידי ההפסד אינו מוגבל.

מהם נכסי הבסיס עליהם נסחרים חוזים עתידיים?

חוזים עתידיים נסחרים על נכסי בסיס רבים, כמו אג"ח, מניות, מטבעות קריפטוגרפים (גם נושא בפני עצמו שמומלץ ללמוד במסגרת של קורס) וגם על סחורות. סחורות נפוצות בחוזים עתידיים הינן זהב, כסף, נחושת, סויה, חיטה, כותנה, סוכר, קקאו, קפה, נפט, בנזין והרשימה עוד ארוכה.

מה זה מסחר יומי?

מסחר יומי הינו מסחר בשוק ההון שבו פעולות המסחר קצרות טווח ומתבצעות לאורך יום מסחר בבורסה. בכל סבב עסקאות של מסחר יומי, מתאפשר למשקיע בכל רגע נתון לגרוף רווח של כמה שברירי אחוזים. כמו כל פעולת מסחר, גם מסחר יומי מחייב את המשקיעים לרכוש הבנה מעמיקה בשוק ההון לנוכח הסיכונים הנלווים לפעולות אלה.

לסיכום,

חוזים עתידיים הם בין הכלים המסקרנים כיום בשוק ההון והם קוסמים ללא מעט משקיעים. עם זאת, מומלץ ללמוד היטב את התחום לפני שמתחילים לעסוק בו, ועל כן קורס מסחר יומי יוכל לסייע לכם לבצע החלטות נבונות. בהצלחה!