השחקן גולן אזולאי: "יש לי צמרמורת מהטלפון שלך- זה הסיפור האישי שלי"

כשהתקשרו באגודת אפרת אל גולן אזולאי כדי לרתום אותו לקמפיין גיוס ההמונים שלהם, הם לא ידעו כי בצד השני של הקו מחכה להם סיפור אישי של התלבטות והחלטה עם אומץ של אמא

חדשות כיפה תוכן שיווקי 03/10/22 14:19 ח בתשרי התשפג

השחקן גולן אזולאי: "יש לי צמרמורת מהטלפון שלך- זה הסיפור האישי שלי"
צילום: אפרת

הכול התחיל כשבישיבת צוות חיפשו באגודת אפרת דמות שתוכל להוביל את הקמפיין המדובר. גולן אזולאי היה אחד מהשמות המובילים שעלו כרעיונות באותה פגישה שאחריה חגי גולדשמידט, מנכ"ל העמותה, הרים אליו טלפון וביקש ממנו לקחת חלק, אבל את מה שקרה שם הוא לא יכול היה לנחש. 

"חשבתי שהם זיהו במערכת שאני תורם לאגודת אפרת באופן קבוע ולכן ביקשו ממני להוביל את הקמפיין", מספר אזולאי, "אבל הוא אמר שזו לא הסיבה שהם פנו אליי ובכלל לא היו מודעים לכך. אני מיד הסכמתי והתרגשתי מזה מאוד כי מבחינתי זו היה נושא שמאד קרוב לליבי ולכן אני מחובר כל כך לאפרת. כשסיפרתי לחגי את הסיפור היה ברור לכולם שזה מה שצריך להיות". 

בואו גם אתם להיות חלק במפעל החיים של אפרת 

"אמא שלי בת יחידה וכיום יש לה ילדים ונכדים"

ואכן, סיפורו של אזולאי מתחיל אי אז לפני כ-50 שנים במועצה המקומית הצפונית דאז - קריית שמונה. אימו של אזולאי, רחל, הייתה בהיריון בגיל צעיר ומסביבה עוד ועוד שכנעו אותה להפיל ולא ללדת את התינוק. רחל שמעה את הקולות סביבה ושקלה זאת ברצינות אולם בסוף היא החליטה שלא לעשות זאת ובמקביל נדרה נדר בציון של רבי מאיר בעל הנס שאם התינוק ייוולד והכל יהיה בסדר אתו – היא תעשה אתו סעודת מצווה באותו ציון – וזה באמת מה שקרה כעבור שנים. "אמא שלי בת יחידה ב"ה ועכשיו יש לה ילדים, נכדים ובע"ה גם נינים יהיו לה", מספר גולן בהתרגשות. 

הסיפור המרגש של משפחת אזולאי הוא הסיפור המוצג בסרטון המוביל של הקמפיין, רחל אזולאי, אימו של גולן, עברה במשך השנים לעיר ערד הדרומית ומאפרת הדרימו כדי להיפגש עמה, להסביר לה את החשיבות של הסיפור שלה ולבקש את רשותה להשתתף בקמפיין והיא – באדיבותה הרבה ובאצילות מעוררת השראה - הסכימה. "אני חושב שזה באמת יצא מרגש", מסכם גולן, "בשבילי זו גם סגירת מעגל וגם דרך נהדרת להגיד תודה לקב"ה ולאנשים שהקיפו את אמא שלי ודאגו לה ולנו. זו הזדמנות מדהימה לעזור לעוד נשים שמתלבטות, לעזור להן לבחור בחיים". 

"ובחרת בחיים"

לבחור בחיים זו אכן המתנה אותה רוצה לתת אגודת אפרת לכל אישה בהיריון. "אנחנו רוצים לתת לאישה אפשרות לבחור להמשיך את ההיריון אם היא רוצה ומעוניינת בו – אם הסיבה להתלבטות היא על רקע כלכלי", מסביר גולדשמידט, "אנחנו נותנים לה את האפשרות ואת התמיכה הכלכלית לשמור על ההיריון עם מעגל תמיכה רחב ועוטף". 

בואו גם אתם להיות חלק במפעל החיים של אפרת 

כשגולדשמידט מדבר על מעגלי התמיכה הוא מתייחס לפרויקטים השונים, חלקם התחילו בשנה האחרונה, הפועלים על מנת לתת לאותן נשים, לתינוקות שלהן ולמשפחה שלהן כולה – דרך לחיות ברווחה ולהתפרנס בכבוד. "מעבר לתמיכה כלכלית בהוצאות הנלוות ללידה של תינוק כמו עגלה, ציוד לתינוק, חיתולים או תחליפי חלב – אנחנו רוצים להעניק לאותן נשים גם הזדמנות לחזור למעגל העבודה. לתת להן חכה ולא רק דגים", הוא מסביר. לדבריו לרבות מאותן נשים מתלבטות אין מקצוע בגלל המצב הכלכלי שלא אפשר להן ללמוד, מציאות החיים התובענית בבית שלא מאפשרת ולעיתים גם מהווה טריגר לאותה התלבטות הרת גורל, או פיטורין שהתרחשו בעקבות המצב שמקשה על חזרה לשוק העבודה. "היום אנחנו נותנים ליווי של עובדת סוציאלית תעסוקתית לאותן נשים, והיא עוזרת להן לחזור לעבודה. אנחנו רוצים לעזור להן לצאת מהלופ, יש פה צדקה שהיא גם בבחינת הצלת חיים, וגם חסד אמיתי. התינוק שכמעט לא זכה בחיים היום עוזר למשפחה כולה לחזור לחיים". 

"אפרת מצילה 3,500 תינוקות בשנה"

כ-3,500 תינוקות בשנה נצלים בזכות פעילותה של אגודת אפרת. למעלה מ82,000 תינוקות ב45 שנות פעילותה של אפרד שנוסדה ע"י ד"ר אליהו שוסהיים זצ"ל שהיה רופאם של גדולי ישראל. 

ידוע כי תשובה ותפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזרה. דווקא בימים אלה של חשבון נפש, זו ההזדמנות של כל אחד מאיתנו להציל נפשות ממש ולאפשר למשפחות רבות לצאת מאפלה לאורה שהרי כל המציל נפש אחת מישראל – כאילו הציל עולם ומלואו.  

בואו גם אתם להיות חלק במפעל החיים של אפרת