עזר מציון בקמפיין תרומה חדש: מעגל של חיים

שיחת טלפון אחת הוציאה לדרך מסע מופלא של נתינה והצלת חיים, בזכות מאגר מח העצם של עזר מציון: "קשה לי להסביר במילים את התחושה"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 02/10/22 15:03 ז בתשרי התשפג

עזר מציון בקמפיין תרומה חדש: מעגל של חיים
עזר מציון, צילום: אילן ספירא

בשלוש שנים שעברו מאז קיבל את שיחת הטלפון הדרמטית, האמין אסאל מור בן ה-26 כי אותו אדם מסתורי אותו היה אמור להציל, כבר אינו בין החיים, אך אז הגיעה הודעה נוספת ומור הבין כי עדיין לא אבדה התקווה.

אייל שמש בן ה-50 הוא אב לחמישה מחולון שכמעט ואיבד את חייו. המאבק שלו במחלת הסרטן מסוג לימפומה הגיע לנקודה בה היה נראה כי הסוף חלילה מתקרב. שמש ובני משפחתו המשיכו בכל כוחם להאמין כי היכן שהוא נמצא אדם שבידיו חבל ההצלה לו הם מייחלים. מור ושמש מעולם לא נפגשו לפני שאחד זכה להציל את חייו של השני. מור, סטודנט להנדסה כימית, קיבל את אותה שיחת טלפון דרמטית מעמותת עזר מציון. נאמר לו כי הוא מתאים לתרומת מח עצם. בלי להסס הוא הסכים, גם בלי לדעת מי המיועד לקבלת התרומה.

לתרומה לעזר מציון לחצו כאן:

שיעור התאמה גבוהה בין תורם ונתרם

כאמור חלפו שלוש שנים לפני שקיבל שוב את שיחת הטלפון, בה נאמר לו כי הגיע העת, המושתל נמצא במצב בו הוא יכול לקבל את התרומה. שיעור ההתאמה הגבוה בין התורם לנתרם, נתן תקווה למשפחתו של שמש, שמחלתו התדרדרה במהירות.

"התרגשתי מאוד ביום ההשתלה", מספר מור, "כל הזמן חשבתי על זה שהזמן המועט שאני מקדיש וההליך הפשוט שאני עובר, ייתנו לו מחדש את חייו. ברגע שהתקשרו אלי ואמרו שאני מתאים להציל חיים לא יכולתי להפסיק לחשוב על האדם שמצפה לתרומה. האם יש לו אישה, ילדים, חשבתי לעצמי שזה לא רק להציל את החיים של אותו בן אדם אלא ממש להציל משפחה שלמה".

"חיכיתי לרגע שימצא תורם כל כך הרבה"

שמש ציפה בסבלנות לרגע בו יוכל לפגוש את האדם אשר הציל את חייו. "חיכיתי לרגע שימצא תורם כל כך הרבה", סיפר שמש, "קשה לי להסביר במילים את התחושה כאשר בישרו לי שנמצא תורם, שאני אוכל להמשיך את חיי עם משפחתי". חלפה עוד שנה שלמה עד שהשניים זכו להיפגש אחד עם השני. את ההתרגשות של הצדדים אי אפשר היה לפספס. אחרי כל השנים זכו התורם והנתרם להכיר סוף סוף אחד את השני.

לתרומה לעזר מציון לחצו כאן

"מהרגע שתרמתי נשאתי תפילה לשלומו של שמש גם בלי להכיר אותו בשמו", אמר מור, "המחשבות עליו והציפייה לקראת המפגש התגברו. שמחתי כאשר נתנו לי את הפרטים והזמינו אותי לפגישה. ראיתי לנגד עיני אב לחמישה ילדים, כולל תינוקת קטנה, ראיתי את ההתרגשות הרבה שלהם, את ההקלה. התרומה קיבלה משמעות חזקה יותר אחרי שראיתי את הפנים שמאחורי התרומה. הם ואני התרגשנו מאוד. החיים שלי קיבלו משמעות אחרת מאותו רגע".

אבל בכך לא תם הסיפור של הצלת החיים. בתו של שמש, לינור, החליטה לאחר שראתה כיצד ניצלו חיי אביה שהיא רוצה לתרום גם היא מח עצם. להיות זאת שנותנת לאחר שקיבלה. לשמחתה היא קיבלה את ההודעה שביקשה לשמוע. עמותת עזר מציון הודיעה לה שנמצאה מתאימה להצלת חייו של תינוק. "לא יכולתי לבקש יותר מזה", סיפרה לינור ביום המפגש. "כשזה קרה לא הפסקתי לבכות. הייתה בכך סגירת מעגל. מעגל של חיים".

עזר מציון

עזר מציון צילום: אילן ספירא

לתרומה לעזר מציון לחצו כאן

"ההזדמנות להעניק חזרה את מה שקיבלתי"

את החודשים עד למפגש עם התינוק לו תרמה לינור כבר סופרת לאחור בציפייה. "ההזדמנות להעניק חזרה את מה שקיבלתי, החיים החדשים של אבא שלי, גרמה לי להתרגש מכל רגע בתהליך שעברתי". המאגר של עמותת עזר מציון מונה למעלה ממיליון ומאה אלף תורמים פוטנציאליים, רבים מהם צעירים, שסיכויי הצלחת ההשתלה שלהם הם גבוהים יותר. עד כה ניצלו חייהם של מעל ל-4500 אנשים הודות למאגר. "כשמישהו מתקשר ואומר לך שאתה מתאים לתרום מח עצם, כבר אין בסיס לכל החששות", אומרת ד"ר ברכה זיסר, מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון, "היום התרומה לא מתבצעת בחדר ניתוח כמו בעבר, מדובר בסך הכל בתהליך פשוט שבסופו של דבר מציל חיים".