רגע לפני פתיחת עסק? כך תבחרו קופה מתאימה

כשמקימים עסק יש הרבה דברים להתמודד אתם, אבל דבר אחד בטוח - מטרת העסק היא להכניס כסף ובשביל זה חייבים קופה רושמת. כיוון שעסקים שונים זה מזה בצרכיהם, בגודלם ובתחום העיסוק שלהם לכל עסק עשויה להתאים קופה מסוג אחר. הרי הצרכים של מסעדה, חנות תכשיטים או דוכן באירועים הם שונים זה מזה. לכן כדאי להתאים את הקופה לסוג העס

חדשות כיפה תוכן שיווקי 28/08/22 13:28 א באלול התשפב

רגע לפני פתיחת עסק? כך תבחרו קופה מתאימה
צילום: FREEPIK

אז איזו קופה כדאי לבחור? מהם היתרונות והחסרונות של כל אחד מהפתרונות? על השאלות הללו נשתדל לענות במאמר הזה.

קופה ממוחשבת מבוססת ענן

ענן הוא כינוי לשרת מרוחק (מחשב), שהקשר איתו נעשה באמצעות רשת האינטרנט. כיום ישנן חברות המשווקות קופה רושמת ממוחשבת מבוססת ענן. הן למעשה מאפשרות למשתמשים להתחבר מרחוק לשרת שלהם ולבצע פעולות על גביו. היתרון המרכזי של השיטה הזו היא הניידות של בעל העסק – אפשר לעבוד על הקופה מכל מקום המחובר לאינטרנט. בנוסף הגיבויים הם לרוב באחריות ספק שירותי הענן ואין צורך לבצע אותם עצמאית.

החסרונות של שימוש בענן הוא עצם השימוש ברשת האינטרנט. אמנם היום יש טכנולוגיות אבטחה ברמה גבוהה ומתקדמת אך בכל זאת גם האתרים המאובטחים ביותר עשויים להפרץ והדבר קורה מפעם לפעם. בנוסף התלות ברשת האינטרנט עשויה להוות לפעמים מכשול כאשר מסיבה כלשהי מתנתק החיבור או שהאינטרנט איטי.

כדי להתגבר על המכשול הזה רוב המערכות המציעות שירותי קופה ממוחשבת מבוססת ענן מאפשרים גם עבודה במצב off-line. עם זאת עדיין אין להשוות בין מהירות השימוש בקופה המותקנת מקומית לבין עבודה על שרת שנמצא במקום מרוחק ואף בחו"ל.

עמדת מכירה ניידת - טאבלט

כיום ניתן לראות עסקים רבים עושים שימוש בטאבלט - מחשב נייד בעיצוב משטח אחד עם מסך מגע. הייתרון של הטאבלט הוא גודלו המאפשר ניידות גם בתוך בית העסק וגם מחוצה לו. ניתן למצוא אותו בשימוש נרחב בתחום ההסעדה והאירוח אבל גם בתחומי הלוגיסטיקה והקמעונאות. החסרון המרכזי שלו הוא ההוצאה הראשונית שהיא גבוהה יחסית לפתרונות האחרים, וכן צריך לזכור תמיד לטעון אותו כדי שלא תגמר הסוללה באמצע עסקה.

קופה רושמת ממוחשבת

הקופה המסורתית שכולנו מכירים משתכללת ומתפתחת עם הזמן. כיום בעזרת קופה רושמת ידידותית למשתמש ניתן לנהל את העסק בצורה חכמה ויעילה. למשל תוכלו ליהנות מאפשרות לניהול מלאי, ניהול עובדים, חיבור לתוכנת הנהלת חשבונות, דוחות חודשיים ומערכת אבטחה משוכללת. הפתרון הוא מעולה לעסקים קמעונאים שאין להם צורך בניידות, מאפשר יציבות ומהירות עבודה, וכן שימוש כולל של העסק בממשק אחד.

החיסרון הוא שהמערכת לא מבוססת אינטרנט ולכן המידע נשמר על הקופה עצמה, ולעיתים צריך לגבותו באופן יזום. עם זאת המערכת יכולה להתממשק לענן.

עמדות מכירה אוטומטיות בשרות עצמי

היום בהרבה רשתות ובתי עסק גדולים ניתן למצוא עמדות בשרות עצמי המאפשרות הזמנות ותשלום ישירות על ידי הלקוח. הלקוח נהנה מקיצור משך זמן ההמתנה בתור ומממשק נוח המאפשר לו לבצע בעצמו את הרכישה. היתרון המרכזי עבור בית העסק הוא צמצום בכוח אדם ומתן מענה למספר רב יותר של לקוחות בפחות זמן. הדבר כמובן מתבטא ברווח כספי לבעל העסק. מעבר לכך העמדות הללו תורמות להגדלת ההזמנות ע"י הצעה ללקוח של פריטים ומוצרים נוספים. אך עמדות כאלה לא מתאימות לכל עסק, החיסרון המרכזי הוא עלויות ההקמה והפיתוח הראשוניות שהן גבוהות יחסית.

מה עוד צריך לקחת בחשבון כשרוכשים קופה רושמת לעסק?

ראשית בדקו שיש בקופה מודולים המאפשרים לנהל את העסק באמצעות מגוון דו"חות שיציגו לכם נתוני מלאי, הכנסות והוצאות.

כמו בכל שירות או מוצר נרכש צריך וכדאי לשים לב מי החברה ממנה רוכשים את השירות, האם יש לה וותק בתחום, האם שירות לקוחות שלה נגיש והטיפול בתקלות ותמיכה טכנית יעיל ומסופק מסביב לשעון. יש לשים לב לכך בעיקר במכשירים הנזקקים לתחזוקה או מבוססים תוכנה שלעיתים מצריכה עדכון ובית העסק נזקק לתמיכה מיידית כדי להמשיך לתפקד.