תואר ראשון במשפטים או תואר ראשון במנהל עסקים?

בואו ננסה להבין מה המשמעות של כל אחד מהתארים הללו: מצד אחד תואר במשפטים, ומצד שני תואר במנהל עסקים | עושים סדר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 01/08/22 14:33 ד באב התשפב

תואר ראשון במשפטים או תואר ראשון במנהל עסקים?
צילום: shutterstock

אם אתם אנשים לוגיים והגיוניים, תחומי המשפט והחוקים מעניינים אתכם, אך גם אתם תמיד חלמתם להוביל קבוצה או חברה להצלחה. יש לכם יכולות ארגוניות יוצאות מן הכלל ואתם נגישים, הגיוניים וחזקים בתקשורת אנושית – ניתן להביו את הדילמה שלכם בין עולם העסקים לבין עולם המשפטים. כיצד תעשו את הבחירה? בואו ננסה להבין מה המשמעות של כל אחד מהתארים הללו. 

תואר במשפטים

אורכו של תואר ראשון במשפטים הוא כארבע שנים לרוב, והוא עוסק בתחומי הסדר והמשפט, החוק והצורה בה הוא נאכף בעולם ובישראל בפרט. 

מה לומדים בתואר ראשון במשפטים?

בלימודי תואר ראשון במשפטים חוקרים ומתעמקים הסטודנטים בתחומי משפט מסוגים מסוימים. למשל – המשפט הפלילי ותחומי הקרימינולוגיה (חקירות פשעים), התמחות בתחומי המשפט המסחרי, התמחות במשפטי זכויות אדם, דיני נזיקין, דיני מקרקעין, דיני משפחה, ואפילו התמחות בדיני הייטק והון סיכון.

במה ניתן לעבוד בתור בוגר תואר ראשון במשפטים?

בסיום תואר ראשון במשפטים והתמחות בתחום ניתן לעסוק כעורך דין בתחומים שונים. אך לא רק. תואר במשפטים היום פותח בפני בוגריו אופציות תעסוקה רבות בתחומים נוספים כמו יועצים משפטיים בחברות ואגודות, מגשרים לפתרון סכסוכים אישיים וחברתיים, תפקידים שונים בתוך מערכת המשפט וכדומה. 

מה הם תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון במשפטים?

כל מוסד לימודי אקדמי ידרוש תנאי קבלה מעט שונים, אך ברוב המוסדות ללימודי תואר ראשון במשפטים תידרש תעודת בגרות מלאה או חלקית מעל ממוצע מסוים יחד עם ציון מעל רף מסוים שהמוסד האקדמי הקציב במבחן הפסיכומטרי. 

תואר במנהל עסקים

תואר ראשון במנהל עסקים אורך לרוב כשלוש שנים והוא מהווה כיום כאחד התארים המבוקשים והמגוונים ביותר במשק הישראלי. 

מה לומדים במנהל עסקים?

בלימודי מנהל עסקים הסטודנטים לומדים קורסים שונים והתמחויות בתחומים כמו כלכלה וסטטיסטיקה, שוק ההון, מימון, תחום המשפטים, ייעוץ, שיווק, פרסום ועוד. עבור האנשים שעתידים לנהל את המשק, יכולות מגוונות אלה נדרשות ונחוצות. זו עקב התפתחותו המהירה של המשק בשנים האחרונות.

במה ניתן לעבוד בתור בוגר תואר ראשון במנהל עסקים?

לימודי תואר ראשון במנהל עסקים פותחים דלתות באפשרויות תעסוקה כמעט כל מקום תחום בו קיים צורך ניהולי. מסלול הלימודים מגוון וייחודי בתואר ראשון במנהל עסקים, הוא פותח את הדרך עבור אילו המעוניינים לפרוץ קדימה בתפקידים בכירים ועמדות ניהוליות בארגונים וחברות שונות בתחום הניהול העסקי. 

מה הם תנאי קבלה ללימודי תואר ראשון במנהל עסקים?

כמו בתואר ראשון במשפטים, גם במנהל עסקים תהיה דרישה של שכלול בין ציון בגרות לפסיכומטרי. לדוגמא – באוניברסיטת תל – אביב על מנת להתקבל למסלול תואר ראשון במנהל עסקים נדרשת - בגרות מלאה, 4 יחידות מתמטיקה לפחות, ציון פסיכומטרי של מעל מ – 620, וציון התאמה ניהול של מעל 629.