ככה בוחרים שירות לאומי. כל הטיפים

למה כל כך קשה לבחור תקן? מה עושים כדי לסגור? הנה כל התשובות של "אופק" העמותה לשירות לאומי, שיעזרו לך להחליט הכי טוב

חדשות כיפה בשיתוף עמותת אופק 22/05/22 14:00 כא באייר התשפב

ככה בוחרים שירות לאומי. כל הטיפים
לבחור נכון, צילום: shutterstock

מתישהו באמצע השנה החלטת שאת הולכת על שירות לאומי אבל עדיין לא סגרת? אפשר בהחלט להבין אותך – יש הרבה חששות וכל כך הרבה אפשרויות. אז... איך מחליטים?
בדיוק בשבילך הכנו את הכתבה הזו. קחי דקה, תקראי, ואל תדאגי. בסוף הכל יהיה בסדר.
בואי נתחיל.

למה כל כך קשה לסגור שירות?
כי יש המון תקנים ואפשרויות, ומאוד יכול להיות שעדיין לא נחשפת לתקנים שממש מתאימים לך. מצד שני השנה עוד מעט נגמרת והתקנים באמת נסגרים, אז כדאי לפנות בהקדם לעמותת שירות לאומי שרואה אותך, חושבת עלייך ותעזור לך לסגור את התקן הכי טוב בשבילך.

אבל איך אני יכולה לדעת מה הכי מתאים לי?
תשאלי את עצמך: מה את אוהבת לעשות? מה החותם הייחודי שלך? במה את הכי טובה והכי תתפתחי – בלוגיסטיקה וארגון? בעבודה עם אנשים מבוגרים? עבודה עם ילדים? עבודה קהילתית? 
זה הייחוד הגדול של עמותת אופק, שמסתכלת על כל אחת באופן אישי, יודעת לעזור לה למצוא את הכישרונות הייחודיים שלה ולהתאים את השירות הכי טוב בשבילה. באופק לא סתם שולחים בנות ובנים לתקנים אלא קודם כל רוצים להכיר אותך, לשמוע מה אוהבת ולאן את רוצה להגיע. כי העניין הוא לא למלא תקנים – העניין הוא לראות אותך. אם לך יהיה טוב ומדוייק- השנה הזו תהיה נפלאה!

איך זה בעצם עובד?
קובעים אתנו ראיון וירטואלי כדי להכיר אותך, היכרות אישית יותר כדי שאופק יציעו לך את התקנים שהכי מתאימים לך. ימצא חן בעינייך? אפשר לסגור. לא תאהבי? תמשיכו לחפש יחד. כמו שאמרנו, הכי חשוב שיהיה לך טוב. 

מה עדיף, שירות קרוב או רחוק מהבית?
אפשר ככה ואפשר ככה, כל אחת לפי מה שמתאים לה. אם התקן נמצא במרחק של יותר מ-30 ק"מ מהבית תקבלי דירה עם שותפות מקסימות, ככה לא תצטרכי לנסוע כל יום מרחקים ארוכים. אפשר גם לעשות תקן בית – לגור בבית ולצאת כל יום לתקן ביישוב שלך או ביישוב קרוב.

מי בעצם אחראי עלי בזמן השירות?
לאופק יש מנטוריות מדהימות שקשובות לכל מה שאת צריכה, אבל ממש ממש הכל. המיוחד באופק זה שכל מנטורית אחראית על מעט בנות שירות, ככה היא יכולה להעניק לכל אחת יחס אישי, להיות זמינה ולעזור בכל צורך ובכל בעיה. המנטורית תלווה אותך גם בתקן עצמו ותעזור לך בכל מה שאת צריכה. תשאלי בנות שעשו שירות לאומי, הן יגידו לך שאין, פשוט אין על המנטוריות של אופק.

שמעתי שיש לאופק מנטורים? מה זה אומר?
בעיניים של  אופק, שירות לאומי זה לא תעסוקה – זו שנה מדהימה שצריך לצמוח ולהתעצם ממנה. המנטורים והמנטוריות של אופק מלווים את בנות ובני השירות, מעניקים להם העצמה אישית, עצות טובות, אוזן קשבת וכל מה שתצטרכי ותרצי כדי ששנת השירות שלך תהיה אחת השנים הכי משמעותיות בחיים שלך.

טוב, אז... עם מי מדברים?
מחפשים בגוגל 'אופק שירות לאומי'
ופותחים אופק חדש...
בהצלחה!