בעקבות הגילוי ההיסטורי – מועצת שומרון תקיים אירוע ענק בהר עיבל ברביעי

לאחר הגילוי ההיסטורי של מציאת הקמע העברי הקדום במזבח יהשע, מועצת שומרון תקיים ביום ד' הקרוב את "פסטיבל עיבל" אירוע ענק לכל המשפחה במזבח יהשע. ראש המועצה יוסי דגן: "מזמינים את הציבור לפגוש פנים אל פנים את ההיסטוריה של העם היהודי"

חדשות כיפה בשיתוף תיירות שומרון 17/04/22 09:19 טז בניסן התשפב

בעקבות הגילוי ההיסטורי – מועצת שומרון תקיים אירוע ענק בהר עיבל ברביעי
צילום: מטיילים בהר עיבל. קרדיט: תיירות שומרון

בעקבות הגילוי ההיסטורי של הקמע באתר מזבח יהושע בהר עיבל, תיירות שומרון של המועצה האזורית שומרון, אירוע עלייה למזבח יהושע בהר עיבל בחול המועד פסח. הגילוי החשוב צפוי להביא אלפי אנשים לאתר המזבח בהר עיבל, שם יערכו סיורים והסברים על הממצאים באתר, ופעילויות למשפחות הרבות.

אירוע העלייה למזבח יהושע יתקיים ביום רביעי י"ט ניסן (20/4) בחול המועד פסח. במהלך האירוע יחשפו המטיילים הרבים לנופי השומרון המרהיבים, להיסטוריה של אתר המזבח ושל הר עיבל הסמוך לו, ולפרטים חדשים ומפתיעים על הגילוי המשמעותי ביותר באתר המזבח בהר עיבל. בנוסף, יתקיים במקום אירוע ענק למשפחות הרבות שצפויות להגיע מכל רחבי הארץ עם אמני רחוב משחקי ענק, טיול בגיפ ספארי, סיורים מודרכים יצירות, מתחמי פיקניק ועוד הפתעות שמחכות למטיילים.
האירוע מתקיים בהתאם להנחיות כוחות הבטחון.

הקמע שנחשף במהלך סינון עפר שנותר מחפירות שעשה בעבר פרופ' אדם זרטל, מאשש את טענתו של פרופ' זרטל כי אכן המבנה המונומנטלי במקום הוא מזבח יהושע לרגליהם של הרי הברכה והקללה כמתואר בספר דברים. זאת לצד הכיתוב הייחודי על הקמיע שמתקשר באופן ברור למעמד ההיסטורי בתולדות עם ישראל.
החוקרים משערים כי הקמע מתקופת הברונזה המאוחרת ומתאים לתגלית של פרופ אדם זרטל, שגילה את מזבח יהשע במהלך סקר הר מנשה בשנות ה 80, ותיארך את האתר לרבע האחרון של המאה ה-13 לפנה"ס.

זרטל הגיע למסקנה שהאתר הוא שריד של מזבח, וזיהה אותו עם המזבח המתואר בספר דברים, פרק כ"ז, פסוקים א'-י', ובספר יהושע, פרק ח' כחלק מרכזי ממעמד הברכה והקללה, ולכן קרא לו 'מזבח יהושע'
זהו הכתב העברי הקדום ביותר שנמצא אי פעם. ולפי הערכות החוקרים, תיארוך הקמע תואם לזמן שבו יהושע בן נון הגיע עם בני ישראל לכניסה לארץ ולמעשה התקיים מעמד הברכה והקללה.

במסגרת שלל אירועי פסח תיירות שומרון של המועצה האזורית שומרון מזמינה את הציבור לבוא להנות משלל אירועים בחול המועד פסח. מפגישה עם הכהן השומרוני בגן הלאומי הר גריזים ועד הצגות בגן הלאומי שומרון העתיקה, מהפנינג באתר המדובר מזבח יהשע שבהר עיבל ועד חגיגת אביב במבוא דותן עם שחקנים, וכן סנפלינג ללא תשלום במצוק פרול שמעל הר ברכה, סיור בתל חייא - גבעת התנ"ך - שבאיתמר, אירועים מיוחדים באבני חפץ וביצהר, יקבים ורייזרים על הר כביר, סיורים בחוות החקלאיות התיירותיות וכמובן קפיצה למרפסת של המדינה ולראשונה סיורים לצרידה המקראית.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "השומרון פתוח לכולם, ובוודאי אתר מזבח יהשע, שריד יחיד לתקופת ההתנחלות וכניסת עם ישראל לארצו, וכעת לאחר הגילויים המרשימים שהסעירו את העולם כולו, וחשיפת שם ה' על הקמע בהר עיבל, אנחנו יותר מנרגשים להזמין את הציבור לבוא ולפגוש פנים מול פנים את ההיסטוריה של העם היהודי, כאן בשומרון, להנות מנופים עוצרי הנשימה, מהיקבים המעיינות ושלל האטרקציות באיזור, הר עיבל חייב להפוך לגן לאומי – בפסח הקרוב אלפים ידרשו זאת ברגליים". 

לפרטים נוספים תיירות שומרון בפייסבוק ובאינטרנט http://www.tourshomron.org.il/פסח-תשפב/