3 המלצות יין לפורים שאסור לכם לפספס

גם אם התחלתם להתארגן לפורים וגם עוד לא, אסור לכם לפספס את היינות של יקב טורא. גם בגלל הטעם העשיר והאיכותי וגם בגלל התמיכה בהתיישבות וביקב שנמצא ברחלים והפך מעסק משפחתי קטן לכוכב בכל הארץ

חדשות כיפה תוכן שיווקי 13/03/22 15:55 י באדר ב'

3 המלצות יין לפורים שאסור לכם לפספס
יינות יקב טורא, צילום: גיל אבירם

פורים בפתח ואיתו מסורת עד דלא ידע ולכבודה בחרנו להמליץ לכם על יקב בוטיק ישראלי ועל שלושה מיינותיו. אבל ראשית קצת על היקב ובני הזוג אשר עומדים מאחוריו.

ורד וארז בן סעדון, הבעלים של יקב טורא מהישוב רחלים בשומרון, מחוברים מאוד לארץ ולקרקע. אנשים של חזון עם אהבה גדולה לפרטים הקטנים. חצי שנה לאחר שנישאו הם לקחו את כל החסכונות שלהם ורכשו בישוב ברכה עשרים דונמים של כרם. בהתחלה מכרו את הענבים ליקבים אחרים, אבל אז בני הזוג החליטו לעבור קורס ייננים ולייצר את היין בעצמם. ההחלטה התבררה כנכונה. יקב טורא הפך להצלחה במבחני טעימה עיוורת שבהם פוליטיקה לא משחקת תפקיד, היינות גרפו פרסים ושבחים, והמקום הפך לאתר עלייה לרגל של חובבי יין מהארץ והעולם.

הזוג בן סעדון

הזוג בן סעדון צילום: יח"צ

יקב טורא נפתח בקיץ 2003 עם ארבע חביות בלבד במבנה ששימש את המתיישבים הראשונים של היישוב רחלים. כל בני משפחת בן סעדון התגייסו לעבודה, כולל הילדים ועם הרבה התרגשות הגיעו הענבים ליקב, העבודה נעשתה בידיים אבל עם הרבה אהבה ושמחה. כך התחיל היקב. היום יינות היקב זוכים לתשואות המבקרים ומדליות בתחרויות היין בארץ ובעולם.

היום יקב טורא נחשב לאחד מהיקבים המובילים בארץ, זוכה פרסים ותחרויות בארץ ובעולם. מרכז המבקרים של יקב טורא פופלורי בקרב המטיילים ומציע מספר אופציות בילוי במקום הכוללות טעימת יינות, שמני זית, כיבוד של יצרנים מקומיים ועוד.

בחרנו עבורכם שלושה יינות לקראת פורים: הראשון לאוהבי היינות המתוקים והמחוזקים, השני לאוהבי היינות המתקתקים המעודנים והשלישי יין אדום משובח במחיר סופר Value for money.

פורטורא 2017 - יין בסגנון פורט יקב הוא יין קינוח מתוק מחוזק מתאים במיוחד לפורים אבל לא רק. עשוי מקברנה סוביניון. ארומות עשירות במיוחד של תאנים יבשות, טבק טרי ושוקולד רום של פעם. גוף מלא, סמיכות, שפע פרי בשל, טעמי מוקה וסיומת שלא נגמרת.  היין יושן 36 חודשים בחבית ומחירו 139 שקלים.

פורטורא

פורטורא צילום: יחצ

VALLEY 2020 - יין קינוח אדום העשוי מקברנה סוביניון, מרלו. ליין אף קליל וארומטי, ופה שופע טעמי פרי אדום בשל היין תסס במיכלים במשך חודשיים בתסיסה איטית בטמפרטורה נמוכה מאוד. את שלב התסיסה ביין הבאנו לסיום בעודו מתוק ומיד לאחריו סינון עדין ומילוי לבקבוק כדי לשמור על מתיקותו הטבעית. מחיר מבצע לחג :67 שקלים (במקום 79 שקל).

וואלי טורא

וואלי טורא צילום: יח"צ

מהדורה מוגבלת 2020 של יקב טורא - יין מעולה לחג שכל חובב יין יאהב. עשוי מדולצ'טו ומרסלן. יין עגול, מאוזן ונעים שהתיישן שישה חודשים בחבית עם ארומות דובדבן ושזיף מיובש. מחירו 69 שקלים.

המהדורה המוגבלת

המהדורה המוגבלת צילום: יח"צ