הבית מלא בנמלים? הנה 3 דרכים להיפטר מבעיית הנמלים שלכם

הן מחפשות מקום להסתתר בו בימי החורף הקרירים, מצליחות להתרבות מבלי שתשימו לב לכך ואתם בינתיים חולקים איתן דירה בניגוד לרצונכם: למען השם, מה עושים עם הנמלים שמטיילות ברחבי הבית?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 31/01/22 10:05 כט בשבט התשפב

הבית מלא בנמלים? הנה 3 דרכים להיפטר מבעיית הנמלים שלכם
צילום: PEXELS

אם התעוררתם בוקר אחד וגיליתם שיש לכם שותפות חדשות, אתם כנראה מאוד רוצים להיפטר מהן, וכמה שיותר מהר אם אפשר. למרות שהנמלים המצויות בישראל אינן מזיקות לבני האדם, לסביבה הביתית או לרכוש, הן בהחלט מהוות מטרד לא רצוי. איך שמים סוף לבעיית נמלים בבית? האם לבצע הדברת נמלים עם חברה מקצועית או שיספיק טיפול מנע ביתי? כל הפרטים במאמר הבא.

עבודת נמלים: למה הן בכלל מגיעות?

יש לא מעט סיבות שהנמלים מגיעות לבקר דווקא בבית שלנו. הסיבה המרכזית והנפוצה ביותר, היא כמובן הקור. ממש כמונו, הן מחפשות מקום חמים ונעים שבו הן יוכלו לשהות בתקופה הקרובה, ולמרבה הצער הבית שלכם ככל הנראה נבחר כפוטנציאל משתלם עבורן.

מעבר לכך, הנמלים צצות הרבה פעמים משום שהן מוצאות שאריות אוכל המסייעות להן להתקיים, בבית או במטבח שלכם. אנחנו יודעים מה אתם עומדים להגיד: "אבל אנחנו ממש שומרים על הניקיון". יכול להיות שזה נכון, אבל זה הרגע לשאול את עצמכם מתי בפעם האחרונה באמת ניקיתם את הבית באופן יסודי. לכלוך התקוע בחריצים, מתחת לרהיטים או מאחורי המקרר, התנור, המדיח ועוד – עשוי להוות מוקד עלייה לרגל לנמלים ושלל מזיקים אחרים.

איך להיפטר מנמלים המופיעות ברחבי הבית?

מצאו מדביר נמלים מורשה: זהו השלב הראשון בדרך אל הדברת הנמלים בבית שלכם. כדאי לבצע הדברת נמלים מקיפה, באמצעות אנשי מקצוע בעלי אישור המשרד להגנת הסביבה וכן רישיון עסק מארגון המדבירים בישראל. שני האישורים הללו יבטיחו לכם שהמדביר שאתם מזמינים יודע מה הוא עושה, מוכר כחוק ומשתמש בחומרים מותאמים לצרכים שלכם. ישנן כמה שיטות להדברת נמלים בדירה, ומדביר מורשה יידע להמליץ על השיטה המתאימה ביותר.

הדברה בריסוס, הנחת פיתיון או ג'ל: ישנן כמה שיטות להדברה נגד נמלים. ניתן לבחור באחת מהן או בשילוב של השיטות, בהתאם לגודל המקרה, כמות קני הנמלים, ומספר מקומות המסתור של הנמלים. ישנם מקרים מסוימים שבהם מדובר בסוג נמלה שנקרא "נמלת אש" – במקרה כזה, נדרשת הדברה מותאמת. במידה ובחרתם בהדברה בריסוס, כדאי לדעת שעליכם להרחיק מוצרי מזון או כלי אוכל, ולאחר השימוש לאוורר את המקום ולחזור לשימוש רגיל אך ורק בהתאם להמלצות המדביר וסוג החומר שהשתמש בו.

פעולות מניעה לאחר ההדברה: לאחר ההדברה, מומלץ לבצע ניקיון יסודי של המשטחים (בהתאם להמלצת המדביר). כשעבר מספיק זמן מרגע ההדברה, מומלץ לנקות כראוי את המשטחים שרוססו או נמרחו בג'ל ייעודי, ולהקפיד על ניקיון שוטף כדי למנוע חזרה של המזיקים. בנוסף, כפעולת מניעה לצמצום מקרים כאלו, ניתן לסתום סתמים, פתחים או חורים כמקומות פוטנציאלים למסתור ומחייה של נמלים. מנעו את כניסת הנמלים לביתכם באמצעות חסימת דרכי הגישה, ערכו בדיקה של המזון שאתם מאחסנים ובדקו שנפטרתם מהמטרד לחלוטין.

טווח מחירים של הדברת נמלים

כאמור, המחיר להדברת נמלים מורכב מכמה פרמטרים: שטח הבית, מספר החדרים, סוג חומרי ההדברה וכן הלאה. טווח המחירים להדברת נמלים נע בין 250-500 ₪ (לא כולל מע"מ) בדירות סטנדרטיות שגודלן בין שלושה לחמישה חדרים. במקרה שבו מדובר בהדברת נמלים בבית פרטי כולל גינה, העלות תנוע בין 400-600 ₪ (לא כולל מע"מ).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן