מה חשוב לארוז בתיק ללידה?

מתכוננים ללידה ומפחדים לשכוח דברים לחדר הלידה? הנה רשימת הדברים שאתם חייבים לזכור ותוכלו לארגן הרבה לפני שהרגע הגדול יגיע

חדשות כיפה תוכן שיווקי 16/12/21 15:58 יב בטבת התשפב

מה חשוב לארוז בתיק ללידה?
צילום: pexels

הגעת לשבוע 36? זה הזמן להתחיל לתכנן את התיק ללידה. ככל שתתכוננו טוב יותר ותתארגנו עם כל מה שצריך להיכנס לתיק, כך יהיה לך נוח יותר כשתגיעי אל בית החולים. תיק מאורגן ומסודר יסייע לך להגיע ללידה בצורה רגועה יותר כאשר תדעי שכל מה שאת צריכה וכל מה שאת עשויה להזדקק לו בהמשך, כבר מוכן ומזומן בתוך התיק. מובן שלאחר הלידה יהיה לך הרבה יותר טוב אם יהיה לך את כל הציוד הנדרש, בלי שיהיה עליך להזדקק לטובות של הבעל או בני המשפחה שיביאו לך ביגוד או כל ציוד נדרש אחר.

אז מה חשוב לארוז בתיק ללידה?

ניירת רפואית 

אז דבר ראשון את צריכה לזכור את כל הניירת הרפואית. כיום כבר אין את כרטיסי המעקב הפיזיים שאותו היה עלינו להביא אל בית החולים. היום הכול ממוחשב וכבר נמצא במחשבי בית החולים. אך אם יש לכם טפסים או מסמכים כלשהם של בדיקות שונות שביצעתן, תמיד עדיף שתביאו אותם אתכם. כמובן שחשוב להצטייד בכרטיס קופת חולים ולא פחות חשוב בתעודת זהות.

ביגוד ליולדת

לא תמיד אנחנו מצליחות לדמיין מה הולך לקרות איתנו ועל כן אנחנו לא חושבות יותר מידי על הביגוד אשר אליו נזדקק לאחר הלידה. אך אישה שלא מצטיידת כמו שצריך עם הציוד הנדרש עשויה למצוא את עצמה עם חסרים שיפריעו לה להתארגן כמו שצריך ולעבור בצורה נינוחה עד כמה שאפשר את השעות הראשונות שלאחר הלידה. 

כיום בעידן הקורונה ואולי כבר אפשר לכנות אותו העידן שלאחר הקורונה, אנחנו כבר התרגלנו לכך שהאשפוז לאחר הלידה הוא לכל היותר עד 48 שעות לאחר הלידה. כך שלא מדובר בתקופת זמן ארוכה. אך בכל זאת, חשוב להצטייד בכל מה שצריך עבור השעות הללו כדי שהמחסור בביגוד או בציוד לא יהפוך למוקש העיקרי שיפריע לנו להתאוששות מהלידה.

מה כולל הביגוד ליולדת?

כשאנחנו מדברים על ביגוד ליולדת אנחנו מדברים על ציוד נוח להנקה, על בגדים נוחים שנוכל ללבוש בעת השחרור וכן הלאה.

בבית החולים יש את הפיג'מה של בית החולים שהוא לא תמיד ממש נעים ויש כאלה שלא יחושו בנוח עם הפיג'מה הזו. עד שהן לא תלבשנה את הפיג'מה הביתית והמוכרת שלהן הן לא תתחלנה לנוח.

אם גם אתן גם מאלה, הכניסו גם פיג'מה שאתן אוהבות ואיתו תוכלו לחוש בנוח.

ביגוד לתינוק

הסעיף הזה של הביגוד לתינוק הוא גם כן נושא רגיש במעט בקרב קהלים שונים. לא כולם קונים ציוד לתינוק שעוד לא נולד וגם אם כן, לא תמיד אורזים אותם בתוך התיק של הלידה. זאת בגלל שהיולדת רוצה קודם כל לראות שאכן הכול בסדר והתינוק מגיח לעולם בדיוק על פי התוכנית ורק אחר כך הן מתפנות לחשוב על הביגוד של הנסיך. הבעיה היא שבמקרים רבים חוסר ההתארגנות הזו עשויה לעלות ביוקר. האב הנרגש נאלץ לקנות בחופזה את הבגדים שלא תמיד יהיו לטעמה של היולדת כאשר לא ברור שהוא ידע מה בדיוק צריך לצורך השחרור ובאיזו מידה אמורים הבגדים להיות.

כדאי מאוד לרכוש גופיות מתאימות, חבילת טיטולים, בגד נוח ללבישה, כובע וגם שמיכה. בעזרתם אפשר יהיה להשתחרר עם התינוק מבית החולים כאשר בהמשך תשלימו את שאר הציוד.

ציוד נוסף

חשוב לזכור את תיק הטיפוח, מוצרי איפור, תכשירי גוף שונים, סרום, שמפו, מסרק וכן הלאה כדי שלאחר הלידה תוכלו להתקלח ולהתרענן, להתאפר ולהתלבש כמו שצריך כדי להרגיש טוב יותר.