טיפים לכתיבת ברכה מקורית למשלוח מנות לפורים

חג פורים הגיע ועימו חלק בלתי נפרד ומזוהה שלו, משלוח המנות. בין אם אתם מוסרים משלוח מנות לקרוב משפחה, חבר לכיתה או עמית לעבודה, תמיד יש צורך בברכה, הרי שאת משלוח המנות לא תגישו בלי הקדשה, לכן קיבצנו עבורכם 5 טיפים לכתיבת ברכה למשלוח מנות לפורים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 12/12/21 13:47 ח בטבת התשפב

טיפים לכתיבת ברכה מקורית למשלוח מנות לפורים
משלוח מנות, צילום: shutterstock

משלוח המנות הוא אחד מסממני חג הפורים וכמעט כל אדם מוצא את עצמו בעיתו של החג מוסר משלוח מנות למישהו, בין אם במסגרת העבודה או במסגרת משפחתית. אל משלוח המנות נהוג לצרף ברכה המיועדת לנמען, אך ברכה זו שונה משאר הברכות ששולחים לאדם לאורך השנה ביום המיוחד שלו או לרגל בואה של השנה החדשה. בנוסף, אופיו של החג שמזוהה בעיקר עם הגילאים הצעירים והילדים, מקטין מעט מחשיבותה של הברכה וחלק ממוסרי המשלוחים מסתפקים בכתיבת איחול קצר של "חג פורים שמח" ותו לו. על מנת לעזור לכם לכתוב ברכה פחות גנרית ויותר אישית ומקורית לאדם המקבל את משלוח המנות ריכזנו טיפים שיוכלו לסייע לכם. 

מילת המפתח: השקעה 

ברכה דורשת השקעה, בדיוק כפי שתשקיעו זמן בחיפוש אחר תחפושות מקוריות כשהחג מתקרב, מיד נפתח בפניכם עולם שלם של רעיונות לתחפושות ואתם בוררים בקפידה או לפחות משקיעים מעט מחשבה בבחירת התחפושת המיועדת, כך גם בברכה. יש שיחשבו שצירוף ברכה למשלוח מנות, או למתנה כלשהי זהו משהו שהוא על הדרך, והעיקר הוא המשלוח עצמו, אך זה לא נכון, המשלוח הוא גם הברכה ותכולת המתנה. כמו שאתם לא תרצו לקבל ברכה גנארית המסתכמת במשפט או שניים. לכן, יש צורך בהשקעת מחשבה בברכה, כמובן שככל שההיכרות שלכם עם הנמען יותר עמוקה כך יהיה לכם הרבה יותר קל לאחל לו איחולים מתאימים.

באווירת החג: שמחה 

חג הפורים הוא חג שמלווה באווירה קלילה ומצווה לשמוח בו, כפי שנאמר על ידי חז"ל: "משנכנס אדר מרבין בשמחה". וברכה היא גם אחת מהדרכים לגרום לאדם לחייך ולשמוח, כשמברכים אדם בצורה כנה ומהלב זה בטוח יעלה על פניו חיוך אחד גדול ואמיתי. ומילים, כוחן רב, לכן השתמשו בהן בחוכמה, בצורה שבה תוציאו את המירב מהברכה ותגרמו לנמען לשמוח. לכן השקיעו מחשבה, מה אתם באמת מאחלים לאדם הזה ומקווים שיהיה לו? מה יגרום לו לשמוח? מה רצונותיו? מה הוא שואף להשיג? תוכלו גם לברך אותו שישאר האדם שהוא, עם התוכנות המדהימות שלו, זה גם יעשה את העבודה. 

 

ליצירתיים: התחפושת שלכם היא התשובה

אם אתם רוצים לצאת מהקופסה, ובתנאי שבאמת יש לכם ראש יצירתי, התחפושת שלכם יכולה לעזור לכם בכתיבת הברכה. אם אתם כבר יודעים למה אתם מתחפשים, ולא חיכיתם לדקה האחרונה כדי להרכיב תחפושת מאולתרת לחג, תוכלו לשלב את מאפייני או תכונות התחפושת שלכם בברכה או כאיחולים וכך הברכה תהיה הרבה יותר זכירה ושונה בהחלט מכל הברכות הזהות שחוזרות על עצמן בכל שנה. כמובן שהכי קל לברך ולהכניס את הדמות בברכה אם בחרתם בתחפושת של מלאך, או דמות כלשהי בעלת תוכנות טובות, נביא או צדיק מהתנ"ך. המלאכה תהיה הרבה יותר קשה אם בחרתם בנבל או דמות מסרט אימה, ולעיתים אולי אפילו בלתי אפשרית. 

ברכה לפורים: לא כמו ברכה ליום הולדת 

הברכה שמצורפת למשלוח המנות איננה עוד ברכה שאפשר למצוא בדרך כלל באתרים עם מאגר של ברכות ליום הולדת, והאיחולים בברכה זו אומנם מתייחסים לאדם יחיד או לעיתים גם למשפחה, אך זו ברכה שונה. לפעמים החג חל בדיוק ביום שבו יש למקבל המשלוח יום הולדת אז אפשר "לברוח" ולכתוב ברכת יום הולדת במקום ברכת חג על המשלוח, אך כמו שנאמר אלו מקרים מעטים. לכן, שכותבים ברכה למשלוח המנות אפשר להתייחס למושגים ולמנהגים שסובבים את החג, ובכך לכתוב ברכה שיש בה רובד קצת יותר עמוק מברכה רגילה המתייחסת לאיחולים שונים בכלליות ויכולים להתאים לכל יום או מאורע. 

עזרה מהמקורות: מגילת אסתר 

אם אתם רוצים להיות יצירתיים יותר ולכתוב ברכה שנושאת עימה חלקים מהחג, אפשר להיעזר במגילת אסתר. אתם יכולים לקחת ציטוטים מהמגילה שאתם חושבים שמתכתבים עם מקבל המשלוח, או עם חוויה כלשהי שעבר בחייו. מקבל המשלוח יכול להזכיר לכם דמות מהמגילה את אסתר או מרדכי ואתם יכולים להקביל את תכונות הדמות אליו ולאחל לו איחולים וברכות בהתאם. כמובן שככל שההיכרות שלכם יותר עמוקה ואישית עם מקבל המשלוח תוכלו להתאים את הציטוט או תכונות הדמות אליו והוא ירגיש  שהשקעתם מחשבה בברכה ויעריך אותה עוד יותר. פסוקים מהמגילה יעשו את העבודה גם הם.