התרומה של איל, משה ורפי אדרעי: עמותת אחינועם תורמת לילדים ופועלת למען נוער בסיכון

יצירת אופק תעסוקתי לילדים מעוטי יכולת ונוער בסיכון, זאת רק אחת המטרות של עמותת אחינועם, שעוזרת ומסייעת בכל רחבי ישראל. אז איך הכל התחיל ואיך אפשר לעזור ולהתנדב? כל הפרטים בפנים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 28/11/21 14:33 כד בכסלו התשפב

התרומה של איל, משה ורפי אדרעי: עמותת אחינועם תורמת לילדים ופועלת למען נוער בסיכון
נוער בסיכון, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

המודעות הציבורית לגבי הפערים החברתיים עלתה מאוד בשנים האחרונות, לא מעט בשל פעילות ענפה של עמותות שמקדמות לאורך כל ימות השנה פעילויות רבות לטובת צמצום פערים, וכן יצירת סיכוי שווה לבני נוער המוגדרים ע"י רשויות הרווחה כנוער בסיכון. אחת העמותות הבולטות בתחום, וכזו שזוכה לשבחים רבים היא עמותת אחינועם, אותה הקימו האחים רפי, אייל וכן משה אדרעי. משפחת אדרעי היא משפחה בעלת שורשים ערכיים עמוקים. עדות לכך ניתן למצוא בשורה של פרויקטים אותם מקדמת העמותה מאז יום הקמתה, כל זאת כחלק ממטרה אחת – ליצור הזדמנויות שווה לכל ילד וילדה בישראל.

התרומה האדירה של המייסדים ושל מתנדבי העמותה בעבור בני נוער בסיכון הפכה את העמותה לאחת העמותות המובילות בתחום וכזו שזוכה לשבחים רבים מצד גורמי הרווחה כמו גם החינוך. כיצד הצליחה העמותה לבסס את שמה ולפעול מתחת לראדר הציבורי למען נוער בסיכון? אלה הפרטים.

הזדמנות שווה לכל ילד וילדה במדינת ישראל

עמותת אחינועם, שהוקמה על ידי משה, איל ורפי אדרעי, תורמת לילדים ופועלת למען נוער בסיכון במסגרת פרויקטים רבים. בין הפרויקטים הבולטים ניתן למנות בין השאר חלוקה של מלגות לילדים מעוטי יכולת, חיזוק הפריפריה באמצעות חלוקה של מחשבים וחיבור לאמצעים טכנולוגיים, וכן תכנית ליווי ארוכת טווח המתבצעת באמצעות אנשי מקצוע מתחום הרווחה. למעשה, הפעילות של העמותה מתמקדת בתחום של ילדים ובני נוער בסיכון, מאחר שמייסדי העמותה, ובעיקר איל אדרעי שנאלץ לעזוב את הלימודים בגיל צעיר, והמתנדבים חשים כי מדובר בחובה מוסרית לתמוך ולחזק את בני הנוער הזקוקים לכך.

כידוע, הפערים החברתיים במדינת ישראל משפיעים מאוד על היכולת של בני נוער מהפריפריה וילדים שמגיעים ממשפחות מוחלשות לקבל סיכוי שווה להתקבל למקומות עבודה או לסיים את הלימודים בבגרות מלאה. על כן, חלק מהותי מערכי עמותת אחינועם נוגע למימוש הפוטנציאל וכן יצירת הזדמנויות חדשות שבמסגרתן ניתן יהיה לספק לדור העתיד של מדינת ישראל כלים וליווי אישי, שיבטיחו כי בסופו של דבר האופי הייחודי של התוכניות הוא זה שיוביל להשתלבות בשוק התעסוקה בתפקידי מפתח. 

יצירת אופק תעסוקתי באמצעות ליווי אישי

העמותה פועלת מתוך מטרה ליצור אופק תעסוקתי לילדים מעוטי יכולת נוער בסיכון, כחלק מהבנה כי מדובר באלפי ילדים שלא פעם נוטים לחשוב כי אין להם סיכוי שווה להשתלב בשוק התעסוקה ועל כן משתלבים במשרות שאינן הולמות את הכישורים שלהם. כאשר לוקחים בחשבון את האחוז הגבוה של בני נוער בסיכון שלא מקבלים תעודת בגרות או נושרים מהמסגרת הבית ספרית, יצירת אופק תעסוקתי באמצעות ליווי אישי היא הדרך שבמסגרתה עמותות ופעילים יכולים להעניק מזמנם ולספק לאותם ילדים ובני נוער את התשתית שתחזק אותם ותאפשר לכם להגשים את החלומות שלהם – גם אם הם נדמים כרחוקים ובלתי אפשריים. זאת בדיוק הייתה המטרה של רפי אדרעי מעמותת אחינועם, לצד אחיו איל ומשה.

לסיכום

בזכות הפעילות הענפה, עמותת אחינועם מקבלת שבחים רבים מהצוותים החינוכיים בפריפריה ומגורמי הרווחה. התוכניות הרבות שנמצאות כעת בפעילות מואצת וכן תוכניות נוספות שנמצאות במגמת פיתוח הן אלו שהופכות את העמותה למגדלור שממנו שואבים בני נוער וילדים כוח והשראה, ועדות לכך ניתן למצוא בבוגרי התוכניות שהצליחו למנף את הליווי האישי לטובת הגשמה הן במסגרת בית הספר והן במסגרת מקומות התעסוקה. באתר הרשמי של האתר תוכלו גם אתם להצטרף לפעילות ולהתנדב או לתרום, כחלק מתרומה שתסייע להזניק את הפוטנציאל של ילדים ובני נוער – מצפון ועד דרום. 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן