חיים נוחים גם בגילים מבוגרים

חולמים על הפנסיה? ישיבה בבית, ביקורי חברים, טיולים ברחבי הארץ, עזרה וטיפול בנכדים ולכל פעילות אחרת. אך זהו גם הגיל שבו מתחילים להרגיש את מגבלות הגוף. רוב המגבלות הללו ניתנות לפתרון

חדשות כיפה תוכן שיווקי 25/11/21 11:19 כא בכסלו התשפב

חיים נוחים גם בגילים מבוגרים
זוג מבוגר, צילום: shutterstock

כולנו מאחלים לעצמנו להגיע לגיל הזהב. הגיל שבו ניתן לשבת בבית וליהנות מהחופש, השקט והשלווה. זה הזמן ליהנות מהפנאי ולנצל את שעות היום לביקור חברים, לטיולים ברחבי הארץ, לעזרה וטיפול בנכדים ולכל פעילות אחרת שגורמת לכם להרגיש טוב. אך זה גם הגיל שבו מתחילים להרגיש את מגבלות הגוף. רוב המגבלות הללו ניתנות לפתרון באמצעים ובעזרים פשוטים שיכולים להקל על החיים ולאפשר שגרה ללא הפרעות.

ידיות אחיזה בכל מקום אפשרי

אחת הסיבות לנפילות ולמעידות בכל גיל ובעיקר בגילאים מבוגרים, היא איבוד שיווי משקל. כדי למנוע נפילות ולהימנע ממצבים של חוסר שיווי משקל או יציבות, ניתן להתקין ידיות ומעקות במקומות אסטרטגיים ברחבי הבית ובסביבתו. למשל, התקנת מעקה בחדר השירותים, אם יש אמבטיה כדאי להתקין ידית אחיזה שתוכל לסייע ביציאה בטוחה ממנה. אם יש לכם מדרגות בביתכם מומלץ להתקין גם בסביבתן ואף ליד המיטה אם חשים צורך בכך.

זכוכית מגדלת בתיק

נכון שמשקפיים זו הדרך הנוחה והטובה ביותר להגדיל עצמים כך שניתן יהיה לקרוא, לפתור תשבץ ואף לראות תמונות של הנכדים, אך לעיתים גם הן לא עוזרות אם הכתב קטן מידי או אם הם נשכחו בחדר או בתיק אחר. זכוכית מגדלת יכולה לפתור את הבעיה ולעזור לעיתים אם המשקפיים אינם מגדילות מספיק. זהו כלי קטן שאין לו משקל רב, אינו תופס מקום גדול וגם עלותו אינו גבוהה, כך שניתן להניח אחד בכל תיק או בכל חדר לעת הצורך.

אוזניות הגברה לטלפון

אחת הבעיות הנפוצות יותר של הגיל היא הירידה בשמיעה. כיוון שאנו חיים בעולם שבו הטלפון הפך להיות האביזר השימושי והשמיש ביותר שלנו, חוסר היכולת לשמוע היטב עשויה להיות מגבלה משמעותית שתמנע מאנשים רבים לצאת לתיאטרון או לקונצרט, לשמוע הרצאה מעניינת או אף לשוחח בנוחות עם הילדים והנכדים. תחום האוזניות היום נרחב והאפשרויות הטמונות בו כמעט אין־סופיות. ניתן לרכוש אוזניות גדולות אלחוטיות המתחברות למכשיר הטלפון או קטנטנות הנכנסות ממש לתוך האוזן ומגבירות את הקולות בסביבה. ישנן אוזניות המתחברות לטלפון הנייח או הנייד ועוד.

תם עידן הבושה

אחד הנושאים הפחות מדוברים, הוא בריחת שתן. זו בעיה לא נעימה שיכולה לגרום מבוכה וחוסר נוחות הן לגברים והן לנשים בכל גיל, ובעיקר בגילאים מבוגרים יותר. יש מי שיחושו בה יותר במהלך היום ויש מי שדווקא בלילה. תחתונים סופגים בעיצוב פשוט ונוח ובמראה של זוג תחתונים רגיל, יכולים לפתור את חוסר הנוחות הנובע מהבעיה ולאפשר את המשך השגרה היום־יומית.

טיולים ללא הפסקה

היתרון הגדול של בני גיל הזהב הוא הזמן הפנוי הרב הנופל לחיקם. את הזמן הזה ניתן לנצל כמובן למנוחה ולרגיעה אך גם לטיולים, ביקורים במוזאון ועוד. הבעיה העיקרית של ניצול הזמן באופן זה הוא משך הזמן הנדרש לעמוד על הרגליים או ללכת. יש מי שיחושו כי זו מעמסה גדולה מידי וכי אינם יכולים לעשות זאת כיוון שרגליהם כואבות וגופם מתעייף. אביזר נוח ושימושי ביותר, במיוחד למצבים אלו, הוא מקל הליכה שימושי, המסייע בעת ההליכה, וגם נפתח לכיסא קטן שעליו ניתן לשבת, לנוח ולאגור כוחות כדי להמשיך בטיול. אביזר פשוט הניתן לשימוש בשתי דרכים שונות ולשני מצבים מקבילים.

גיל הזהב הוא ההזדמנות ליהנות מכל אותם דברים ולממש את החלומות שלא היה לכם זמן עבורם בשנים שחלפו, שבהן הייתה עבודה מחייבת, ילדים לגדל ומטלות יום־יומיות רבות. אין סיבה שמגבלות הגוף יעצרו או אפילו יאטו אתכם , כאשר לכל בעיה יש פתרון יעיל ומהיר.