מצאתם את עצמכם מעורבים בתאונת דרכים? כך תתנהלו נכון

למרות סערת הרגשות בה נמצא נהג אשר מוצא את עצמו מעורב בתאונת דרכים, חשוב לקחת בשלב הראשון נשימה עמוקה, לנסות להירגע ובשלב הבא, לפעול. המטרה: ליהנות מכל הזכויות המגיעות לנהג

חדשות כיפה תוכן שיווקי 16/11/21 20:24 יב בכסלו התשפב

מצאתם את עצמכם מעורבים בתאונת דרכים? כך תתנהלו נכון
צילום: pixabay

נהגים אשר מעורבים בתאונות דרכים, מוצאים את עצמם נסערים או המומים מהסיטואציה אשר נכפתה עליהם וכחלק מכך, לא תמיד קל להם לנקוט בפעולות, אשר יכולות לשרת אותם בשלבים מאוחרים יותר. למרות זאת, חשוב שכל נהג אשר מוצא את עצמו מעורב בתאונה ולא נפגע חלילה בצורה חמורה, ייקח בשלב הראשון נשימה עמוקה, ינסה להירגע ובשלב הבא, ינסה לפעול – כשהמטרה של אותן הפעולות היא לאפשר לו ליהנות מכל הזכויות המגיעות לו.

להזעיק משטרה ובמידת הצורך גם מגן דוד אדום
הפעולה הראשונה בה צריך לנקוט היא דיווח למשטרה 100 ובמידה ויש נפגעים בגוף גם למד"א – 101 וכמובן, להקפיד על מסירת המיקום המדויק של התאונה .

תיעוד
לכל אחד מאיתנו יש כיום טלפון חכם עם מצלמה ואחרי תאונה, חשוב מאוד לנסות ולתעד את זירת התאונה – מומלץ לעשות זאת עם כמה שיותר תמונות וסרטונים כשהמטרה, היא לתעד כמות גדולה ככל הניתן של פרטים. חשוב לצלם את זירת התאונה, את המנח של כלי הרכב, את מוקדי הנזק ואת הפגיעות הפיזיות (במידה ויש כאלו).

איסוף פרטים
אחת הפעולות הראשונות אותן צריך לעשות זה לרשום את הפרטים המלאים של הנהג או הנהגים הנוספים אשר מעורבים בתאונה. כדאי לבקש תעודת זהות ולצלם אותה. יש לרשום פרטים כמו: מספר רישוי, מספר טלפון נייד, סוג הרכב ואם יש לאותו נהג לצד ביטוח חובה גם ביטוח מקיף או צד ג' כדאי גם לבקש את שם חברת הביטוח ואת מספר הפוליסה.
אם יש עדים לתאונה, מומלץ לנסות ולאסוף פרטים גם מהם: שם ושם משפחה ומספר טלפון נייד.

פנייה לטיפול רפואי
אם נפגעתם כתוצאה מהתאונה ההמלצה היא לפנות במיידית לקבלת טיפול רפואי – גם במקרים בהם מדובר בפגיעה אשר נראית לכם מינורית או שאתם רק חושדים כי נפגעתם אבל לא באמת בטוחים. יש לשמור את כל המסמכים והקבלות אותם אתם עתידים לקבל באותו מוסד רפואי אליו אתם פונים.

ומה לגבי ההתנהלות מול חברת הביטוח?
לכל בעל רכב יש ביטוח חובה (המהווה כשמו כחובה על פי חוק) ובעלי רכב רבים אחרים יש לצד ביטוח חובה גם ביטוחי רכב נוספים כמו ביטוח צד ג או ביטוח מקיף.
בשביל לקבל את הפיצויים המגיעים, קיימת חשיבות גבוהה למהר ולדווח לחברת הביטוח את הפרטים לגבי התרחשות התאונה.
ראשית כל, יש למלא טופס ייעודי של הודעה על תאונת דרכים – בה יש לציין את כל הפרטים לגבי: אופן התרחשות התאונה, מוקדי הפגיעות והנזקים של הרכבים, פרטי הנהגים המעורבים, פרטי עדים וכיוצא בזה..
יש לשלוח את כל החומרים המתעדים את התאונה ואת כל הפרטים הקשורים להליך טיפול ותיקון הרכב – חשוב לשמור את כל המסמכים הרלוונטיים ולצרף אותם לתביעה.
דבר חשוב שצריך לדעת, מי שיש ברשותו ביטוח מקיף, יוכל להפעיל את הביטוח על מנת לקבל פיצוי עבור הנזקים אשר נגרמו לרכבו.
יחד עם זאת, אם הרכב השני הוא זה אשר אחראי לתאונה, ניתן לקבל פיצוי מהביטוח המקיף או ביטוח צד ג' של אותו הנהג (או מהנהג עצמו, במקרה ואין לו ביטוחים שכאלו) – במקרים כאלו, אין באמת חובה להפעיל את הפוליסות של הצד הנפגע.
כמובן, שלא מעט נהגים יכולים למצוא את עצמם מתלבטים לגבי הפעולות בהן כדאי להן לנקוט בכל מה שקשור לביטוח – במקרים כאלו, כדאי להיוועץ עם סוכן הביטוח אם עם איש מקצוע בעל ידע והבנה בתחום, על מנת שזה יוכל לסייע בקבלת ההחלטות הנכונות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן