משגיחי הכשרות המובילים בארץ מספרים כיצד התחילו את המסע שלהם

כשאנחנו יוצאים לבילוי במסעדה, לא תמיד אנחנו שמים לב לאנשים שעומדים מאחורי האוכל שקיבלנו, כשמשגיחי הכשרות לא מקבלים כלל הקרדיט המגיע להם. פנינו לשלושה משגיחים שיספרו על העבודה שמאפשרת לנו ליהנות מהאוכל בלי לחשוש

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/10/21 10:21 טו בחשון התשפב

משגיחי הכשרות המובילים בארץ מספרים כיצד התחילו את המסע שלהם
המשגיחי עושים את העבודה, , צילום: freepik

באזורים הדתיים בארץ כולנו התרגלנו שאפשר להיכנס לכל חנות או סופר ולשלוף מהמדפים כמעט כל מוצר מבלי לבדוק בקפידה האם יש את חותמת הכשרות. אנחנו גם קונים פירות וירקות בחנויות השונות כשאנחנו יודעים שאם יש כשרות למקום, אין לנו כל סיבה לדאגה. 

הפרשת תרומות ומעשרות? איסורי טבל ושביעית? בעיות של בישול עכו"ם? אנחנו ממש לא נדרשים לכל הדברים הללו.

בזכות מי אנחנו נהנים מהרוגע הזה ומהשקט הנפשי? בזכות משגיחי הכשרות. פנינו אל שלושה משגיחי כשרות כדי לברר מולם מספר נושאים שסקרנו אותנו. התשובות לפניכם.

למה בעצם החלטתם ללכת לכיוון הזה של עבודה אחראית וכבדת משקל שכזו?

הרב ר': זה התחיל בעצם מתוך רצון לברר האם אכן אפשר לסמוך בעיניים עצומות ולרכוש כל מאכל שמתנוסס עליו חותמת כשרות. גיליתי אנשים חדורי מטרה ושליחות שנהנים מסיפוק בגלל עשייה למען הכלל.

הרב ש': בהחלט אפשר לומר שתחושת השליחות היא זו שמדרבנת את העשייה. יש בה בהחלט אתגרים לא תמיד קלים אך בהחלט אפשר לומר שהסיפוק עולה על הכול. בזכותי יהודים יכולים ליהנות מאוכל כשר ולענג שבת וחג עם מזונות מהודרים....

איך אתם מתמודדים במצבי לחץ כמו פיקוח והשגחה במקומות שפועלים סביב השעון ומחייבים פיקוח מלא על הנעשה שם?

הרב ל': נתקלתי בהחלט במקרים אשר בהם ניסו במפעלים שונים להחדיר למקום חומרי גלם בעייתיים בשעות שכביכול לא הייתי אמור להיות במקום. לא אפרט איך וכיצד בסיעתא דשמיא הצלחתי לעלות על התרמית. אין ספק שזה יוצר תחושות לחץ וחרדה, כי אחרי הכול עם ישראל סומך עלי. אך יש לנו את הכלים שלנו לבדוק אחרי כל פעולה הנעשית במפעל בין היתר ביקורי פתע שאנחנו עורכים במקום, מצלמות אבטחה ועוד.

הרב ר': יש זמנים מסובכים יותר כמו עכשיו בשנת השמיטה. יש הרבה הלכות והרבה סעיפים שאנחנו אמורים לעקוב שהם אכן נשמרים היטב. אבל בהחלט אנחנו רואים כל הזמן כי הבא ליטהר מסייעין אותו. יש הרבה סיעתא דשמיא.

היכן רכשתם את כל הכלים, את המיומנות ואת הפרקטיקה כדי לשאת בגאון בתפקיד המורכב כל כך?

הרב ל' – כשהתחלתי לברר על הנושא הזה של לימודי משגיח כשרות עלו מיד שתי שמות. קורס משגיח כשרות באקדמיה התורנית לומדים או בקורס משגיחי כשרות של מכון עליה

לא משנה במה בחרתי בסופו של דבר... אך שניהם בהחלט מעולים!

הרב ש': מסכים. מכיר את שניהם. מקצוענים ממש.

הרב ר': גם אני מצטרף לדברי חבריי. מכון עליה והאקדמיה התורנית הם מקומות שאפשר לסמוך עליהם לגמרי.

לסיכום, ההמלצה למי שרוצה לעבוד בתחום, פשוט ללכת וללמוד את המקצוע במקום רציני כמו מכון עליה או האקדמיה התורנית ואחר כך לגשת להיבחן ברבנות הראשית. משם, הדרך לפעילות קדושה זו תהיה נהירה, ברורה וסלולה.