יש לך את זה במתמטיקה? כנראה שתואר ריאלי הוא בדיוק בשבילך

כשכולם התקשו בבגרות במתמטיקה - את נהנית? כדאי לך לחשוב על תואר במקצועות ריאליים, החל מפיזיקה ומחשבים ועד הנדסה תעשייה וניהול, ואלה יפתחו בפנייך עולם תעסוקה רחב במיוחד אחרי התואר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 12/10/21 17:06 ו בחשון התשפב

יש לך את זה במתמטיקה? כנראה שתואר ריאלי הוא בדיוק בשבילך
תואר ריאלי - במיוחד בשבילך, , צילום: pexels

מאז ומתמיד הצטיינת במתמטיקה? טיפסת לחמש יחידות בתיכון והרחבת בפיזיקה ובביולוגיה? כנראה שיהיה בטוח מצדנו לומר שהנטייה שלך היא ללימודים ריאליים וכשיגיע הזמן לבחור תואר ראשון, יש לא מעט מסלולים איכותיים שיתאימו לך. כיום, לימודים ריאליים נחשבים יוקרתיים וכאלה המאתגרים את הסטודנטים ומעניקים להם ארגז כלים רחב במיוחד להתמודדות עם שוק העבודה ועם העולם סביבנו, שלא עוצר לרגע וממשיך להתפתח בכל זירה אפשרית. כמובן, שלצד האתגר הגדול מונח יתרון עצום בדמות יתרון משמעותי בהשתלבות בענפי ההייטק השונים בארץ ובעולם ומשכורות שיפצו על כל הלילות הלבנים וחיי החברה שהתאדו. 

רגע, מה זה בכלל ריאלי?

לימודים ריאליים הם לימודים בעלי אוריינטציה מדעית, טכנולוגית, מחקרית ואנליטית. בתוך תחום זה נוכל למצוא לימודי פיזיקה, מחשבים, הנדסת תעשייה וניהול, כלכלה ועוד. כאשר נחפש מידע ונקרא על תנאי הקבלה לכל מסלול, נגלה כי דרישות המתמטיקה והמגמות הריאליות שליוו אותנו בתיכון יהוו לפחות חצי מדרישות הקבלה. מדובר בתואר ראשון עם דרישות גבוהות לאורך כל שנות הלימודים, שעלול להיות גם אתגר מנטלי לא קטן אל מול רמת הקושי המטפסת והתחרות.

יתרונות וחסרונות בבחירה בתואר ריאלי

כיצד ניתן להתמודד עם הפער הזה? מומלץ לגייס את הסקרנות הטבעית ואת יכולות הלמידה העשירות להרחבת אופקים והעשרה. אבל לא להצטמצם למסגרת אקדמית בלבד. השקעה בתחביבים כמו ציור, רישום או מוזיקה הם עולם ומלואו ומעידים על יצירתיות. כמו כן, השתתפות בקבוצות דיון ובפיתוח המחשבה הביקורתית הן תכונות שיש להן לא פחות ביקוש בשוק העבודה. כישורים משלימים אלו יספקו יתרון משמעותי בכל היבט בחייך.

אפשרויות התעסוקה לאחר התואר

אחת מהשאלות הגדולות של הסטודנטים (וההורים שלהם), עוד בטרם התחילו לימודי תואר ללא קשר לתחום היא – "אבל מה נעשה עם זה". כשמדובר בלימודים גבוהים עם דגש ריאלי, אפשרויות התעסוקה הנפתחות בפני הבוגרים בסיום התואר (ולפעמים גם תוך כדי)  רבות ואף ידועות מראש. בעולם בו הביקוש לעובדים בהייטק שובר שיאים ובוגרים בתחומים טכנולוגיים יכולים למצוא בקלות גם אפשרויות תעסוקה ברחבי העולם – ניתן לומר בביטחון שמדובר בהשקעה משתלמת עבור  העתיד שלך. 

דוגמאות לאופן השתלבות בוגרים בתעשייה:

  • בוגרי תארים בהנדסה כמו הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת חשמל וכדומה, אפיקי תעסוקה מגוונים. השתלבות בתפקידי ניהול ותכנון פרויקטים, מערכות מידע, ייעוץ ארגוני ועוד. 

  • בוגרים בלימודי תזונה ימצאו עצמם מבוקשים בתעשיית המזון, במוסדות החינוך ובבתי החולים ואף כעצמאיים בשוק הפרטי. 

  • תואר בפיזיקה או מדעי המחשב יכולים להגיע לתפקידי מחקר ופיתוח ולהיחשף לתעשיות הביטחוניות והטכנולוגיות בארץ ובעולם.  

וגם אם זה לא זה – עולם שלם של אפשרויות פתוח בפניך

ההצלחה בתחום הריאלי לא בהכרח אומרת שמצאת בו את המימוש העצמי שחיפשת. טבעי ביותר, כי טיפוסים ריאליים כלל אינם מתחברים לתחום ופונים לכיוונים הומניים יותר כמו אומנויות, פילוסופיה, היסטוריה ועבודה סוציאלית. לעיתים אנו מסתמכים יתר על המידה על החיזוקים שקיבלנו במערכת החינוך שהכווינה אותנו להשקיע בתחומים שנראה כי באים לנו ביתר קלות. אך אין לכך בהכרח נגיעה לתשוקות שלנו. אז אם יש לך את זה במתמטיקה, אבל בא לך לעשות את זה בלימודי קולנוע – זה המסלול שלך והשמיים הם הגבול.

לסיכום, הבחירה בלימודי תואר ראשון היא בחירה משמעותית שתשפיע על עתידנו. אולם, לא מדובר בהחלטה גורלית שלא ניתן לסגת ממנה. מומלץ לזכור כי הדרך עוד ארוכה ותלויה גם באופי שלך, בתואר שני, בהתמחות, במומנטום וביכולת לנצל הזדמנויות – כישורים חשובים לא פחות.