סקר: כל ישראלי שלישי ביקר בשומרון

למעלה מ- 20,000 מטיילים פקדו את השומרון בחג. סקר חדש חושף כל ישראלי שלישי ביקר בשומרון. יוסי דגן: "מוזמנים לנצל את ימי החג הנותרים ולטייל בשומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/21 16:26 יז בתשרי התשפב

סקר: כל ישראלי שלישי ביקר בשומרון
כל ישראלי שלישי הגיע לשומרון, צילום: תיירות שומרון

בעיצומו של חג הטיולים הבלתי מעורער של מדינת ישראל, מתברר כי אחד המקומות המתויירים בישראל הוא השומרון. סקר של גיאוקרטוגרפיה קובע - כי כל אדם שלישי בישראל ביקר בשומרון. ע"פ הסקר שנערך בהובלתם של פרופ' אבי דגני וד"ר רינה דגני 34% מהישראלים ביקרו בשומרון בחמש שנים האחרנות. סיבת הביקורים העיקריות ע"פ הסקר הן במסגרת טיולים בשומרון וכן במסגרת מפגשים חברתיים ומשפחתיים. בנוסף, הסקר שבוצע עבור מוא"ז שומרון מצא עוד כי 30% מהמבקרים בשומרון רואים בשומרון כמקום של טבע ונוף.

בתוך כך, בימים הראשונים של חול המועד ביקרו בשומרון מעל 20,000 מטיילים, ההמונים ביקרו במעיינות, באתרי המורשת, במסלולים השונים ובפעילויות של 'תיירות שומרון' הפזורות במספר אתרים ברחבי השומרון.

מעל 20,000 ישראלים ביקרו בשומרון בחול המועד,

מעל 20,000 ישראלים ביקרו בשומרון בחול המועד, צילום: תיירות שומרון


ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הזמין את ההמונים להמשיך ולנצל את ימי החג הבאים ולהגיע לנופי השומרון "השומרון הוא לב המדינה, משמח לראות שמיליוני ישראלים, ובעצם כל ישראלי שלישי ביקר אצלנו בשומרון. המטרה כעת היא להביא לכאן את אלו שטרם ביקרו, אני מזמין את כולם לנצל את ימי החג הנוספים, את יום שישי ואת יום ראשון, ולבוא ולהנות מהאטרקציות, מהנופים, מהמסעדות וממקומות הלינה בשומרון, השומרון הוא חבל ארץ היסטורי ותיירותי במרחק נגיעה, כולם מוזמנים".

בימים הקרובים מצפים בשומרון לאלפי מטיילים נוספים אשר צפויים להגיע לאתרי התיירות והטבע בשומרון. תיירות שומרון תמשיך בימי חול המועד הנוספים בשלל אירועים.  בין השאר: פסטיבל במרפסת של המדינה, סיורים מודרכים בנחל קנה, סיורים מומחזים בגן הלאומי הר גריזים יחד עם רשות הטבע והגנים וסדנאות קדרות ונפחות בגן הלאומי שומרון העתיקה. היקבים המעיינות האטרקציות והצימרים יהיו פתוחים לקהל הרחב, כל הפרטים באתר תיירות שומרון ובפייסבוק.

30% מהמבקרים בשומרון רואים בשומרון כמקום של טבע ונוף.

30% מהמבקרים בשומרון רואים בשומרון כמקום של טבע ונוף.צילום: תיירות שומרון