20 שנה לחוננו: מאות רבנים, אישי ציבור ועורכי דין באירוע הוקרה

מאות רבנים, אישי ציבור ועורכי דין השתתפו באירוע הוקרה לארגון חוננו במלאת 20 שנה להקמתו. שמואל (זנגי) מידד, מנכ"ל חוננו: "הקב"ה עוזר לנו להרחיב את תחומי העשייה, ולענות כמעט לכל פונה"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 30/08/21 20:01 כב באלול התשפא

20 שנה לחוננו: מאות רבנים, אישי ציבור ועורכי דין באירוע הוקרה
צילום: ארגון חוננו

ארגון הסיוע המשפטי הותיק חוגג 20 שנה להקמתו, ורבים השתתפו באירוע ההוקרה שנערך תחת הכותרת "ציון במשפט תפדה". בין באי האירוע היו הרב שמואל אליהו, חה"כ שמחה רוטמן, הרב ישראל שליסל יו"ר ועד חוננו, שמואל (זנגי) מידד מנכ"ל חוננו, הרצל חג'ג' ובועז קוקיא מפורום 'בוחרים לחיים' וכן רבנים, אישי ציבור ועורכי דין רבים.

שמואל (זנגי) מידד מנכ"ל חוננו סיפר באירוע כיצד הוקם הארגון, ותיאר את פעילות חוננו בבתי המשפט, תחנות המעצר, סיוע לאסירים, תביעות, מוקד טלפוני, וסיוע לנפגעי הטרור ולמשפחות השכולות. "אנחנו בחוננו מתעסקים בדברים קשים ורעים, אבל אחרי הכל אנחנו זוכרים את הטוב שהקב"ה מביא לנו. הקב"ה עוזר לנו להרחיב את תחומי העשייה והמחלקות, ולענות כמעט לכל פונה".

עו"ד עדי קידר יועמ"ש הארגון, המלווה את ארגון חוננו כמעט מהקמתו אמר כי "חוננו הוא ארגון שכל משימה שנקרית לדרכו מטופלת באופן רציני. גם משימה פחותה כגדולה, קלה כבחמורה, נלקחת ברצינות ומטופלת במסירות אין קץ".

צילום: ארגון חוננו


בחוננו ישנן מחלקות שונות הנותנות מענה משפטי מגוון. מחלקת נפגעי הטרור מסייעת לאזרחים שנפגעו מהטרור הערבי, מתקיפות אנטישמיות ברחובות הארץ ועד לפיגועי טרור קשים. המחלקה מלווה את הנפגעים כנפגעי עבירה בהליך הפלילי של המחבלים וכן בהליכים אזרחיים שונים. עו"ד חיים בלייכר העומד בראש המחלקה תיאר כי עד פעילות חוננו לא זכו הנפגעים והמשפחות השכולות להופיע בבתי המשפט הצבאיים  "אנחנו פועלים כדי שבכמה שיותר שלבים של המשפט יהיו מול עיני השופטים נפגעי העבירה, ולא רק המחבל. לעיתים זה משנה מהותית את סעיף ההרשעה".

מחלקה נוספת היא המחלקה הפלילית, המסייעת לחיילים ואזרחים שנקלעו להליך משפטי פלילי על רקע המצב הביטחוני והציבורי בארץ. בין היתר עוסקת המחלקה בסוגיית הצווים המנהליים, שלילת נשק ליהודים בערים המעורבות וביו"ש, מעצרים ועוד. עו"ד משה פולסקי העומד בראש המחלקה הרחיב על פעילותו בפרעות בלוד "המדינה לקחה ליהודים את הנשק. יש כל כך הרבה פשיעה במגזר הערבי ונשק לא חוקי, אבל המדינה לוקחת מיהודים נשק שהם מחזיקים כדין".

המחלקה השלישית היא המחלקה האזרחית, המלווה את הפונים בהליכים אזרחיים שונים החל מתביעות נזיקיות נגד המשטרה והרשויות בגין הפרת זכויות ונהלים ועד תלונות נגד אלימות שוטרים. רק לאחרונה זכתה המחלקה בשלושה תיקים שונים סביב מצעדי הגאווה, בהם שילמה המשטרה פיצויים לצעירים שנעצרו שלא כחוק. כמו כן, מחלקת האסירים בארגון מלווה ומסייעת לאסירים בבתי הכלא, מחלקה נוספת מסייעת בצווים מנהליים ומחלקה נוספת מסייעת בהשבות תפוסים והחזרת הפקדות.

בימים אלו מסכמת חוננו 20 שנות סיוע משפטי, ויוצאת בקמפיין גיוס המונים שנועד להבטיח את המשך פעילות הארגון. בשנה האחרונה עלו בצורה חדה מספר הפניות לחוננו, סביב פרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל וסביב הפרעות בערים המעורבות וביו"ש. כעת מבקשים בחוננו את עזרת הציבור בכדי להמשיך ולהעניק סיוע משפטי לכל דורש, לאזרחים, חיילים ונפגעי טרור.



לצד הארגון פועלת מועצה הציבורית ובה חברות דמויות מרכזיות ומשמעותיות ממגוון תחומי עשייה. במועצה הציבורית של 'חוננו' יושבים זה לצד זה אישי ציבור, רבנים, פעילים חברתיים, אנשי רוח ואומנות המייצגים את התמיכה הציבורית שצבר הארגון במשך השנים: הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב יעקב אריאל, הרב דב ליאור, הרב אליעזר ולדמן, פרופ' ישראל אומן, פרופ' אליאב שוחטמן, ד"ר חגי בן ארצי, הרב שמואל גרוזמן, הרב דני היזמי, אריאל זילבר, מירב והרצל חג'אג', עו"ד ד"ר יעקב חירותי, עזרא יכין, הדס מזרחי, הרב ד"ר יוסף מנדלביץ, עו"ד דורון ניר־צבי, אל"מ במילואים משה (מוסא) פלד והרב ישראל שליסל.

לתרומות לעמותת חוננו לחצו כאן.