המדריך לסטודנט החסכן: איך ובמה תוכלו לחסוך במהלך לימודי התואר?

לסטודנטים לרוב אין זמן רב כדי לייצר הכנסות, מה שמצריך מהם למצוא דרכים אפקטיביות לחסוך בעלויות המחייה וההוצאות השוטפות הנוגעות ללימודים. איך ניתן לעשות זאת בקלות? אנחנו כאן כדי לעזור

חדשות כיפה יובל בנר 08/07/21 11:30 כח בתמוז התשפא

המדריך לסטודנט החסכן: איך ובמה תוכלו לחסוך במהלך לימודי התואר?
סטודנטים וחיסכון- הילכו שניהם יחדיו?, צילום: shutterstock

במקרים רבים, הדרך לעבודה טובה ומכובדת עוברת דרך מוסד לימודי אקדמי. עבור סטודנטים, תקופת הלימודים, המאופיינת בעיקר במימון עצמי, אינה קלה מבחינה כלכלית ומצריכה מהם לבצע לא מעט ויתורים בתחומים שונים של איכות החיים. יחד עם זאת, תקופה זו גם זכורה לרבים כטובה וחוויתית יחסית ומלאה בהיכרויות חדשות, צבירת ידע והנאה מדברים שאינם בהכרח חומריים.

אם גם אתם נכללים בקבוצה זו ומעוניינים להפיק את המיטב משנות לימודיכם, הכנו עבורכם מדריך קצר ובו שלל עצות שיסייעו לכם לשרוד את התקופה כלכלית ואף לשמור במהלכה על רמת חיים טובה במיוחד.

יש לכם רכב?

ראשית, די מובן שכסטודנט בעל הכנסה נמוכה, בעלות על רכב אינה מובנת מאליה ותקרה רק אם זהו כורח המציאות שמחייב הגעה לעבודה או להתניידות במקום נטול תחבורה ציבורית. שנית, אם כבר בחרתם להחזיק באחד, תידרשו לנהוג בו במצב תקין וכמובן, לדאוג לתחזוקתו השוטפת הכוללת גם החזקה בביטוח ורישוי בתוקף. כדי לחסוך בעלויות השוטפות, ולרכוש ביטוח רכב זול שיתאים עבורכם אישית, תוכלו לבחור בפוליסה המציעה השתתפות עצמית גבוהה, כיסויים שתואמים לצרכיכם דוגמת זה של נהג יחיד וכן להיעזר בכלי השוואה שונים דוגמת מחשבון ביטוח רכב מקוון, שיעשה לכם סדר בהצעות הקיימות. לבסוף, זכרו כי לא כל רכב עשוי להתאים לכם כסטודנטים כך שמומלץ לנסות ולבחור את זה שעלויות האחזקה שלו הן הנמוכות ביותר.

תמיד להשוות מחירים

בכל הנוגע לקניות השבועיות שלכם בסופר, מומלץ להגיע מוכנים עד כמה שאפשר ולערוך מבעוד מועד סקר שוק קצר. זה יגלה לכם באיזה מהסופרים באזורכם פריטים מסוימים זולים יותר כדי למשוך לקוחות ובאילו, מחירי המוצרים גבוהים משמעותית. פיזור הרכישות בין מספר סופרים או חנויות אולי ייקח לכם יותר זמן אך יוריד את מחיר סל הקניות הכללי.

ספרים רבותיי, ספרים

ספרי לימוד אינם זולים וקנייתם במכה אחת בתחילת השנה, יכולה לגרום ללחץ כלכלי. המלצתנו מתחלקת לשתיים: הראשונה היא לא לרכוש את כל הספרים – פשוט כי חלקם זמינים עבורכם בספריה והשניה, לקנות במרוכז דרך אגודת הסטודנטים או ספרים משנים קודמות, אשר זולים בהרבה מאלו החדשים – לעיתים השינויים הם זניחים לעומת ההבדל במחיר.

דעו זכויותיכם

הידעתם כי בעלי הכנסה חודשית נמוכה זכאים להנחה של עד 80% בתשלומי הארנונה? כי סטודנטים בפרט זכאים להנחה בביטוח הלאומי, לקבלת כרטיס רב קו במחיר מוזל, לחשבון בנק מוזל, להלוואות ייעודיות ובכלל, לכאלו שמקנה כרטיס הסטודנט שברשותם? מסתבר כי לא מעט הנחות מגיעות לכם בתור סטודנטים, כל שעליכם לעשות הוא רק לברר ולשאול.

שותפים לחיים

בעוד שההוצאה על דיור נמנית בין אלו הכבדות יותר עבור הסטודנט, ומגורים במעונות הם לרוב נדירים ואף מוגבלים בזמן, מציאת חדר בדירת שותפים תוכל לעשות פלאים להוצאות השוטפות שלכם. מדוע, אתם שואלים? כיוון שהיא מאפשרת חלוקה בכל הקשור להוצאות הבית, מעבר לשכר הדירה. אם התמזל מזלכם ואף מצאתם שותפים טובים, יתכנו הוצאות משותפות גם בתחום המזון והכנת האוכל, מה שנותן רוח גבית חזקה לסטודנט רעב, שלא לדבר על תמיכה נפשית וחברות.

חפשו מלגות רלוונטיות

במציאות הנוכחית כמעט כל אחד ואחת זכאים לקבלת מלגה כזו או אחרת. לעיתים היא תדרוש מכם פעילות מסוימת ולעיתים רק תידרשו לעמוד ברף מסוים. בכל מקרה, זהו נושא שבו מומלץ לעסוק במרץ רב טרם פתיחת שנת הלימודים, אז עולה מפלס הלחץ ויש פחות זמן לחיפושים ברשת. זכאות למלגה הינה מסוג הדברים שמקלים מאוד על העומס הכלכלי ולכן, מומלץ לבדוק את כל האפשרויות העומדות בפניכם.

לסיכום, התקופה הסטודנטיאלית ידועה כעמוסת חוויות וככזו שמושקע בה מאמץ רב בדרך אל התואר הנכסף ועדיין, לא מעט סטודנטים נאלצים לנשור במהלכה עקב אי עמידה בעומס המטלות בשילוב עם הקושי הכלכלי. תכנון נכון של ההוצאות וההכנסות תוך רישומם המסודר יעזור לכם רבות בתכנון ההוצאות החודשי ובניהול חשבונכם האישי. באופן זה, לא תופתעו מחודשים קשים ותדעו מראש מתי כדאי לצמצם בהן ומתי תוכלו להרשות לעצמכם רכישה שווה או סתם יציאה למסעדה טובה.