צביעת בניין משותף: רק עם קבוצת עידן

צביעה חיצונית של בניין היא תהליך שדורש הרבה מעבר לצביעה עצמה. חשוב להבין מה דורש כל תהליך צביעה ואיזה אנשי מקצוע נדרשים לצורך התהליך וזאת בכדי שצביעת הבניין תתבצע בצורה הטובה | המדריך המלא

חדשות כיפה תוכן שיווקי 08/06/21 14:53 כח בסיון התשפא

צביעת בניין משותף: רק עם קבוצת עידן
צילום: shutterstock

כאשר מדובר על צביעת בניין מגורים, מדובר על מונח שיכול להתייחס לצביעה פנימית של חדר המדרגות או לצביעה חיצונית של מעטפת הבניין החיצונית. מדובר על שני פרויקטים שונים שגם העלות שלהם שונה. צביעה חיצונית של בניין היא תהליך שדורש הרבה מעבר לצביעה עצמה. חשוב להבין מה דורש כל תהליך צביעה ואיזה אנשי מקצוע נדרשים לצורך התהליך וזאת בכדי שצביעת הבניין תתבצע בצורה הטובה, המקצועית והיעילה ביותר ותסב את התוצאות הטובות ביותר למבנה.

מה כוללת צביעת בניין משותף?

כאמור, צביעת בניין משותף מתחלקת בין צביעת חדר המדרגות הכולל את הקירות הפנימיים לבין צביעת מעטפת הבניין החיצונית. צביעה חיצונית של הבניין היא תהליך שידרוש גם ביצוע עבודות תיקון לסדקים, עבודות בטון וברזל חשוף, החלפת מסתורי כביסה ולא פעם גם החלפה חלונות. הצביעה עצמה תהיה רק חלך בתהליך כולו. צביעת חלל הפנים לעומת זאת הוא תהליך קל יותר וזול יותר, אשר מסתכם בדרך כלל בצביעה נטו של קירות פנים בבניין עם אפשרות לביצוע עבודות טיח לחידוש הטיח בבניין.

האם יש צורך בהיתר בנייה עבור תהליך צביעת בניין מגורים?

התשובה תלויה בהתאם לסוג הפרויקט שמעוניינים להוציא לפועל. אם מדובר על צביעת החלל הפנימי של בניין המגורים אז אין צורך להוציא היתר בנייה, אולם, אם במסגרת פרויקט הצביעה אתם מעוניינים לשלב פעולות נוספות כגון: שבירת קירות שמשמשים כקירות תמך בבניין או בפעולות שהתוצאות שלהן עשויות להיות ניכרות כלי חוץ, אז יתכן מאוד שתדרשו להוציא היתר בנייה. חשוב מאוד לברר מראש מול אנשי המקצוע המתאימים האם יש צורך להוציא היתר בנייה לתהליך הצביעה בהתאם לאופיו או שאין צורך לעשות זאת.

מה אומר החוק לגבי צביעת בניין מגורים משותף?

כללי החובה והפטור מהוצאת היתר בנייה הם כללים שמכוסים במסגרת חוקי התכנון במדינת ישראל, אך גם במסגרת חוקי העזר של הרשויות המקומיות. יתכן מאוד שבקשות המקומית שבתחומה ממוקם הבניין המשותף יהיה פטור מהוצאת היתר בנייה לכל פרויקט של צביעת בניין מגורים כולל צביעה חיצונית של המבנה כל עוד הצביעה תתבצע באותו הצבע המקורי של הבניין. יחד עם זאת מומלץ לפנות לחברת קבוצת עידן לקבלת ייעוץ , יתכן מאוד שברשות מקומית אחרת יידרש היתר בנייה עבור פרויקט צביעה חיצוני של בניין. לכן, חשוב מאוד שתבררו ברשות המקומית שבתחומה מצוי הבניין שלכם באיזה מקרים צריך היתר בניה.

כיצד צובעים בניין משותף בצורה הטובה ביותר

הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות בכדי שצביעת בניין משותף תתבצע בצורה הטובה ביותר זה לבחור את אנשי המקצוע המיומנים, המנוסים והאיכותיים ביותר עבור ביצוע העבודה. אנשי המקצוע צריכים להכיר היטב את תחום עבודות הנלוות לצביעת מבנה ואת תחום הצביעה עצמה, על מנת שהתוצאות יהיו הכי טובות שאפשר בתום התהליך.