כל מה שרציתם לדעת על ביטוח רכב, פעם אחת ולתמיד

חדשות כיפה תוכן שיווקי 31/05/21 12:08 כ בסיון התשפא

כל מה שרציתם לדעת על ביטוח רכב, פעם אחת ולתמיד
רכב על הכביש, צילום: pixabay

היום, כשלהרבה משפחות יש לפחות רכב אחד, כמעט בלתי אפשרי לדמיין את החיים בלי מכונית צמודה. סידורים, קניות, נסיעות לעבודה ולטיולים – הכול מתבסס על העובדה כי יש לנו רכב אחד לפחות הממתין לנו בחניה וזו גם הסיבה שאנשים משקיעים לא מעט ברכבים שלהם: הם מוציאים סכומי כסף גדולים על רכישה של רכבים נוחים, ניקיונם ותחזוקה שוטפת שלהם וכמובן, ביטוח רכב. בנוסף לניהול לוגיסטי של שגרה עמוסה באמצעות נסיעות הלוך ושוב, בהרבה מקרים ההיקשרות לכלי הרכב היא כמעט רגשית ובעלי הרכבים רוצים לשמור עליהם מכל משמר. במקביל, כל נהג מעוניין גם לבטח את עצמו כנגד מקרים של תאונות מצערות. לכן, ביטוח רכב הוא אחד המוצרים המסייעים לנהגים להיות שקטים לגבי כל הנוגע לרכב שלהם.

סוגי ביטוח רכב

  1. ביטוח חובה. ביטוח רכב מהסוג הזה כשמו כן הוא – חובה על פי חוק ונהיגה בלעדיו מהווה עבירה פלילית חמורה. ביטוח חובה מכסה נזקי גוף לנהג, לנוסעים האחרים ברכב ולאנשים נוספים המעורבים בתאונה, כמו נהגים אחרים, רוכבי אופניים והולכי רגל. יש לציין כי ביטוח זה אינו מכסה נזק לרכב עצמו, לשם כך נועדו פוליסות ביטוח אחרות שנפרט לגביהן מיד. אולם ביטוח חובה מכסה בעבור כל ההוצאות והשירותים הרפואיים הנדרשים בעקבות התאונות, אובדן כושר עבודה ועוד.
  2. ביטוח מקיף. ביטוח רכב זה מספק כיסוי עבור נזקי רכוש, הן של הרכב שלכם והן של רכב או רכוש שנפגעו על-ידי הרכב שלכם. קשת הנזקים שביטוח מקיף מכסה היא רחבה וכוללת גניבה, מצב של הרס מוחלט של הרכב (טוטאל לוס) ופגיעה בעקבות נזקי מזג אוויר.
  3. ביטוח צד ג'. פוליסה זו מתייחסת רק לצד הנפגע ולא לצד המבוטח ותפקידה לכסות את עלויות התיקון של הרכב או הרכוש של צד ג', כתוצאה מתאונה הנגרמה על-ידי הרכב המבוטח. ביטוח רכב זה פופולרי במיוחד בקרב בעלי מכוניות ישנות ובעלות ערך כספי נמוך, השואפים להיות מכוסים גם אם יפגעו ברכב יקר ויוקרתי.

כמה עולה ביטוח רכב?

אין תשובה אחת לשאלה: כמה עולה ביטוח רכב? מכיוון שעלות הפוליסות נקבעת לפי משתנים שונים כגון מאפייני הרכב והנהג המבטח. למשל, מחיר ביטוח רכב של נהג ותיק יהיה גבוה יותר ממחיר פרמיה של נהג חדש, משום שזה האחרון יותר סביר מבחינת חברות הביטוח להיות מעורב בתאונות דרכים. בנוסף, רכבים המצוידים במערכות בטיחות משוכללות – למשל כאלו המתריעות לנהג על חריגה מנתיב התנועה שלו או על מהירות הנהיגה - לרוב זוכים ל "הטבות" בצורת פרמיות זולות יותר של ביטוח רכב. כשזה נוגע לנושא של ביטוח רכב מקיף, גם העבר הביטוחי של הנהג משפיע על גובה הפרמיה וכלל האצבע הוא שככל שהנהג היה מעורב בעברו בפחות תאונות, כך מחיר הביטוח ירד, משום שניתן להניח שהוא נהג זהיר שאינו זקוק לכיסוי ביטוחי יקר.

כך תבחרו חברת ביטוח רכב

בישראל קיים היצע נאה של חברות ביטוח רכב ולעיתים מאתגר לבחור מביניהן את המתאימה ביותר עבורכם. כדי לבצע בחירה מושכלת ואידיאלית עבורכם, רצוי לבצע סקר שוק ולברר מה מחירי הפרמיות בכל חברה העוסקת בתחום של ביטוח רכב. כמובן, שעל-מנת לקבל השוואה אובייקטיבית ומהימנה, עליכם למסור לחברת הביטוח את כל הפרטים, כולל העבר הביטוחי שלכם ומצב הרכב. לאחר מכן, תוכלו לבחון את הצעות המחיר שקיבלתם, להתעמק בפוליסה ולהחליט אם היא נחשבת להשקעה משתלמת.