כל מדינה ועוגת הגבינה שלה

אחד הדברים הכי אהובים על ישראלים זה עוגת גבינה | אך באיזה עוגת גבינה מדובר? האיטלקית? היפנית? או בכלל המרוקאית? עם מגוון כזה, לא בטוח שצריך לבחור

חדשות כיפה תוכן שיווקי 31/01/21 15:44 יח בשבט התשפא

כל מדינה ועוגת הגבינה שלה
עוגת גבינה קלאסית., צילום: shutterstock

עוגת גבינה היא אחת העוגות הטעימות ביותר שיש. היא יכולה להיות קלילה ואוורירית, כזו שאפשר לאכול ממנה עוד ועוד ולא מרגישים מלאים, והיא יכולה להיות עשירה ומלאת טעם, כזו שאחרי פרוסה אחת מרגישים שאכלנו עוגה שלמה. ישנן עוגות גבינה ללא אפיה, רק לערבב את החומרים ולהכניס למקרר להתייצבות. ויש עוגות שדורשת הכנות מורכבות, זמן אפיה וזמן קירור לפני ההגשה. בכל מקרה זוהי עוגה קלאסית שתמיד מתאימה לאירוח, לנשנוש עם הקפה או סתם להתפנקות.

עוגות גבינה קיימות בכל העולה, בווריאציות שונות, מתכונים שונים ותוספות מעניינות שמייצגות את המקום והמדינה שממנה באה.

עוגת גבינה אמריקאית

ישראלים אוהבים את אמריקה, אוהבים לטוס לאמריקה, לראות סרטים אמריקאים ולאמץ מאכלים אמריקאים. עוגת גבינה אמריקאית היא עוגה עשירה, כבדה ועתירת אחוזי שומן. לבסיס העוגה מפוררים ביסקוויטים פתי-בר ומערבבים אותם עם דבש וחמאה מומסת ומפזרים אותם בתחתית תבנית עגולה. צריכה להיות שכבה עבה יחסית ומהודקת היטב. את העוגה מכינים על-ידי ערבול במיקסר של גבינת שמנת (לטעם המקורי כדאי להשתמש בגבינה שמנת 30%), סוכר וקורנפלור. לתערובת הזו מוסיפים שמנת חמוצה, תמצית וניל וביצים. מערבבים עד לקבלת מרקם אחיד. יוצקים לתבנית מעל הפירורים ואופים בתנור כשעה ורבע עד שהשוליים נפרדים מהתבנית ומקבלים גוון שחום. מוציאים מהתנור ונותנים לעוגה להתקרר. לאחר מכן מכניסים למקרר לכחמש שעות עד לקירור מוחלט. מומלץ להכין את העוגה מראש כדי שהיא תוכל לעבור את כל שלבי ההכנה.

עוגת גבינה איטלקית

האיטלקים הביאו לנו את הפיצה והפסטה וגם את עוגת הטירמיסו. העוגה אמנם פחות "כבדה" בטעמה אך היא לא פחות מושחתת ומדהימה. אפשר להכין את העוגה בתבנית גדולה או בכוסות אישיות, כל וריאציה תתאים ותאכל בהנאה גדולה. עוגת הטירמיסו משלבת גבינת מסקרפונה עשירה ומתקתקה עם ליקר או ברנדי, ואספרסו שהרי אי אפשר להזכיר את איטליה בלי לדבר על הקפה המשובח שלה.

מכינים את קרם העוגה על-ידי הקצפת גבינת מסקרפונה עם שמנתת מתוקה עד לקבלת קרם אחיד. מוסיפים אבקת סוכר, ליקר או ברנדי, ופודינג וניל ומקציפים שוב עד לקבלת קרם אחיד. בכוס גדולה מערבבים אספרסו וחלב וטובלים לכמה שניות בישקוטים, לפני שמסדרים בצפיפות בתוך התבנית. עליהם מורחים שליש מכמות הקרם ועליה שוב שכבת בישקוטים טבולים בקפה ושוב שליש מהקרם עד לסיום שכבת קרם אחרונה. עוטפים את התבנית בניילון נצמד ומכניסים למקרר לכמה שעות. לפני ההגשה מפזרים שכבה יפה של אבקת קקאו, וכל שנותר הוא לאכול בהנאה.

קדאיף מרוקאי

גם המרוקאים תרמו את חלקם במתכוני עוגות גבינה והמפורסמת מכולן היא עוגת הקדאיף. עוגה מתקתקה מופלאה שאפשר לאכול אותה גם חמה וגם קרה. ראשית נאפה את שערות הקדאיף עם חמאה עד שיזהיבו. נחמם על הגז סוכר עם מים ומעט לימון. נוציא את שערות הקדאיף מהתנור ונשפוך עליהן את הרוטב החם, נשים בצד לקירור. נקציף שמנת מתוקה עם פודינג וניל וסוכר ונוסיף לאט כמה גביעי גבינה לבנה. בתבנית נסדר חצי מכמות הקדאיף, ניצוק מעליה את תערובת הגבינות והשמנת ונסדר מעל את הקדאיף שנותר. אפשר להגיש עם פיסטוקים שבורים מעל.

עוגת גבינה יפנית   

כשחושבים על יפן חושבים על סושי, אורז, הרבה ירקות ודגים, והרבה שילובי טעמים לא שגרתיים. עוגות גבינה לא עולות בהקשר זה. אבל גם היפנים אוהבים עוגות גבינה והעוגות שלהם קלילות ואווריריות ממש כמו כל מנות האוכל שלהם. העוגות שלהם גבוהות, מרשימות ורכות להפליא. ממיסים בקערה במיקרוגל גבינת שמנת, חמאה ושמנת חמוצה במיקרוגל לכמה שניות, ערבוב ושוב הפעלה של כמה שניות עד לקבלת תערובת אחידה. מקררים. מפרידים ביצים ומערבבים את החלמונים עם תערובת הגבינות ואחר כך מוסיפים אליהם גם קמח וקורנפלור. מקציפים את החלבונים לקצף יצב ומוסיפים אליו לאט סוכר תוך כדי הקצפה. מוסיפים את קצף החלבונים לתוך תערובת הגבינות התנועות קיפול עד לקבלת בלילה אחידה. יוצקים את התערובת לתבנית אפיה ומיישרים היטב את חלקה העליון. את תבנית העוגה מניחים בתוך תבנית מלאה מים ואופים קצת פחות משעה. מכבים את התנור ומשאירים את העוגה בפנים עם דלת מעט פתוחה עוד כחצי שעה.

כל עוגת גבינה מיוחדת ושונה בדרך ההכנה שלה ובמקור שממנו הגיעה אבל כולן טעימות, מתוקות, מופלאות במראן ומגרות את העין ואת החך.