איך נזהרים בכביש בחורף?

החורף בישראל קצר, אך משמעותי ומשפיע לא מעט על הנהיגה שלנו. שישה טיפים להתנהלות נבונה יותר בחורף, שתעזור גם לכם וגם לרכב שלכם לעבור את עונת הגשמים בשלום

חדשות כיפה תוכן שיווקי 10/01/21 17:42 כו בטבת התשפא

איך נזהרים בכביש בחורף?
גשם, צילום: פלאש 90, ענת חרמוני

זה נכון שישראל נחשבת למדינה חמה יחסית, אבל תתפלאו לשמוע שמבחינת משקעים וטמפרטורות, החורף שלנו בארץ הוא לא פשוט בכלל. החורף הישראלי גשום מאד, וגם אם הוא לא נמשך חודשים רבים, הוא משמעותי ומשפיע לא מעט על הנהיגה שלנו. לכולם ברור שבחורף צריך להיזהר הרבה יותר בכביש. אבל איך עושים זאת בדרך הנכונה? ריכזנו עבורכם מספר טיפים להתנהלות נבונה יותר בחורף, שתעזור גם לכם וגם לרכב שלכם לעבור את עונת הגשמים בשלום.

קודם כל לוודא שאתם מכוסים
בזמן עונת הגשמים חשוב מאד לוודא שאתם מכוסים - גם כמובן מכוסים עם מעילים ומטריות, אבל גם לוודא שיש לכם כיסוי ביטוחי ובטיחותי הולם. מראש תמיד עדיף לרכוש רכב עם מערכות הגנה רבות, ובעיקר מערכת ABS שמונעת החלקה ברכב במצב של כביש רטוב ובלימה פתאומית. מערכות בטיחות נוספות של מובילאיי וחברות דומות אף הן תעזורנה לכם בחורף. כמו כן, פוליסת ביטוח מקיף לרכב תוכל לסייע לכם בכיסוי עבור נזקים ותאונות שנוטים לקרות יותר בחורף. אנחנו לא מדברים אגב רק על תאונות דרכים, אלא אפילו על מצב שבו הרכב נתקע לכם באמצע הכביש בלילה גשום - זה יותר נחמד לדעת שיש שירותי גרירה בדרך אליכם, מאשר להתחיל לחפש חילוץ מתאים במצב כזה.

להימנע כמה שאפשר מהגשם
עוד טיפ חשוב לנהיגה נכונה בגשם הוא פשוט לחכות שהגשם יפסיק. זה נשמע קצת מוזר או מטופש, אבל במדינה כמו ישראל זה דווקא יכול להיות טיפ מציל חיים ממש. בדרך כלל הגשמים בישראל אמנם חזקים מאד אבל לא נמשכים שעות רבות, והם כוללים לא מעט הפוגות. ברור שאם אתם יוצאים לנסיעה של שעתיים זה לא כל כך משנה, אבל בנסיעה של רבע שעה למשל זה עניין משמעותי. אם בחוץ יורד מבול, המתינו עשר דקות. סביר להניח שהוא ייחלש במקצת, ותוכלו לצאת לדרך שתהיה בטוחה יותר. כל עוד הלו"ז שלכם לא צפוף באופן חריג - זה טיפ שיהפוך את הנהיגה לבטיחותית בהרבה, וגם לנינוחה ונעימה יותר.

שימוש נכון במפזר האדים
כל רכב מצויד היום במפזר אדים, שמצטברים על החלון עקב הקור. הבעיה היא שהרבה פעמים נהגים נמנעים מלהדליק אותו, כי תוך דקה מהדלקת החימום, הרכב נעשה לוהט במיוחד. אפשר לכבות ולהדליק את מפזר האדים לסירוגין כדי להימנע מחימום יתר של יושבי האוטו מבפנים. עוד אפשרות היא לפתוח במקצת את החלון כל עוד לא יורד גשם חזק. האוויר הקר שיכנס לרכב, יהפוך את החימום לנסבל יותר, והאדים מבחוץ ייעלמו בינתיים. בכל מקרה רצוי שלא לנהוג עם אדים על השמשה הקדמית - זה יקשה עליכם משמעותית.

הדלקת אורות ונהיגה איטית
עוד כמה טיפים שכדאי ליישם נוגעים להקפדה על נהיגה בטוחה יותר. ברגע שמתחיל להיות סגרירי, הקפידו לנסוע תמיד עם אורות דלוקים, גם אם זה בשעות ואזורים שהחוק לא מחייב אתכם, זה לא משנה בכלל - תמיד תיסעו עם אורות דלוקים, תתפלאו כמה תאונות זה עשוי למנוע. כמו כן, הקפידו פשוט לנסוע קצת יותר לאט. יש יותר מצבי אי וודאות בחורף, והימנעות ממהירות מופרזת תאפשר לכם לתפקד בצורה טובה יותר.

אפשר וגם רצוי ללכת למוסך
נכון, זה יעלה עוד כמה מאות שקלים, אבל זה גם עשוי להציל את חייכם, למנוע תאונה, וגם לחסוך לכם הרבה כסף בעתיד. כשהחורף מתחיל, הכניסו את הרכב שלכם לבדיקה ולטיפול במוסך. הרכב שלכם יצא במצב הרבה יותר טוב והוא יתפקד בצורה טובה יותר ובטיחותית יותר. אתם תרגישו את זה בנהיגה יציבה יותר - ותעברו את החורף בשלום.