ישיבת תמ"ר: משלבים טכנולוגיה לשם שמים

בישיבת תמ"ר באים ללמוד מדע וטכנולוגיה דווקא מתוך חיבור עמוק לתורה. הישיבה נותנת אפשרות לתלמידים לשלב אווירה ישיבתית הכוללת מגוון תכניות בתחום הרוחני יחד עם לימוד טכנולוגי ברמה הגבוה ביותר ומציעה ל-150 התלמידים שלה מגוון מגמות טכנולוגיות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 06/01/21 14:45 כב בטבת התשפא

ישיבת תמ"ר: משלבים טכנולוגיה לשם שמים
צילום: באדיבות ישיבת תמ"ר

בישיבת תמ"ר בגולן מאמינים שהשילוב הזה הוא מתכון לתיקון עולם ולצמיחה אישית של התלמידים. ישיבת תמ"ר ששוכנת בישוב נטור ברמת הגולן היא ישיבה טכנולוגית הכוללת מגוון מגמות המכינות את התלמידים ליחידות הטכנולוגיות המובילות ביותר בצה"ל ולאחר מכן לחברות ההייטק הגדולות במשק.

הישיבה נותנת אפשרות לתלמידים לשלב אווירה ישיבתית הכוללת מגוון תכניות בתחום הרוחני (סדרי לימוד בבית מדרש, התוועדויות, לימוד יומי לבחירה ועוד) יחד עם לימוד טכנולוגי ברמה הגבוה ביותר ומציעה ל150 התלמידים שלה מגוון מגמות טכנולוגיות כגון: הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים, הנדסת תוכנה וכן מגמת פיתוח ועיצוב מוצר. במגמות אלו, התלמיד ניגש כבר בכיתה י"א ל 5 יחידות לימוד בצד העיוני, ובכיתה י"ב הוא בונה פרויקט גמר מעשי ברמה גבוהה, שמעניק לו 5 יחידות נוספות.

ראש הישיבה ומנהלה הרב אלחנן לוי מספר על השילוב שבין לימודי המדע והטכנולוגיה לעולם התורה "הקב"ה ברא את העולם מלכתחילה באופן כזה שהוא דורש השלמה, דורש תיקון. הקב"ה נתן לנו, לבני האדם את היכולת והמסוגלות לפתח את העולם, דור אחרי דור במשך אלפי שנים, לגלות עוד חידושים ולהביא לידי ביטוי את היכולות המופלאות שטמונות בעולם.  

צילום: באדיבות ישיבת תמ"ר

בכל תחום ותחום בישיבה אנחנו משתדלים ליישם את החיבור הזה בין המדע והטכנולוגיה לבין התורה. אנחנו מתחילים תמיד קודם כל מהקודש, מלימוד תורה שמנכיח ומעצים את הצמיחה של הטכנולוגיה מתוך עולם של קדושה. כך גם בתחום החברתי, הרצאות ומפגשים עם דמויות שחיים את החיבור הזה, בהנדסה ובהייטק ובתחומים נוספים. וכן סיורים עם מורי המגמה במקומות תעשייה בארץ. בנוסף לכל אלו, הישיבה מחנכת את תלמידיה לחשיבה יצירתית ובלתי קונבנציונאלית תוך דגש גדול על יזמות, פיתוח יכולות למידה וחשיבה ולא רק שינון ידע שקיים בכל מקום."

"המטרה שלנו היא לגדל ולהצמיח תלמידים שיש להם את הכלים להמשיך ולשכלל ולפתח את העולם מתוך תחושה אמיתית של תיקון העולם, של רצון לעשות טוב לעולם, לשם שמיים." הישיבה מכוונת להכשיר דור חדש של אנשי תורה ומדע המשלבים מצוינות בכל התחומים. קמפוס הישיבה הינו מהיפים בארץ וצופה אל מרחבי הגולן והכנרת כולל חדרים מרווחים, כיתות ומעבדות מתקדמות. לנוחות התלמידים מגרשי ספורט, מועדון וחדר כושר חדשני. מכיוון שהלימודים תובעניים, אנו משקיעים מאמץ רב בנושא החברתי. מתקיימת פעילות חברתית עשירה, תוססת ומעניינת. שבתות הישיבה חווייתיות ומלאות בתוכן, התלמידים יוצאים לטיולים מאתגרים ברחבי הגולן ובכל הארץ. בכל הפעילויות ניתן דגש משמעותי על היוזמה של התלמידים ועל השתתפותם בתכנון ובארגון.

"אנו מכשירים דור של אנשי תורה שיהיו בחזית המדע והטכנולוגיה של ישראל, בדרך להשתלבות במגמות המובילות בתעשיית ההיי טק הצבאית והאזרחית. הישיבה הינה מחלוצי תחום לימודי הסייבר בישיבות התיכוניות בארץ" מציין ראש הישיבה. מנכ"ל עמותת רוח הגולן גבריאל חמו" מוסיף, "באמצעות השילוב האופטימלי בין מקצוענות פדגוגית, מצוינות לימודית, לימודי קודש מעמיקים ונוף עוצר נשימה, אנו מגדלים דור מצוין של אנשים שלוקחים אחריות על עצמם ועל הקהילה שסביבם ושואפים להיות מובילים ומשפיעים בחברה הישראלית."