החברה לפיתוח מזרח ירושלים ממשיכה לשדרג את אתרי התיירות

בין הפרויקטים החדשים: הטיילת הצפונית של העיר העתיקה צפויה שתפתח לקבוצות החל מינואר הקרוב, ומייצג מטריות חדש ויפה ברובע הנוצרי, שצובע את פני המקום ומזמין אליו תיירים רבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/20 11:21 ו בטבת התשפא

החברה לפיתוח מזרח ירושלים ממשיכה לשדרג את אתרי התיירות
מייצג המטריות ברובע הנוצרי, צילום: שולה סלוני

החברה לפיתוח מזרח ירושלים, או בקיצור - פמ"י, ממשיכה בפיתוח ושדרוג אתרי התיירות במזרח העיר. כעת גם הטיילת הצפונית עברה שדרוג והיא תפתח את שעריה החל מהחודש הקרוב לקבוצות, וגם פרויקט חדש ויפה ברובע הנוצרי שהעניק למקום מראה מיוחד.

הטיילת הצפונית תפתח בחודש ינואר לקבוצות עם מדריך ובתאום מראש. המסלול הוא משער יפו ועד שער האריות. אפשרות ירידה בשער החדש, שער שכם, שכם הפרחים ושער האריות, הטיילת הצפונית ומצטרפת לטיילת הדרומית שכבר פתוחה משער יפו ועד הכותל. עם ירידה בשער ציון או בסוף הטיילת, ליד הכותל.

שקיעה מול הטיילת הדרומית

שקיעה מול הטיילת הדרומיתצילום: פמ"י

הטיול בטיילת הצפונית הוא בטוח, באוויר הפתוח מול הנופים המופלאים והמרגשים של העיר העתיקה והחדשה. 

מייצג רחוב חדש ברובע הנוצרי בירושלים

מאות מטריות נתלו ברחוב הנוצרים בעיר העתיקה לשמחת התושבים, הסוחרים המטיילים והמצלמים. מיצג רחוב המטריות התקיים בשנים האחרונות בעשרות רחובות בעולם ומעשיר את חווית השוטטות בעיר העתיקה והינו חלק מהטיפול השוטף של משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים באמצעות פמ"י בנראות רחובות העיר העתיקה.

כחלק מהפרויקט שופצו ושודרגו תשתיות האזור, בוצעה הנגשה במקומות רבים, נסללו דרכים, הוצבו פחי אשפה רבים לרווחת התושבים והתיירים, וכן מתקני ישיבה, עמודי תאורה, מעקות יד ועוד. 

מיצג המטריות בוצע ביוזמת פמ"י, במימון משרד ירושלים ומורשת, רובע מרכז-עיריית ירושלים ומרחב דוד.