למה כדאי להיעזר בעו"ד לדיני עבודה

אנשים רבים נחשפים לעוולות במקומות העבודה שלהם, אך לא מודעים לצעדים שהם יכולים לנקוט ולזכויות שלהם. בדיוק בשביל זה יש עורכי דין לדיני עבודה - בין אם להגיע לפשרה ובוררות, ובין אם עזרה לעובדים בכירים בחתימה על חוזה אישי

חדשות כיפה תוכן שיווקי 16/12/20 12:39 א בטבת התשפא

למה כדאי להיעזר בעו"ד לדיני עבודה
עורך דין לדיני עבודה, צילום: shutterstock

שכירים רבים נתקלים בחוסר צדק במקום העבודה שלהם בנושאים שונים אשר קשורים להתנהלות היום יומית, כמו זכויות עובדים ותשלומים שעל המעבידים לשלם בגין השכר, ההוצאות הנלוות וההפרשות הסוציאליות. כאשר עובד אינו מקבל את המגיע לו הוא פונה לקבלת סיוע של עו"ד לדיני עבודה אשר בקיא בכל החוקים בתחום זה.

אחד היתרונות הגדולים של עורך דין דיני עבודה הוא בכך שהוא מעורה מאד בכל מה שקורה בתחום זה. הוא נחשף מדי יום לפסיקות השונות שעליהן מחליטים שופטים בבתי הדין לעבודה ברחבי הארץ. לא אחת יש פסיקות מעניינות וייחודיות ולכן הן עשויות לשמש תקדים עבורו במשפטים אחרים, שהוא אמור לקיים במקרים דומים עבור הלקוחות שלו. תקדים זה יכול מאד לסייע לאותו עובד שנגרמה לו עוגמת נפש ובזכות הפסיקה יוצאת הדופן הוא יוכל לזכות במלוא הכספים שמגיעים לו, בדרך קלה יותר.

פעילות מגוונת של עו"ד לדיני עבודה

עורך דין שמתמקצע בתחום דיני העבודה, מטפל בלקוחות שהם עובדים שנפגעו בצורה זו או אחרת מהמעסיק וגם בלקוחות שהם מעבידים שקיבלו תביעה מאחד מעובדיהם והם מבקשים להתגונן כדי לא לשלם לעובד זה כספים שלטענתו מגיעים לו.

לכל תיק משפטי יש היבטים לכאן ולכאן ולכן עו"ד לדיני עבודה מטפל עניינית בכל מקרה לגופו כדי להשיג את התוצאה שתעשה דין צדק עם הלקוח.

הסכמי העסקה ייחודיים עבור עובדים בכירים

תנאי ההעסקה של עובדים בכירים בעמדות מפתח בחברות הייטק, גופים פיננסיים ותאגידים גדולים במשק, הם הסכמים ייחודיים ולכן מי שקיבל תפקיד בדרג זה, בדרך כלל לא ממהר לחתום על החוזה האישי אלא נעזר בחוות דעת מקצועית של עו"ד לדיני עבודה. הוא בוחן את ההסכם על כל סעיפיו ומייעץ לעובד אילו שינויים לבקש מהמעסיק החדש לבצע. הנושאים המהותיים קשורים לשכר, לקבלת תגמול נאה על פעילויות שקורות בעסק כמו עסקאות כספיות רחבות היקף שנחתמו בזכות עבודתו הסיזיפית של עובד בכיר זה. בנוסף לכך הוא ידגיש בחוזה ההעסקה את כל מה שקשור להעברת מניות או אופציות לעובד הבכיר, באילו קריטריונים הוא יקבל אותן ומה יהיה היקפן.

השתתפות בישיבות גישור או בוררות

במקרים רבים מבקש בית המשפט משני הצדדים להגיע להסכמות ולגשר בנושא כתב התביעה שהוגש על ידי מעסיק או על ידי עובד. יש מקרים שבהם מתנהלות שיחות בין שני עורכי הדין עד שמגיעים להבנות ולהסכמות ויש מקרים שבהם עורך הדין משתתף בישיבות גישור או בישיבות בוררות כדי לתהות על קנקנה של הבעיה ולהגיע להסכמות שעל פיהן אחד הצדדים ישלם את הסכום שעליו סוכם לצד השני.

טיפול בפרילנסרים

פרילנסרים רבים אינם מודעים לעובדה שכאשר מתקיימים קריטריונים מסוימים, הם אמורים לקבל הכרה שהפעילות שלהם היא מקבילה לזו של עובדים שכירים ולכן יש נושאים מסוימים כמו פיצויי פיטורים וזכויות סוציאליות שעליהם לקבל מהלקוח בתום הפעילות העסקית המשותפת שלהם. עו"ד דיני עבודה מסייע לפרילנסרים בהתמודדות עם הגורמים העסקיים הללו, כדי שיקבלו את מלוא הכספים המגיעים להם.