החלפת צילינדר או מנעול בדלת - כך זה מתבצע

כאשר הצילינדר או המנעול נהרס או נפגם, הדבר יבוא לידי ביטוי בדלת תקועה ובחוסר יכולת לפתוח או לנעול את הדלת. מנעולן פיקס מסביר עבורכם מה ניתן לעשות כאשר הצילינדר נשבר או תקול?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 01/12/20 17:14 טו בכסלו התשפא

החלפת צילינדר או מנעול בדלת - כך זה מתבצע
צילום: shutterstock

דלתות הבית שלנו נועדו לשרת אותנו נאמנה שנים רבות מאוד. עיקר חומר הדלת, שיכול להיות מורכב מעץ, פלדה או אלומיניום, עשוי להחזיק מעמד עשרות שנים במידה ומדובר בדלת של מותג איכותי, אך החלק שעובר בה את השימוש הרב ביותר הוא אמצעי הנעילה, שמורכב משני חלקים עיקריים – הצילינדר והמנעול. כאשר אחד מהחלקים הללו נהרס או נפגם, הדבר יבוא לידי ביטוי בדלת תקועה ובחוסר יכולת לפתוח או לנעול את הדלת. במקרה שכזה יש צורך לבצע החלפה של המנעול או הצילינדר וזאת באמצעות מנעולן מקצועי. כיצד הדבר מתבצע? מנעולן פיקס עם כל התשובות כאן לפניכם.

אך לפני הכל – מה ההבדל בין מנעול לצילינדר?
על מנת להבין בצורה מדוייקת כיצד מבצעים החלפה של מנעול או צילינדר לדלת, חשוב ראשית כל להבין את ההבדלים בין 2 האלמנטים הללו. ובכן, צילינדר הינו החלק שלתוכו מוכנס המפתח, כאשר התאמה מלאה של המפתח מביאה ליישור הפינים שבתוך מנגנון הנעילה של הדלת, דחיפת לוחית הברזל שבתוכו והזזת כל הלשוניות שחודרות לתוך המשקוף. המנעול מהווה את החלק שאחרי הצילינדר והוא זה שגורם ללשוניות להינעל או להיפתח לאחר סיבוב המפתח. ניתן למצוא גם דלתות שבהן המנעול והצילינדר מהווים את אותו החלק, בעיקר בדלתות פנים ופחות בדלתות כניסה. 

מה ניתן לעשות כאשר הצילינדר נשבר או תקול?
כאשר צילינדר נשבר או תקול יש להחליפו באחר. למעשה, העלות הנמוכה מצדיקה החלפת צילינדר בדלת כמעט בכל פעם שמתגלה ליקוי באלמנט זה. בכל דלת ההחלפה של הצילינדר מתבצעת בצורה מאוד דומה וכל מנעולן מקצועי יוכל לבצע זאת בקלות. ראשית כל יש להסיר את הידית הפנימית תוך כדי שחרור הפין שמחבר אותה למוט הידית החיצונית.. לאחר הסרת הידית הפנימית שולפים את הידית החיצונית עם המוט. לאחר מכן פותחים את הבורג המרכזי שמחזיק במקום את הצילינדר ולאחר שחרור שני ברגים פנימיים נוספים שולפים את הצילינדר החוצה. התקנת הצילינדר החדש מתבצעת בסדר פעולות הפוך. על המנעולן לעבוד בדייקנות על מנת שהצילינדר יוחזק במקומו כראוי, המפתח יתאים לו בצורה מדוייקת ויאפשר את תזוזת הלשונית לתוך המשקוף.

החלפת מנעול דלת
במקרים בהם מדובר בדלת כניסה שמנגנון הנעילה שלה נהרס, יש להחליף את המנעול כולו. הדבר מתבקש גם במקרה של דלתות פנים בהן המנעול והצילינדר מהווים יחידה אחת והצילינדר החל לעשות בעיות. החלפה של מנעול לדלת הינה פעולה שאינה פשוטה שכן יש לפרק את כל המנגנון הקיים ולהתקין אחד שתואם במדויק לזה הקודם. למעשה לא ניתן לתאר את תהליך הפירוק של המנעול, מאחר וכל דלת מגיעה עם מנגנון אחר ונדרשת דרך פעולה בהתאם. באופן כללי, על המנעולן לפרק את הצילינדר, לשחרר את כל הלשוניות, להתקין מנעול חדש ולהתאים עבורו צילינדר. 

סוגי מנעולים וצילינדרים לדלתות שונות – מנעולן מקצועי יוכל לטפל בהכל
בהזמינכם מנעולן על מנת להחליף צילינדר לדלת, חשוב לוודא כי מדובר בכזה שמסוגל לתת מענה לסוג הדלת שלכם ומחזיק במלאי האביזרים הרלוונטי. החלפת צילינדר פלדלת או רב בריח היא השכיחה ביותר ועבורה יש להשתמש בצילינדרים של 76 מ"מ. עבור דלתות בהזמנה אישית לעיתים רבות יש צורך בצילינדרים בגדלים אחרים כגון 81 מ"מ (למשל, בדלתות שריונית-חוסם).  בהתאם לצורך ניתן לבחור מבין מותגי צילינדרים שונים, כגון yale, מולטילוק ואחרים כאשר בכל סוג ניתן למצוא איכויות ורמות אבטחה שונות. רק מנעולן איכותי יוכל להציע לכם את כולם. 

המקצועיות של המנעולן אמורה להתבטא גם כאשר צריך להחליף מנעולים לדלת והוא אמור לדעת להתמודד עם כל סוגי המנעולים. מרבית הדלתות כוללות את מנעול הצילינדר (זה שעובד עם צילינדר פינים כפי שתואר לעיל) אך אם ברשותכם מנעול מיוחד דוגמת מנעול ביומטרי (שנפתח באמצעות טביעת אצבע או סריקת עין) או מנעול דיגיטלי, עליכם לציין זאת בפני המנעולן ולבדוק האם הוא מתמחה בכך. 

עוד מידע בנושאי צילינדרים ומנעולים אפשר למצוא באתר מנעולן פיקס: manulanfix.co.il