טבעת הנישואין שלכם - היא תזכורת חשובה ברגעי משבר

זוגיות מורכבת משונות, פערים, מתחים חיובים ושליליים.. אז איך ניגשים למורכבות הזו שמשפיעה על כל תחומי החיים? האם להתחיל מלרפא את הפצעים? מלשנות את הדפוסים? מלגשר על פערים? בתור התחלה, הביטו על טבעת הנישואין

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 11/06/20 14:57 יט בסיון התשפ

טבעת הנישואין שלכם - היא תזכורת חשובה ברגעי משבר
יהונתן ויסכה שומר, צילום: יהונתן ויסכה שומר

זה מורכב הדבר הזה, זוגיות, מיניות, אינטימיות. מורכב משונות, מפערים, ממתחים חיובים ושליליים, מדפוסים ופעמים רבות גם מפצעים, פצעי ילדות ,התבגרות פצעי אהבה או פגעי תרבות. אז איך ניגשים למורכבות הזו שמשפיעה על כל תחומי החיים? האם להתחיל מלרפא את הפצעים? מלשנות את הדפוסים? מלגשר על פערים? האם אנחנו יחידים, ואצל כולם דבש ושושנים?  כולם כל הזמן מתענגים?

אנחנו שומעים שוב ושוב את הסיפורים המורכבים של הלבבות והגופים הכואבים. כואבים את המורכבות, את הפספוס.. לכל זוג יש את כאב התיסכול ופספוס שלו, ועם זאת יש הרבה משותף. כמו בורות שכולם נופלים אליהם. זה בעצם נורמלי להתפספס, לחיות בפערים של חשק, של תקשורת, להחיות עם אהוב/ה עטופים בהגנות, מגננות וחסימות. זה נורמלי לשרוד, לא להגשים חלומות ופנטזיות.
לזוגות רבים חשוב לדעת אם הם נורמלים. אז לרוב כן. יש בורות שכמעט כולם נופלים בהם. זה נורמלי.

זה מנחם להיות נורמלים? כן ולא.

זה מנחם, לא כי צרת רבים חצי נחמה. אלא, כי אם זה נורמלי- אז כנראה יש דרך יציאה. אבל זה גם לא מנחם, כי נורמלי זה לא משהו. הרבה סטנדאפים נכתבו על אלו הכאבים. אז צעד ראשון זה להכיר בזה שמה שיש לנו, בנינו זה לא מה שחלמנו, לא לחיים כאלה התכוון המשורר. ועל זה אומר הבעל שם טוב, עיקר הגלות שישראל לא ידעו חסרונם. ההכרה במהו החיסרון שלנו זהו צעד משמעותי בדרך לגאולה - הזוגית, אינטימית, מיניות.

צעד שני, הוא להפסיק לחפש אשמים ובמקום אשמים לחפש דרך, שער, מענה, הכוונה (פנימית או חיצונית). צעד נוסף נוסף הוא התנסות במשהו שלא עשינו עד עכשיו, כי מה שעשינו עד עכשיו הביאנו עד הלום. יכול להיות שגישה או כיוון חדש למפגש יפתח שער מחודש. אך יכול להיות שהפלונטר כבר סבוך ומאוד מורכב. מאיפה מתחילים להתיר את הסבך, אל אינטימיות ותשוקה שפעם היו פשוטים כל כך. אפשר, ולפעמים צריך להתחיל מהעומק, מהדפוסים, מהפצעים.

אנחנו אוהבים, אם עדיין אפשר, להתחיל מסע עם זוג, דווקא במשאבים. דווקא מהבורות הנורמטיביים. בכלים פשוטים של עוגנים של אהבה. בלימוד של איך אפשר להפוך פערים לחיבורים. בהבנה ותרגול של מנגנוני תקשורת, תשוקה ומגע. בהכרה בתפקידים ותפקודים בהם זוגות עם רצונות טובים טובעים. זוגיות, אינטימיות, מיניות יכולים להיות מורכבים.

טבעת הנישואין מתבקשת מבחינה הלכתית להיות פשוטה - כדי שברגע מורכב, נוכל להסתכל שוב על הטבעת, להיזכר בחופה, בבחירה, בחלום ונזכר שזוגיות, אינטימיות אהבה - זה פשוט. יש דרך אל הלב, אל החלומות, אל החיבור הפשוט. אז עם כל המורכבות, רצינו להזכיר היום שמגיע לכם לאהוב, בפשטות. והלוואי וזה יהיה הנורמאלי החדש.

 

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com

 

לטורים קודמים